Aasivarsa syntyi Koiramäessä

Särkänniemessä on koettu onnellinen perhetapahtuma.

Särkänniemen Koiramäessä koettiin eilen iloinen perhetapahtuma, kun kuusivuotias Angelica-aasi (lempinimeltään Alma) varsoi kauniin tammavarsan. Sekä emo että varsa voivat hyvin. Emo ja uusi tulokas ovat Koiramäessä nähtävillä säiden mukaan joko ulkokarsinassaan tai sisällä tallissa. Varsan isä on Viljakkalasta kotoisin oleva aasiori Jackpot. Myös 29- ja 25-vuotiaat aasimummot Sanni ja Mimmi ovat olleet innoissaan tulokkaasta.

Koiramäessä pääsee tapamaan myös muita nuoria eläimiä. Kainuunharmas-rotua oleva Laku-lammas synnytti lauantaina 6.6. neljä karitsaa: kolme uuhta ja yhden pässin.

Kesällä odotetaan myös Iiris-kyyttölehmän vasikan syntymää.

Tampereen Särkänniemi Oy
Eläintenhoitaja Teija Jokinen, p. 0207 130 361, teija.jokinen@sarkanniemi.fi

Kuvamateriaalia Särkänniemen Elämyspuistosta löytyy osoitteesta  www.sarkanniemi.fi/kuvapankki

Tampereen Särkänniemi Oy perustettiin Tampereella vuonna 1966. Sen pyörittämä Särkänniemen Elämyspuisto koostuu kuudesta nähtävyyskohteesta: Delfinaario, Akvaario, Planetaario, Näsinneulan näkötorni, Koiramäki sekä huvilaitealue. Kesällä 2012 alueella avattiin maailman ensimmäinen Angry Birds Land ja kesällä 2013 Koiramäki. Lisäksi alueella sijaitsee Tampereen kaupungin hallinnoima Sara Hildénin taidemuseo. Särkänniemestä onkin muodostunut Suomen suurin ja monipuolisin vapaa-ajankeskus. Särkänniemi, enemmän kuin huvipuisto!