• SAS/

Matkapuhelimen käyttö flight-safe-toiminnolla sallittua lennon aikana

Matkapuhelimen käyttö flight-safe-toiminnolla sallittua lennon aikana Scandinavian Airlines on ensimmäinen lentoyhtiö, joka sallii useiden matkapuhelin-toimintojen käytön lennon aikana. Niin kutsutussa flight- safe-käyttöprofiilissa matkapuhelin on päällä siten, ettei se lähetä eikä vastaanota signaaleja eikä näin ollen vaikuta lentoturvallisuuteen. Uusimmissa matkapuhelinmalleissa, kuten Sony Ericsson P800 -mallissa on lentoturvallinen käyttöprofiili. Matkustaja, jonka puhelin on flight- safe-käyttöprofiilissa, voi Scandinavian Airlinesin lennolla käyttää puhelintaan kalenteritoimintoihin, sähköpostin kirjoittamiseen, kalenterin - ja tekstinkäsittelyyn, pelaamiseen, musiikin kuunteluun sekä valokuvien ottamiseen eli kaikkeen muuhun paitsi itse soittamiseen. Scandinavian Airlinesin matkustajat, joilla on flight-safe- käyttöprofiililla varustettu matkapuhelin, voivat tästä päivästä alkaen käyttää puhelintaan työn tai viihteen merkeissä myös lennon aikana. - Tavoitteemme on vastata asiakkaittemme tarpeisiin työskennellä ja kommunikoida matkan aikana, sanoo Ulf Ingnäs, johtaja, Product Management Inflight. Jo nyt ovat matkustajat voineet käyttää Scandinavian Airlinesin lennoilla sellaisia elektronisia laitteita, jotka eivät lähetä eivätkä vastaanota signaaleja: kannettavia tietokoneita, PDA:ta, DVD/CD/- soittimia, elektronisia pelejä sekä taskulaskinta. Scandinavian Airlinesin tähtäimessä on vuonna 2004 olla maailman ensimmäinen lentoyhtiö, joka tarjoaa matkustajilleen internetyhteydet mannerten välisten lentojen aikana. - Kotimarkkina-alueemme on maailman IT-tiheimpiä alueita, niinpä haluamme tarjota matkustajillemme mahdollisuuden käyttää elektronisia laitteita aina kun se vain on mahdollista lennon aikana, sanoo Ulf Ingnäs. Juuri siksi käymme alati keskusteluja telepalvelujen tuottajien kanssa. Kuva matkustajasta, joka käyttää puhelintaan lennon aikana on ladattavissa internetsivulta www.scandinavian.net, otsikon About SAS alta. Lisätietoja: Ulf Ingnäs, Product Management Inflight, Scandinavian Airlines Puh +46 (0)8 797 17 08. SCANDINAVIAN AIRLINES ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/23/20030423BIT00660/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/23/20030423BIT00660/wkr0002.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2003/04/23/20030423BIT00660/bild.html Pictures