Uusi jakelumalli mahdollistaa halvemmat Internet-hinnat

Uusi jakelumalli mahdollistaa halvemmat Internet-hinnat SAS Airline ottaa käyttöön uuden jakelumallin Skandinaviassa (Ruotsi, Norja ja Tanska) 1.1.2003 alkaen. Lentoyhtiö soveltaa tällöin nettohintoja eli alentaa hintojaan ennen hintoihin sisällytettyjen komissioprosenttien verran. SAS Airline ja matkatoimistot ryhtyvät samalla perimään palvelumaksua asiakkailta, kuten jo useat matkatoimistot Skandinaviassa tänään perivät. Vuoden vaihteesta alkaen SAS-matkan hinta vaihtelee asiakkaan myyntikanava- sekä palvelutasovalinnan mukaan. SAS Airlinen internetistä ostettu matka tulee halvemmaksi kuin kuin vastaavasti puhelimyynnistä ostettu. - Uskomme, että uusi jakelumallimme lisää hintakilpailua ja tehokkuutta alalla. - asiakkaan hyväksi, sanoo Søren Jespersen, joka vastaa SAS Airlinen myyntitoiminnoista. Päätöstä uudesta jakelumallista edelsivät laajat neuvottelut matkatoimistojen sekä alan järjestöjen kanssa. - Matkatoimistot ovat SAS Airlinen suurin ja tärkein myyntikanava, ja panostamme pitkäaikaiseen yhteistyöhön heidän kanssaan, sanoo Søren Jespersen. Onkin erittäin ilahduttavaa, että suurin osa liikekumppaneista tukee uutta jakelumalliamme. Lisätietoja antavat: Tom Karlsson, kaupalllinen johtaja, World Sales Region Finland, puh +358 20 585 56150 Palle Christensen, Vice President, World Sales Region Denmark, puh tel +45 2322 3030. Bjørn Lunde, Vice President, World Sales Region Norway, puh +47 9571 6412 Hans W Dyhrfort, Vice President, World Sales Region Sweden, puh +46 (08) 797 1544 SAS CORPORATE COMMUNICATIONS ------------------------------------------------------------ Lisätietoja saat osoitteesta http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/13/20020613BIT00220/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2002/06/13/20020613BIT00220/wkr0002.pdf