SANAKO Oy avaa käyttäjäkerhon, User Clubin, webissä

Turku, 26.4.2004 Lehdistötiedote JULKAISUVAPAA Lisätietoja toimituksille: Merja Jukola, Senior Marketing Manager, SANAKO Oy, Puh. +358-9-2517 3605, e-mail merja.jukola@sanako.com SANAKO Oy avaa käyttäjäkerhon, User Clubin, webissä SANAKO virallisesti avasi uuden englanninkielisen käyttäjäkerhonsa, SANAKO User Clubin, 1. huhtikuuta 2004 ja User Club saavutti ensimmäisten viikkojen aikana monia uusia rekisteröityneitä käyttäjiä eri puolilta maailmaa. Tätä ennen Sanakolla oli jo keskusteluryhmä sivuillaan useiden kuukausien ajan. Markkinointipäällikkö Merja Jukolan mukaan nyt avatut, uudet User Club-sivut parannettuine ja laajennettuine sisältöineen tarjoavat sivuilla kävijöille lisäarvoa samoin kuin Sanakon julkisille web-sivuille tehdyt parannukset. Sanako User Club ja keskusteluryhmä Discussion Forum ovat ilmaisia ja vapaasti käytettävissä kaikille kieltenopetuksesta, kieltenopetusteknologiasta, verkko-oppimisesta ja virtuaalikokouksista kiinnostuneille. Sanako toivottaa tervetulleeksi kielten opettajat, rehtorit, kielistudioiden vetäjät, koulupiirien päättäjät samoin kuin yritysasiakkaat, jotka ovat kiinnostuneita e-learningista ja virtuaalikokouksista. Lisänä tuttuun keskusteluryhmään, Discussion Forumiin, uusi Sanako User Club nyt käsittää myös asiakkaalle lisäarvoa tuottavia osioita, kuten opetussisältö, tuotetuki, ilmaisohjelmistot ja demot, jotka ovat tarjolla rekisteröityneille Clubin jäsenille. Lisäksi tarjolla on kieleen ja opettamiseen liittyviä uutisia ja tietoa tapahtumista. Opetussisältö on suunniteltu auttamaan opettajia kehittämään luovia tapoja käyttää kielistudioitaan, sekä tarjoamaan heille lisää opetusmateriaalia olemassa olevan lisäksi. Myös Sanakon web-sivut on uudistettu helpottamaan nykyisten ja uusien vierailijoiden liikkumista sivuilla. Sanako tulee jatkamaan molempien web-sivustojen kehittämistä jäsenten ja vierailijoiden hyödyksi. SANAKOn käyttäjäkerho User Club ja keskusteluryhmä Discussion Forum löytyvät osoitteesta www.sanako.com tai suoraan osoitteesta members.sanako.com. SANAKO Oy Turkulaisen SANAKO Oy:n juuret ulottuvat vuoteen 1961, jolloin ensimmäinen Tandberg-kielistudio toimitettiin asiakkaalle. Vuonna 1984 Teleste osti norjalaisen Tandberg Educationalin ja vuonna 2001 yritys irtaantui MBO-kaupalla Teleste Educationalista. Yritys toimi syyskuuhun 2003 saakka nimellä Divace Oy, jolloin nimi muutettiin SANAKOksi. SANAKO on erikoistunut kielistudioiden, virtuaalioppimistuotteitten ja internet- pohjaisten reaaliaikaisten kokousohjelmistojen myyntiin ja lisensointiin koulutussektorille ja yrityksille maailmanlaajuisesti. Yritys on yksityisessä omistuksessa ja työllistää noin 70 henkeä ja sen arvioitu liikevaihto vuonna 2004 on noin 15 MEUR. Myynnistä noin 96% menee vientiin. SANAKOn sijoittajaomistajat ovat Eqvitec Partners, Aboa Ventures, Keva ja Teleste. Yrityksellä on toimipisteet Turun lisäksi Espoossa, Leedsissä, Miamissa ja Shanghaissa. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/26/20040426BIT00050/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/04/26/20040426BIT00050/wkr0002.pdf