SANAKOn ohjelmistot valmistuvat Windows Vista -maailmaan

Lisätiedot: Kimmo Kärpijoki, puh. 02-2166500, kimmo.karpijoki@sanako.com

Tammikuun lopussa odotettavan Microsoft® Windows Vista™ -käyttöjärjestelmän kuluttajulkaisun alla SANAKO ehtii esitellä uuden Vista-yhteensopivan Study-ohjelmistonsa Euroopan suurimmassa opetusalan tapahtumassa BETTissä.

SANAKO Study 500 on edullinen ja ihanteellinen ratkaisu kaikkien aineiden tietokoneavusteiseen opetukseen. Ohjelmiston avulla vuorovaikutus on tehokasta kaikkien oppimiseen osallistuvien välillä. Opetustilannetta varten suunnitellut ryhmänhallintatoiminnot tarjoavat opettajalle entistä paremman mahdollisuuden seurata koko luokan edistymistä ja tukea yksittäisiä oppilaita.

SANAKO Study 1200 on edistyksellinen kieltenopetusohjelmistopaketti. Se sisältää runsaasti harjoitustilanteita, jotka keskittyvät sekä kuullunymmärtämiseen että puhetehtäviin. Study 1200 tarjoaa modernin kieltenopetusympäristön toiminnot ja edut. Oppilaat voivat tallentaa ja kuunnella omaa puhettaan ja kehittää näin ääntämistään. Opettaja saa käyttöönsä innovatiivisen SANAKO Authoring Tool –ohjelmiston uuden oppimateriaalin luomiseen.

Molemmat Study-ratkaisut sopivat langattomiin verkkoympäristöihin, ja Microsoft .NET
-teknologia-alustalle kehitettynä ne ovat yhteensopivia uuden Windows Vista -käyttöjärjestelmän kanssa.

Myönteisiä kokemuksia SANAKO Study -ohjelmistosta

SANAKO on julkaissut videoituja asiakaskertomuksia oppilaitoksista, joilla on käytössääm Study 1200 -ratkaisu. Uuden opetusympäristön käytöstä kertovat mm. englantilaiset Aston University sekä Durham High School. Molemmat koulut ovat jo päässeet todistamaan, miten Study-ympäristö tukee sekä opettajien että oppilaiden työskentelyä. ”Olemme todella innoissamme, mahdollisuudet ovat loputtomat!” iloitsee Durham Schoolin Vieraiden kielten johtaja Fiona Parker.

Aston Universityn kielten ja yhteiskuntatieteiden laitoksen perustutkinto-ohjelmien johtaja Beverly Adab kertoo, että ohjelmisto auttaa oppilaita vahvistamaan aiemmin oppimaansa. Uudessa ympäristössä harjoittelu antaa oppilaille myös itsevarmuutta ja motivoi heitä oppimaan uutta. “Olemme jo hakeneet rahoitusta laajentaaksemme Sanakon opetusympäristöä muihinkin IT-luokkiimme”, Parker lisää.

Sanakon teknologiajohtaja Timo Vasankari painottaa, että yhteensopivuus uuden Windows -alustan kanssa on oleellista Sanakon tuotekehityksessä. “Tulemme pian näkemään ensimmäiset sovellukset, joissa on Certified for Windows Vista -logo. Uuden teknologian soveltaminen ja Vista-logon vaatimusten täyttäminen tarjoavat selkeän kilpailuedun. Ne nostavat tuotekehityksen vaatimustasoa sekä Sanakolle että kilpailijoillemme ja koko koulutusalan ohjelmistoteollisuudelle. Vista-logon myötä lanseerattavista ohjelmistojen käyttäytymis- ja toteutusvaatimuksista tulee aikanaan tärkeä osa useimpia uusia ohjelmistoja ja sovelluksia."

SANAKO Study 500 ja Study 1200 ovat näkyvästi esillä Sanakon osastolla, kun koulutusalan suurtapahtuma BETT alkaa Lontoossa tammikuun 10. päivä. Messuvieraat voivat tutustua Sanakon käänteentekevään opetusohjelmistoon osastolla P 69.

Lue lisää aiheesta ja näe videoidut asiakaskertomukset osoitteessa www.sanako.com

SANAKO Oy
SANAKO on maailman johtava kielistudioiden valmistaja, jonka tunnettuja tavaramerkkejä on mm. Tandberg Educational ja Auditek. Tänään SANAKO on moderni ohjelmistoyritys, jolla on yhteydet muihin oppimisalan toimijoihin ja lisäarvon tuottajiin verkostojen ja allianssien kautta. Sanakon edistykselliset teknologiat, kuten modernit ohjelmistoratkaisut, langattomat ja liikkuvat järjestelmät, on suunniteltu motivoivaan oppimiseen.

SANAKO toimittaa opetusteknologiaa ja palveluita noin 70 maahan kumppaniverkoston kautta ja omien myyntitoimistojen kautta UK:ssa, USA:ssa, Ranskassa, UAE:ssa ja Kiinassa. Vuosien aikana olemme toimittaneet yli 19 000 opetusratkaisua oppilaitoksille yli 100 maassa.
95 % järjestelmistä menee vientiin.

SANAKO on Microsoft® Certified Partner ja Blackboard Building Blocks community member.

Microsoft, Windows ja Windows Vista ovat Microsoft Corporationin rekisteröityjä tavaramerkkejä tai tavaramerkkejä Yhdysvalloissa ja/tai muissa maissa.