SANAKO OY SOLMII SOPIMUKSEN RANSKALAISEN JAKELIJANSA MUUTTUMISESTA SANAKO FRANCE:KSI

SANAKO Oy ja LabMedia S.A. ovat solmineet sopimuksen, jolla LabMediasta tulee SANAKO France. Kumppanuussopimuksen perusteella, uusi yritys, SANAKO France, tullaan liittämään osaksi Sanakon myyntiorganisaatiota ja se tulee omaksumaan Sanako-identiteetin kaikessa viestinnässään, ilman omistusjärjestelyjä tai muita yritysmuotoon liittyviä muutoksia. Sanako France:sta tulee kaikkien Sanakon tuotteitten pääedustaja Ranskassa ja se tulee toimimaan jakelijana kaikkien muiden Sanakon ratkaisuja myyvien jälleenmyyjien suuntaan. Sopimuksen tarkoituksena on vahvistaa sekä Sanakon että LabMedian asemaa Ranskassa. SANAKOn nimellä toimiva yritys Ranskan markkinoilla lisää brandin tunnettuutta ja lisää tuoteportfolion markkinapeittoa. Sanako France:lla tulee olemaan kaikki Sanakon resurssit käytettävissään auttamaan markkinoinnissa, myynnissä ja tuotetuessa. Viimekädessä Sanako näkee tämän selkeämmin fokusoituneen lähestymisen lisäävän myyntiä. Ranskalaisille asiakkaille muutos tuo parempaa palvelua ja tukea entistä osaavamman myynti- ja huolto-organisaation kautta. Sanako suunnittelee vastaavien kumppanuussopimusten solmimista myös muissa maissa. SANAKO Oy SANAKO on erikoistunut kielistudioiden, multimediaa hyödyntävän opetusohjelmistojen, virtuaalioppimistuotteitten ja verkossa tapahtuvan yhteistoimintatyökalujen myyntiin ja lisensointiin koulutussektorille ja yrityksille maailmanlaajuisesti. Yritys on yksityisessä omistuksessa ja työllistää noin 80 henkeä ja sen arvioitu liikevaihto vuonna 2005 on noin 12 MEUR. Myynnistä noin 96% menee vientiin. SANAKOn sijoittajaomistajat ovat Eqvitec Partners, Aboa Ventures, Keva ja Teleste. Yrityksellä on toimipisteet Turun lisäksi Espoossa, Leedsissä, New Yorkissa ja Shanghaissa. Turkulaisen SANAKO Oy:n juuret ulottuvat vuoteen 1961, jolloin ensimmäinen Tandberg-kielistudio toimitettiin asiakkaalle. Vuonna 1984 Teleste osti norjalaisen Tandberg Educationalin ja vuonna 2001 yritys irtaantui MBO-kaupalla Teleste Educationalista. Yritys toimi syyskuuhun 2003 saakka nimellä Divace Oy, jolloin nimi muutettiin SANAKOksi. Lab Media Lab Media on ollut SANAKO tuotteitten ranskalainen jakelija (ja aiemmin Tandberg Educationalin) jo lähes 30 vuoden ajan, ja tarjoaa laajan valikoiman ratkaisuja opetuslaitosten, kuten ammattikorkeakoulujen, lukioiden, yliopistojen ja ammatillisten koulutuskeskusten, moninaisiin tarpeisiin saumattomalla tieto- ja viestintäteknologian integroinnilla.