SANAKO ja Softcom yhteistyöhön asiakaspalvelujen kehittämiseksi

SANAKO on aloittanut yhteistyön asiakaspalveluun erikoistuneen Softcomin kanssa lanseeratakseen uusia asiakaspalvelutuotteita. Softcom on tuottanut asiakaspalveluratkaisuja useille suurille yrityksille vuodesta 1992 ja sen ainutlaatuinen asema auttaa SANAKOa tuomaan markkinoinnille uuden asiakaspalvelutuote-linjan. SANAKO tulee myöhemmin lanseeraamaan kyseiset palvelut asiakkaillemme maailmanlaajuisesti. Yhteistyö pääsee täyteen vauhtiin vuoden 2006 loppuun mennessä ja mahdollistaa Sanakon after-sales tarjonnan parantamisen lisäarvoa tuottavilla osioilla kuten Helpdesk-palvelulla uudelle Study-opetus-ohjelmien tuotelinjalle. Palvelu lanseerataan aluksi Euroopan, Lähi-idän ja Afrikan alueen asiakkaille ja laajennetaan vaiheittain muille alueille. Sanakon asiakkaille mahdollisuus päästä välittömään yhteyteen asiakastuen kanssa joko puhelimella tai sähköpostilla tuo merkittäviä kustannus- ja ajansäästöjä, samalla kun se takaa täyden hyödyn tehdystä investoinnista. Palvelu tarjoaa arvokasta tukea asiakkaille, auttaen heitä antamaan nopeampia ja parempia vastauksia tukikyselyihin. Suoran asiakastukipuhelinpalvelun perustaminen on tärkeä askel Sanakolle yrityksen vahvistaessa asiakaspalvelutarjontaansa. Sanakon myyntijohtaja Juha Merinen sanoo:”Tämä on elintärkeä vaihe Sanakon kansainvälisen liiketoiminnan kehittämisessä, joka auttaa meitä vahvistamaan asemaamme merkittävänä toimijana opetusohjelmistomarkkinoilla, kumppanina joka työskentelee tiiviissä yhteistyössä loppukäyttäjien ja myyntikanavan kanssa tarjoten oppimista motivoivia ratkaisuja.” Merinen lisää: ”Toivotamme Softcomin lämpimästi tervetulleeksi kumppanina, joka auttaa meitä saavuttamaan tavoitteemme parhaalla mahdollisella tavalla.” Softcom on tuottanut asiakaspalvelutoimintoja useille ennaltamääriteltyjä palveluprosesseja ja –tuotteita käyttäville suuryrityksille, kuten DELL. Softcomin Suomen toimitusjohtaja Caj Sjöman sanoo, että Sanakon kanssa työskentely tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden oppia vielä enemmän asiakaspalvelusta. ”Sanakon kanssa meillä on mahdollisuus korkeamman tason kumppanuuteen ja voimme siten antaa suuremman panoksen. Meillä tulee olemaan ainutlaatuinen tilaisuus nähdä alusta alkaen miten after-sales-palveluja voidaan kehittää ja tuoda markkinoille Tämä tulee olemaan erittäin hyvä kokemus molemmille yrityksille.” Lisätietoja: Juha Merinen, Sales Director, SANAKO Oy, puh. 02-2166500, juha.merinen@sanako.com Caj Sjöman, toimitusjohtaja, SoftCom Customer Care Finland Oy, puh. 050 5980577, caj.sjoman@softcom.se Softcom Customer Care Softcom on call center-yritys, joka tarjoaa ammattimaista asiakaspalvelua, mm. teknistä tukea, markkinointi- ja myyntipalveluita, asiakastutkimuksia ja –analyysejä sekä asiakaspalvelukonsultointia. Yritys käyttää useita kontaktikanavia asiakkaitten saavuttamiseen, kuten puhelinkontakteja, sähköposti- ja fax-palvelua sekä kontaktipalveluja web-sivujen kautta. Softcomilla on 14 toimipaikkaa eri puolilla Ruotsia, Suomea ja Baltiaa sekä Puolaa. Softcomin palveluksessa on yli 1000 asiakaspalvelijaa. Läsnäolo Itämeren alueella on tärkeä osa yrityksen tulevaa kasvua, mahdollistaen mm. asiakaspalvelun hoitamisen asiakkaille pohjoismaisille asiakkaille. SANAKO OY SANAKO, aiemmin Teleste/Tandberg Educational, on mailman johtava kielistudioiden valmistaja. SANAKO uudistaa itseään moderniksi ohjelmistoyritykseksi luomalla yhteyksiä muihin oppimisalan toimijoihin sekä lisäarvoa tuottavien verkostojen ja allianssien kautta. Nykyiset edistykselliset teknologiat, kuten modernit ohjelmistoratkaisut, langattomat ja liikkuvat järjestelmät, on suunniteltu motivoivaan oppimiseen. Kotipaikkanaan Turku, SANAKO toimittaa opetusteknologiaa ja palveluita noin 70 maahan kumppaniverkoston kautta ja omien myyntitoimistojen kautta UK:ssa, USA:ssa, Ranskassa, UAE:ssa ja Kiinassa. Vuosien aikana olemme toimittaneet yli 19,000 opetusratkaisua oppilaitoksille yli 100 maassa. 95% järjestelmistä menee vientiin. SANAKO on Microsoft? Certified Partner ja Blackboard? Building Blocks community member.