SAS ja Blue1 puolittavat liikematkustushintoja Eurooppaan

Report this content

SAS ja Blue1 puolittavat liikematkustushintoja Eurooppaan SAS ja Blue1 ovat hinnoittelun edelläkävijöitä Suomessa. Yhtiöt jatkavat reilu vuosi sitten aloittamaansa hintauudistusta Suomessa ja lanseeraavat liikematkustajille entistäkin edullisemmat lentohinnat, jotka ovat voimassa 6.2. alkaen. Säästöt jopa 67% Uuden hintarakenteen mukainen lentolippu mahdollistaa jopa 67 prosentin säästön, sillä lipun joustavuus vaikuttaa suoranaisesti lentolipun hintaan. - Yritykset, asiakkaamme haluavat yksinkertaistaa matkustamisen ja matkanhallinnan rutiinit sekä vähentää liikematkoista aiheutuvia kustannuksia ja SAS tarjoaa tähän nyt taas uuden mahdollisuuden, toteaa SAS:n myyntijohtaja Jukka Miettinen. Uusi hintakonsepti astuu voimaan perjantaina 6. helmikuuta 2004 SAS:n ja Blue1:n keskeisillä reiteillä Suomesta 12 kohteeseen Euroopassa: Amsterdam, Berliini, Bryssel, Dublin, Geneve, Hampuri, Lontoo, Manchester, Milano, Pariisi, Stuttgart ja Zürich. Hintaesimerkki Brysseliin (verot ja matkustajamaksut lisätään hintaan) Hintatyyppi Hinta nyt Alennettu hinta Edullise mpi Iata-hinta EUR 1828 Daily 0 Business EUR 985 EUR 650 -34% Daily 4 Business EUR 837 EUR 600 -28% Daily 0 Economy EUR 837 EUR 600 -28% Daily 7 Economy EUR 758 EUR 550 -27% - Edullisin hinta Brysseliin verrattuna kalleimpaan julkaistuun Iata- hintaan on business-luokassa 67% edullisempi, ja turistiluokassa vieläkin edullisempi, sanoo Miettinen. Daily-hinta SAS tarjoaa neljä vaihtoehtoista niin kutsuttua Daily-hintaista lippua, joiden hintataso määräytyy lipun ennakko-ostoajan sekä matkustusluokan mukaan. Kaksi vaihtoehdoista koskevat matkustusta businessluokassa. Näistä kalliimpi lipputyyppi on täysijoustoinen ja ilman rajoituksia. Edullisempi lipuista on ostettava viimeistään neljä päivää ennen lähtöä. Toiset kaksi Daily-lipputyypeistä koskevat matkustusta turistiluokassa. Yhteistä kaikille Daily-lipuille on se, että kaikkien neljän tyypin paluuta voi muuttaa maksutta. Seikka, joka on erityisen tärkeä työkseen matkustaville. Meno on mahdollista myös eri luokassa kuin paluu. Suomen markkinoilla on vain muutama varteenotettava yhtiö, jotka kilpailevat tosissaan liikematkustussegmentillä. SAS partnereineen ovat tämän ryhmän edelläkävijöitä. SAS ja Blue1 tarjoavat nyt suomalaisille liikematkustajille entistäkin edullisemman vaihtoehdon lentää Suomesta maailmalle ja takaisin. -Aiemmat hinnoittelu-uudistukset on otettu hyvin markkinoilla vastaan. Toivomme tämän viimeisimmän uudistuksen olevan sen piristys-ruiskeen liikematkustukseen, mitä täällä on kaivattu. Haluamme olla tiennäyttäjiä ja rohkaista yrityksiä matkustamaan - hinta ei tällöin saa olla este, Miettinen kiteyttää. SAS AND BLUE1 CORPORATE COMMUNICATIONS Lisätietoja: Tom Christides, viestintäjohtaja, puh +358 40 752 3131 Tom Karlsson, kaupallinen johtaja, puh +358 40 844 2095 Jukka Miettinen, myyntijohtaja, puh +358 40 844 2079 ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/05/20040205BIT00570/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2004/02/05/20040205BIT00570/wkr0002.pdf