Sören Belin Scandinavian Airlinesin johtoon

Report this content

Sören Belin Scandinavian Airlinesin johtoon Sören Belinistä tulee Scandinavian Airlines -lentoyhtiön toimitusjohtaja (Chief Operating Officer, COO) Jørgen Lindegaardin tilalle 15.2. 2003 alkaen. Konsernin suurimman yrityksen johtajana Sören Belin kuuluu myös SAS AB -konsernin johtoryhmään. SAS:n hallintoneuvosto onkin päättänyt, että konsernijohtoon lisätään yksi henkilö Sören Belin aloittaessa SAS-konsernissa Executive Vice Presidentin ominaisuudessa. Ruotsin Knivstassa asuvalla Sören Belinillä, 49, on pitkä kokemus liikenne- ja lentoaloilta. Belin on viimeksi toiminut osakkaana konsulttiyhtiö Booz Allen Hamiltonissa, jossa hän työskenteli mm. Scandinavian Airlinesin kehittämisprosessien parissa. Vuosina 1995-1998 Sören Belin toimi kuljetusliike ASG:ssä mm. varatoimitusjohtajan ja myyntijohtajan tehtävissä. Sitä ennen, vuosina 1990-1995, Sören Belin työskenteli SAS:n asemapalvelussa; hän vastasi SAS:n Ruotsin asemapalvelutoiminnasta vuosina 1993-1995. - Pitkällisen rekrytointiprosessin jälkeen päädyimme vihdoin henkilöön, joka voi vastata niihin haasteisiin, joita Scandinavian Airlines kohtaa lähitulevaisuudessa. Sören Belinillä on vankka kokemus alalta ja hän kykenee hyvin ajamaan kehittämisprosesseja, mikä on erityisen tärkeätä tällä hetkellä, sanoo Jørgen Lindegaard, pääjohtaja ja SAS-konsernin konsernijohtaja. - Scandinavian Airlinesin henkilökunta voi ylpeinä kulkea pystypäin, sillä heidät työllistää hyvin vahva yritys, jonka omakohtaisesti tiedän osoittavan todellisen vahvuutensa vastoinkäymisissä. Tämän hetken tilanne on vakava ja markkinat ailahtelevat kilpailun kiristyessä koko ajan, niinpä meidän tuleekin sopeutua uusiin olosuhteisiin, Sören Belin, SAS-lentoyhtiön tuleva toimitusjohtaja toteaa. Ansiolista kuvineen osoitteessa www.scandinavian.net, kohdassa About SAS. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Waymaker, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/12/20030212BIT00120/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/02/12/20030212BIT00120/wkr0002.pdf