SAS antaa matkustajilleen palvelutakuun

SAS antaa matkustajilleen palvelutakuun Useat eurooppalaiset lentoyhtiöt, mukaan lukien SAS ja Air Botnia, ovat laatineet Airline Passenger Service Commitment -asiakirjan yhteistyössä kuluttajajärjestöjen, kansallisten viranomaisten sekä EU-komission kanssa. Asiakirja sisältää yksityiskohtaiset toimintaohjeet vähimmäispalvelutasosta, jota asiakkaat lentoyhtiöltä voivat odottaa saavansa. Airline Passenger Service Commitment -asiakirja kattaa palvelun ennen lentomatkaa, lentomatkan aikana sekä tämän jälkeen. Aloite asiakirjan laatimiseen tuli EU-komissiolta. Eurooppalaiset lentoyhtiöt allekirjoittavat vapaaehtoisesti EU-komission asiakirjan sekä sen sisältämän palvelutakuun. SAS on yksi niistä lentoyhtiöista, jotka ovat päättäneet tunnustaa asiakirjan. Uusien EU:tasojen mukaan SAS:n kaikille lentomatkustajille taataan mm.: - alin mahdollinen saatavilla oleva hinta - 24 tunnin "avoin ostos" lipun varauksen yhteydessä - parempi palvelutaso lentokentillä koneen myöhästyessä yli kaksi tuntia - parempi palvelutaso liikuntaesteisille Suurin osa Airline Passenger Service Commitment -asiakirjan sisältämistä palvelutaso-vaatimuksista sisältyvät jo siihen palveluun, jota SAS tänä päivänä asiakkailleen tarjoaa. EU:n alkuunpanema hanke helpottaa asiakkaiden hinta- ja laatuvertailuja ostopäätöksen yhteydessä lentoyhtiöiden välillä. -Olemme erittäin tyytyväisiä voidessamme taata asiakkaillemme Airline Passenger Service Commitment -takuun, joka määrittelee hyvän palvelun tasot. Meille allekirjoittamamme asiakirja on palvelulupaus kaikille asiakkaillemme, sanoo Jens Wittrup Willumsen, Senior Vice President, SAS. SAS allekirjoitti Airline Passenger Service Commitment -asiakirjan helmikuussa 2002. EU-komission Airline Passenger Service Commitment - asiakirjalle asettaman toimeenpano-aikataulun mukaisesti on SAS viimeiset kuusi kuukautta varmistanut, että yhtiön kaikki yksiköt pystyvät lunastamaan asiakirjan määrittelevät palvelulupaukset. SAS:n palvelutakuu astuu voimaan 15. elokuuta 2002 ja koskee koko SAS:n reittiverkostoa myös Euroopan ulkopuolella. SAS:n palvelutakuu on kokonaisuudessaan nähtävissä www.scandinavian.net -sivulla. Kaikki SAS-konsernin lentoyhtiöt, mukaan lukien SAS:n 100 % omistama suomalainen lentoyhtiö Air Botnia, ovat allekirjoittaneet Airline Passenger Service Commitment -asiakirjan. Lista EU-komission aloitetta tukevista lentoyhtiöistä on nähtävissä http://www.ecac- ceac.org/uk/activities/activities-economic.html -sivulla. Lisätietoja: Jens Wittrup Willumsen, Senior Vice President, Marketing & Product Management, puh. +46(08)797 24 24 sekä Tom Christides, viestintäjohtaja, SAS Region North East Europe, puh +358 40 752 3131 SAS VIESTINTÄ ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/15/20020815BIT00600/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/08/15/20020815BIT00600/wkr0002.pdf