Joulupukki aloittaa sisältöyhteistyön kiinalaisen animaatiohahmon kanssa

Report this content

Santa Claus Licensing Oy aloittaa lisenssiyhteistyön Kiinassa: yhteistyökumppani Daye Transmedia Group ja Magic Mall lokalisoivat Joulupukin brändiä paikallisen animaatiohahmon - Luo Baobein avulla. Suosittu hahmo Luo Baobei vie suomalaisen Joulupukin tarinaa eteenpäin ja toimii Joulupukin paikallisena lähettiläänä

Animaatiohahmo lokalisoi Joulupukin brändiä
Santa Claus Licensing Oy:n voimakas kasvu Aasiassa saa jatkoa. Aiemmin tänä vuonna yritys vahvisti kumppanuussuhteita Etelä-Koreassa. Nyt Kiinan markkinaa otetaan haltuun tarinallisella yhteistyöllä animaatiohahmo Luo Baobein kanssa. Santa Claus Licensing Oy:n Petri Paarnio kuvailee sisältöyhteistyötä moderniksi lokalisoinniksi:

Kyseessä on eräänlainen hahmojen vaihto-oppilasohjelma, jossa tunnettu kiinalainen animaatiohahmo Luo Baobei tutustuttaa suomalaista Joulupukkia paikallisille. Sisältöyhteistyö on ainutlaatuinen, sillä sen lopputuotteena ei ole esim. kulutushyödyke vaan tarinallinen yhteistyö.

Paarnio kertoo, että tarinallinen yhteistyö vahvistaa Joulupukin brändiä ja tekee mahdolliseksi myös digitaalisten kokemusten jakamisen kiinalaisille.

Sisältöyhteistyö
Sisältöyhteistyöstä allekirjoitettiin sopimus 21. lokakuuta Pekingissä. Paikalla olivat sopijaosapuolten lisäksi mm. Suomen Kiinan suurlähetystöstä Marja Rislakki ja Mikko Puustinen, Finpron kaupallinen asiantuntija Seppo Selkala sekä vieraita Visit Finland -organisaatiosta.

Sisältöyhteistyöstä on suuret odotukset, sillä vastaavaa ei ole aiemmin tehty. Tarinallinen yhteistyö avaa ovia myös suomalaisille luoville osaajille. Paarnio uskoo, että oikean kumppanin kanssa tämäntyyppinen tarinatalous kasvattaa molempien osapuolten tunnettuutta ja kiinnostavuutta:

Paikallisen hahmon avulla pääsemme lähemmäksi kiinalaista kulttuuria ja kuluttamista. Luottamus on globaalisti yhteinen kieli: kun pelisäännöt ovat kirkkaat, uskallamme aloittaa uudenlaisen yhteistyön, Joulupukin arvomaailmaa kunnioittaen, kuvailee Paarnio.

Petri Paarnio

Santa Claus Licensing Oy