Ravintola Näsinneula grillaa maan tasalla

Ensi viikonloppuna Ravintola Näsinneula jalkautuu Särkänniemeen valmistamaan herkullisia makupaloja Särkänniemen uudessa Terassiravintola Neulasessa.

Viikonloppuna 13.–14. kesäkuuta Ravintola Näsinneulan kokit laskeutuvat maan tasalle valmistamaan herkkuja poikkeuksellisesti pikana ja 120 metriä tavallista matalammalla Neula Goes BBQ -tapahtumassa. Terassiravintola Neulasen terassilla grillaillaan esimerkiksi Paijan porsaan grillikylkeä ja savustettua porsaan niskaa, jotka tarjoillaan raikkain lisäkkein. Lisäksi saatavilla on kasvisvartaita ja erilaisia laadukkaita hot dogeja. Herkkuja voi valikoida myös Terassiravintola Neulasen omalta ruokalistalta läpi tapahtuman.

– Valmistamme pieniä makupaloja Neulan tyyliin ja rennolla otteella, kuten Neulasessa yleensäkin, kommentoi Ravintola Näsinneulan keittiömestari Eeva Kokko.
– Samalla tuomme Neulasta paremmin Tampereen ruokapiirien tietoisuuteen.

Gourmet-annokset maksavat vain 6,50–8,50 euroa kappaleelta.

Neulanen on Tampereen uusi terassitulokas

Pikaneulailu ei suinkaan jää yhteen päivään, vaan Terassiravintola Neulanen palvelee Särkänniemen vieraita päivittäin klo 11.00 alkaen maan tasossa, Näsinneula-rakennuksen nurkalla Tornadon-mäen yläpäässä. Tarjolla on läpi kesän Ravintola Näsinneulan keittiön valmistamia, laadukkaista raaka-aineista tehtyjä ruokia pikaruokatwistillä: listalla on esimerkiksi erilaisia hot dogeja, pitaleipiä ja salaatteja.

Neulasessa on A-oikeudet, ja myynnissä on esimerkiksi kuohuviiniä ja erikoisoluita. Koska Särkänniemeen on ilmainen sisäänpääsy, alueelle voi helposti tulla vaikka pelkästään syömään.

Pizzeria Pellessä pizzaperjantai

Tänä kesänä Särkänniemen Pizzeria Pellessä on listapizzojen sijaan tarjolla pizza- ja salaattibuffet. Perjantaina 12.6. Särkänniemessä vietetään pizzaperjantaita, jolloin buffet maksaa 10 € (norm. 12,50 €), 3–6-vuotiaille lapsille 5 € (norm. 5,50 €). Pellen buffet on paljon muutakin kuin pelkkä pizzabuffet, sillä monipuolisen pizza- ja salaattipöydän lisäksi tarjolla on esimerkiksi lasagnea, sipulirenkaita ja wingsejä. Hinta sisältää myös juomat.

Tarkista laaja ohjelmatarjontamme, aikataulut ja lippujen hinnat sekä tutustu kaikkiin muihin herkku- ja ruokapisteisiimme osoitteessa www.sarkanniemi.fi.

Kuvamateriaalia Särkänniemen Elämyspuistosta sekä Särkänniemen Koiramäestä löytyy osoitteesta www.sarkanniemi.fi/kuvapankki

Lisätiedot Tampereen Särkänniemi Oy:

Toimitusjohtaja Miikka Seppälä, p. 0207 130 201, miikka.seppala@sarkanniemi.fi
Myyntijohtaja Jussi Jyrinki, p. 0207 130 310, jussi.jyrinki@sarkanniemi.fi
Keittiömestari Eeva Kokko, p. 0207 130 239, eeva.kokko@sarkanniemi.fi

Tampereen Särkänniemi Oy perustettiin Tampereella vuonna 1966. Sen pyörittämä Särkänniemen Elämyspuisto koostuu kuudesta nähtävyyskohteesta: Delfinaario, Akvaario, Planetaario, Näsinneulan näkötorni, Koiramäki sekä huvilaitealue. Kesällä 2012 alueella avattiin maailman ensimmäinen Angry Birds Land ja kesällä 2013 Koiramäki. Lisäksi alueella sijaitsee Tampereen kaupungin hallinnoima Sara Hildénin taidemuseo. Särkänniemen Elämyspuistosta onkin muodostunut Suomen suurin ja monipuolisin vapaa-ajankeskus.