SAS vahvistaa asemaansa Suomessa

Report this content

1. marraskuuta alkaen Suomen kaupallisen toiminnan vastuu siirtyy SAS:lle. Näin SAS vahvistaa asemaansa Suomen markkinoilla, 4Excellence -strategian mukaisesti. Suomalainen tytäryhtiö Blue1 siirtyy tuotantoyhtiöksi, päätehtävänään tuottaa operatiivisia lentopalveluja SAS:n reittiverkoston tarpeisiin.

- Suomi on neljäs pohjoismainen kotimarkkinamme ja olemme vuoden alusta lähtien uudelleenjärjestelleet Suomen reittiverkostoamme. Lennämme nyt useilta eri paikkakunnilta Suomessa suoraan Skandinaviaan, täydentäen SAS:n ja Star Alliancen maailmanlaajuisia reittiverkostoja. SAS:n brändillä selkeytämme nyt vahvaa tarjontaamme ja ainutlaatuisia asiakasetujamme myös Suomen markkinoilla, sanoo Joakim Landholm, SAS:n kaupallinen johtaja.

- Tuotantoyhtiönä Blue1keskittyy operatiivisiin vahvuuksiinsa ja jatkaa nykyisten reittien liikennöintiä SAS:lle. Täsmällisyytemme on Euroopan huippuluokkaa ja fokusoimme laadukkaaseen palveluun vahvemmin kuin koskaan, toteaa Janne Hattula, Blue1:n toimitusjohtaja heinäkuusta 2012.

SAS on Skandinavian johtava lentoyhtiö ja valittiin 2011 kolmannen kerran peräkkäin Euroopan täsmällisimmäksi lentoyhtiöksi. Vuonna 2011 SAS-konserni kuljetti 27,2 miljoonaa matkustajaa 128:aan lentokohteeseen.

Lisätietoja, yhteydenotot:
Elisabeth Manzi, lehdistöpäällikkö SAS +46 70 9974893 tai SAS mediapäivystys +46-8-797 2944
Janne Hattula, toimitusjohtaja Blue1 050-444 0607