SANAKO Study -moduulit – lisää tehoa opetukseen

SANAKO lanseeraa ensimmäiset moduulit, jotka lisäävät toimintoja SANAKO Study kielenopetus- ja luokanhallintaohjelmistoihin ja tehostavat näin IT-luokassa opettamista ja oppimista. SANAKO Study Examination Module eli testausmoduuli ja SANAKO Study Video Streaming Module eli digitaalinen videon siirtomoduuli tuovat IT-luokkaan erikoistoiminnallisuutta, joka helpottaa opettajia uudistamaan ja virtaviivaistamaan opetukseen liittyviä toimintoja. SANAKO Video Streaming Module – Digitaalista videon siirtoa Videon käyttö mm. kielenopetuksessa tuo mielekkyyttä sekä elävyyttä oppitunteihin ja edistää puhutun kielen ymmärtämistä, kun kielen käyttöä voi havainnoida aidossa tilanteessa. Videomateriaali antaa mahdollisuuksia monenlaisiin oppimistehtäviin. Analogiset videon siirtoratkaisut ovat yleensä olleet kalliita ja vaatineet työlästä kaapelointia. Myös digitaaliset videon siirtoratkaisut ovat saattaneet edellyttää monimutkaista konfigurointia, tehokasta laitteistoa tai kalliita ohjelmistoja eikä niiden integrointi opetuksen tueksi ole ollut helppoa. SANAKO Study Video Streaming Module on suunniteltu edulliseksi, tehokkaaksi ja helppokäyttöiseksi videon siirtoratkaisuksi, joka on helposti integroitavissa Study 500/1200 ja Lab 300 -tuotteisiin. Oppilaitosten vanhojen analogisten materiaalien digitointi palvelimelle onnistuu myös erittäin helposti, eikä vanhoja videokirjastoja enää tarvita. Edullinen ja joustava Study Video Streaming -moduuli sisältää edullisen PC-palvelimen, jonka avulla opettajat voivat lähettää analogista videomateriaalia digitaalisesti suoraan lähiverkon yli kokonaiselle IT-luokalle, ilman lisäkaapelointitarvetta. Opettaja voi siis esimerkiksi käyttää VHS- ja DVD-soittimia sekä videokameraa ohjelmalähteenä, mikä tarjoaa uusia mahdollisuuksia esimerkiksi viittomakielen opetukseen. Opettajat voivat viiveettä siirtää suuria määriä videomateriaalia koko oppilasryhmälle ja samalla digitoida aineiston tulevaa käyttöä varten. Video Streaming -moduulia ohjataan Study-ohjelmistojen käyttöliittymästä tai helppokäyttöisen webkäyttöliittymän kautta. Moduuli soveltaa MPEG-teknologiaa, joten se on yleisten soitto-ohjelmien lisäksi yhteensopiva myös SANAKO Media Assistant ja Study Player -ohjelmien kanssa. SANAKO Study Examination Module – testausmoduuli SANAKO Examination Module on vastaus kasvavaan tarpeeseen arvioida oppimisen tuloksia tehokkaammin ja tarkemmin. Tietokoneella tapahtuva oppilaiden testaus on nopeaa ja joustavaa ja tulokset ovat nopeasti saatavilla arviointia varten. Opettajille Study Examination -moduulin käyttö ei voisi olla helpompaa – sovellus ohjaa käyttäjää testien tekemisessä helpottaen uuden työkalun käyttöönottoa. Opettajat voivat lisäksi muuttaa testeissä käytettäviä kysymystyyppejä. Opettajat voivat luoda monentyyppisiä kysymyksiä erityisten taitojen tai oppilaan osaamisen testaamiseen, käyttäen apunaan sovelluksen ohjeita ja neuvoja – monivalintoja, vapaita tekstikenttiä ja monia muita! Opettaja voi myös asettaa vastausajan ja vastausohjeet testien tekemiseen ja esikatsella testejä ennen niiden toteuttamista. Kun opettaja on tyytyväinen luomaansa testiin, sen käynnistäminen oppilaille on vain hiiren klikkauksen päässä. Examination-moduuli antaa tärkeää palautetta esittämällä testitulokset sekä opettajan että oppilaan käyttöliittymässä, mahdollistaen oppilaille välittömän palautteen heidän suoriutumisestaan. Opettaja voi myös päättää olla näyttämättä tuloksia oppilaille välittömästi. Testejä voi myös tallentaa tulevaa käyttöä varten. Molemmat moduulit on integroitu SANAKO Study-opetusohjelmistoihin. Näin opettajilla on käytössään entistä enemmän tehokkaita aktiviteetteja, jotka voidaan kaikki helposti käynnistää samasta käyttöliittymästä. Lisätiedot: Kimmo Kärpijoki, Manager, Product Support Services. Kimmo.karpijoki@sanako.com, puh 02-2166 500. SANAKO OY SANAKO, aiemmin Teleste/Tandberg Educational, on mailman johtava kielistudioiden valmistaja. SANAKO uudistaa itseään moderniksi ohjelmistoyritykseksi luomalla yhteyksiä muihin oppimisalan toimijoihin sekä lisäarvoa tuottavien verkostojen ja allianssien kautta. Nykyiset edistykselliset teknologiat, kuten modernit ohjelmistoratkaisut, langattomat ja liikkuvat järjestelmät, on suunniteltu motivoivaan oppimiseen. Kotipaikkanaan Turku, SANAKO toimittaa opetusteknologiaa ja palveluita noin 70 maahan kumppaniverkoston kautta ja omien myyntitoimistojen kautta UK:ssa, USA:ssa, Ranskassa, UAE:ssa ja Kiinassa. Vuosien aikana olemme toimittaneet yli 19,000 opetusratkaisua oppilaitoksille yli 100 maassa. 95 % järjestelmistä menee vientiin. SANAKO on Microsoft? Certified Partner ja Blackboard Building Blocks community member.