Iiris-kyytön vasikka syntyi Koiramäessä

Kyyttövasikka syntyi Särkänniemessä

Särkänniemen Koiramäessä koettiin eilen iloinen perhetapahtuma, kun Iiris-kyyttö poiki suloisen lehmävasikan. Emo ja uusi tulokas ovat Koiramäessä nähtävillä ulkokarsinassaan, ja ne viettävät koko kesän Koiramäessä, kunnes matkaavat syksyn tullen kotitilalleen Saloon.

Koiramäessä pääsee tapamaan myös muita nuoria eläimiä. Noin viikko sitten Alma-aasi sai tammavarsan, joka on nyt saanut nimekseen Amelie. Lisäksi kainuunharmas-rotua oleva Laku-lammas synnytti kesäkuun alussa neljä karitsaa: kolme uuhta ja yhden pässin.

Tampereen Särkänniemi Oy
Eläintenhoitaja Teija Jokinen, p. 0207 130 361, teija.jokinen@sarkanniemi.fi

Tampereen Särkänniemi Oy perustettiin Tampereella vuonna 1966. Sen pyörittämä Särkänniemen Elämyspuisto koostuu kuudesta nähtävyyskohteesta: Delfinaario, Akvaario, Planetaario, Näsinneulan näkötorni, Koiramäki sekä huvilaitealue. Kesällä 2012 alueella avattiin maailman ensimmäinen Angry Birds Land ja kesällä 2013 Koiramäki. Lisäksi alueella sijaitsee Tampereen kaupungin hallinnoima Sara Hildénin taidemuseo. Särkänniemestä onkin muodostunut Suomen suurin ja monipuolisin vapaa-ajankeskus. Särkänniemi, enemmän kuin huvipuisto!