Air Botnian neljäs Saab 2000 liikenteeseen

Report this content

Air Botnian neljäs Saab 2000 liikenteeseen Air Botnia vastaanotti viime keskiviikkona neljännen Saab 2000 -potkuriturbiinkoneensa. Uusi kone tulee kaupalliseen liikenteeseen maanantaina 6. elokuuta. Saab 2000 liikennöi Oulusta-Tukholmaan, Tampereelle ja Turkuun sekä Tampereelta ja Turusta Tukholmaan ja maanantaista lähtien myöskin välillä Jyväskylä-Tukholma. Air Botnia uusii joulukuuhun mennessä koko laivastonsa. Yhtiön viisi 32- paikkaista Saab 340A korvataan viidellä 47-paikkaisella Saab 2000 - koneella ja 67-paikkaiset Fokker F28 -suihkukoneet korvataan viidellä 79- paikkaisella Avro RJ85 -koneella. Kaksi Avroa on jo liikenteessä, kolmas luovutetaan yhtiölle elokuun puolessa välissä. Kun viimeiset tilauksessa olevat koneet ovat saapuneet, Air Botnian laivasto kuuluu maailman nykyaikaisimpiin, koneiden keski-ikä on 2,5 vuotta. ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/03/20010803BIT00140/bit0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2001/08/03/20010803BIT00140/bit0001.pdf