SANAKO globalisoi verkkopalvelunsa

Lehdistötiedote; julkaisuvapaa 16.6.2005 Lisätietoja toimituksille: Merja Jukola, SANAKO Oy, puh: 09-25173605 e-mail: merja.jukola@sanako.com tai Tommy Sarja, Tietotalo Oy, puh : 040-5105336 e-mail: tommy.sarja@tietotalo.fi SANAKOn uusi globaali, kielenopetusjärjestelmien verkkopalvelu on avattu täysin uudistettuna. Ulkoasumuutosten lisäksi sisältöä on kehitetty erityisesti laajaa kansainvälistä jakeluverkostoa ja asiakkaita ajatellen. Sanakolla on jakelijoita yli 60 maassa ja asiakkaita löytyy yli sadasta maasta ympäri maailmaa. Verkkopalvelun kautta Sanako pääsee lähemmäs asiakasta ja voi myös tukea paikallisia jakelijoita myyntityössä. Uusittu palvelu tarjoaa mm. parempaa tuotetukea tuotetietokannan avulla ja käyttäjän käsikirjat löytyvät nyt myös verkosta. Sanako tulee syksyn 2005 aikana ottamaan käyttöön myös uuden CRM-järjestelmän, joka integroidaan palveluun. CRM-järjestelmä sisältää mm. laajan tuotetukiosion, ja asiakkaat pääsevät tulevaisuudessa verkon yli tarkastelemaan omia tukipyyntöjään ja huollon tapahtumia. SANAKOn tavoitteena on toimia maailmanlaajuisesti kielenopetusjärjestemiä käyttävien opettajien tukena käyttäjäfooruminsa, User Clubin, kautta. Myös User Club sekä sen sisällä oleva keskustelufoorumi, Discussion Forum, ovat uusiutuneet verkkosivujen uudistuksen yhteydessä. User Club tarjoaa tällä hetkellä yliopistojen ja korkeakoulujen yli 2000 rekisteröityneelle opettajalle resursseja opettamiseen ja mielenkiintoisia keskusteluja opetusteknologian saralla. Jatkossa uusitut sivustot tarjoavat joustavasti mahdollisuuksia lokalisoida sivustoja. Aluksi tarjolla on USA:n omat sivustot ja jatkossa avataan UK-sivut ja SANAKO Francelle ranskankieliset sivut sekä hiljattain avattu SANAKO Middle East –toimisto Dubaissa saa myös omat sivunsa. Olemassa olevat kiinankieliset sivut myös siirretään samaan verkkosivustoon. Verkkosivut toteutettiin yhdessä Tietotalo Oy:n kanssa, joka jatkossa vastaa verkkopalvelun ylläpidosta. Henkilöstö Sanakon eri toimipisteissä ylläpitää ja rakentaa sisältöä web-pohjaisen CMS-työkalun avulla. Lisätietoja: www.sanako.com, www.tietotalo.fi SANAKO Oy SANAKO on erikoistunut kielistudioiden, multimediaa hyödyntävän opetusohjelmistojen, virtuaalioppimistuotteitten myyntiin ja lisensointiin koulutussektorille ja yrityksille maailmanlaajuisesti. Yritys on yksityisessä omistuksessa ja työllistää noin 80 henkeä ja sen arvioitu liikevaihto vuonna 2005 on noin 11 MEUR. Myynnistä noin 96% menee vientiin. SANAKOn sijoittajaomistajat ovat Eqvitec Partners, Aboa Ventures, Keva ja Teleste. Yrityksellä on toimipisteet Turun lisäksi Dubaissa, Espoossa, Leedsissä, Lyonissa, New Yorkissa ja Shanghaissa. Turkulaisen SANAKO Oy:n juuret ulottuvat vuoteen 1961, jolloin ensimmäinen Tandberg-kielistudio toimitettiin asiakkaalle. Vuonna 1984 Teleste osti norjalaisen Tandberg Educationalin ja vuonna 2001 yritys irtaantui MBO-kaupalla Teleste Educationalista. Yritys toimi syyskuuhun 2003 saakka nimellä Divace Oy, jolloin nimi muutettiin SANAKOksi. Tietotalo Oy Tietotalo on suomalainen vaativien digitaalisen viestinnän ja ohjelmistoratkaisujen toimittaja. Yhtiö tarjoaa räätälöityjä verkkoviestinnän kokonaispalveluita, ohjelmistoratkaisuja, konsultointipalveluita sekä ylläpito-, hosting- ja ASP-palveluita keskisuurille ja suurille yrityksille ja organisaatioille. Tietotalo on merkittävä ratkaisutoimittaja muun muassa matkailu- ja kiinteistöalalla sekä julkisella sektorilla. Esimerkkejä Tietotalon toteutuksista ovat Yritys-Suomi-verkkoportaali, Euro – yhteinen raha -sivustokokonaisuus, matkailualan Go Finland -portaali, Spondan, SRV Viitosten ja Kapiteelin intranet-ratkaisut, sekä BMG Finlandin click2music.fi-sivusto. Vuonna 1995 perustettu Tietotalo työllistää n. 40 henkeä Helsingissä ja Rovaniemellä. Yhtiön liikevaihto oli 2,5 miljoonaa euroa vuonna 2004. Tietotalon omistavat yhtiön toimiva johto ja työntekijät. Yhtiön toimitusjohtaja on Lars Holmström.