Uusi digitaalinen televisiokanava The Voice TV aloitti lähetyksensä

Report this content

Uusi digitaalinen televisiokanava The Voice TV aloitti lähetyksensä Nuorison ääni - The Voice TV aloitti lähetyksensä Suomen nuoriso on saanut oman kotimaisen musiikkikanavan The Voice TV:n. Kanava tähtää paikallisen nuorisokulttuurin keskeiseksi vaikuttajaksi ja äänenkannattajaksi kaikissa Pohjoismaissa. Uuden digitaalisen TV-kanavan suomalaisesta toteutuksesta vastaa eurooppalaisen mediayhtiö SBS Broadcastingin tytäryhtiö SBS Finland Oy. Kanavan nopeasykkeinen ja viihdyttävä ohjelmavirta koostuu pääosin uusimmista kotimaisista ja ulkomaisista musiikkivideoista, joita täydentävät interaktiiviset mobiilipalvelut, viihdeohjelmat ja kilpailut. The Voice TV näkyy digitaalisen kanavanippu C:n näkyvyysalueella. Maksutonta kanavaa voi katsella millä tahansa digiboxilla The Voice TV on suunnattu aktiivisille 10-24 -vuotiaille nuorille, joille musiikki on yhtä tärkeä osa elämää kuin kaverit, koulu tai muut harrastukset. Kohderyhmään kuuluvat ne, joille on tärkeää tietää mitä musamaailmassa kulloinkin tapahtuu. Kanavan lanseeraus toteutetaan Suomessa kahdessa jaksossa. Nyt aloitetun ensimmäisen vaiheen aikana lähetys koostuu pääosin musiikkivideoista ja nuoria katsojia kiinnostavista tekstiviestipalveluista. Varsinainen pääohjelmisto otetaan käyttöön vuoden 2005 alusta. The Voice TV on enemmän kuin tavallinen tv-kanava Uusi kanava panostaa musiikin tuoreuteen, viihdyttävyyteen ja katsojiinsa. "Tiedämme, että tällaiselle kanavalle on ollut Suomessa jo pitkään kysyntää", kertoo SBS Finlandin toimitusjohtaja Leena Ryynänen ja jatkaa: "Koko uusi kanavakonsepti perustuu vahvaan asenteeseen, joka vastaa tämän päivän nuorten toiveita ja luo ainutlaatuisen mediaympäristön. Kanavaa on helppo seurata ja siitä on tehty mahdollisimman viihdyttävä ja hauska. Lisäksi The Voice TV tarjoaa nuorille ikioman foorumin, josta he saavat ajankohtaisimman tiedon uusimmista musiikin virtauksista, jossa he pystyvät vaikuttamaan ja jonka kautta he voivat olla yhteydessä ystäviinsä. Lisäksi suunnitelmissamme on järjestää nuorille konsertteja, tapahtumia ja tempauksia The Voice TV:n henkeen." The Voice TV:n sydän sykkii kotimaiselle musiikille The Voice TV on ensimmäinen kotimainen musiikkikanava. Kanavalla soitettavasta musiikista noin 30 prosenttia on alusta lähtien kotimaista musiikkia. Tulevaisuudessa sen osuutta on tarkoitus kasvattaa. "The Voice TV lisää oleellisesti kotimaisen musiikin tarjontaa televisiossa ja tarjoaa kaivatun väylän suomalaiselle musiikille matkalla kansainväliseen menestykseen. Sloganimme "We Love Music" kertoo siitä paljon: The Voice TV on kotimainen aito musiikkikanava. Lisäksi kanavamme on suomenkielinen ja vuoden 2005 alussa julkistettavat juontajamme puhuvat suomea", kehitysjohtaja Henrik Laine kertoo. Pohjoismainen kanavakonsepti The Voice TV on kansainvälisen mediayhtiö SBS Broadcasting SA:n pohjoismainen kanavakonsepti, joka toteutetaan kaikissa maissa yhtenäisen formaatin mukaan. Tanska on jo saanut oman musiikkikanavansa elokuussa 2004. Suomen jälkeen vuorossa ovat Ruotsi ja Norja. "The Voice on vahva ja menestynyt radio-brändi muissa pohjoismaissa, joka on 20 -vuotisen historiansa aikana osoittanut olevansa aidosti nuorison omana kanava. The Voice TV on puolestaan täysin uusi ja ainutlaatuinen TV-kanava, jollaista ei ole aikaisemmin nähty. The Voice TV:n kautta tuomme suositun nuorisobrändin myös Suomeen", kertoo Leena Ryynänen. Lisätietoja toimitukselle: Toimitusjohtaja Leena Ryynänen SBS Finland Oy Puhelin 020 747 4001 Kehitysjohtaja Henrik Laine SBS Finland Oy Puhelin 020 747 4079 SBS Finland Oy on osa SBS Broadcasting SA:ta, jolla on TV- ja radiotoimintaa kymmenessä Euroopan maassa. SBS:n tunnetuimmat televisiokanavat ovat Kanal 5 Ruotsissa, TV Norge, Tanskan TV Danmark ja Kanal 5, Unkarin TV2, Belgian VT4 sekä Alankomaissa toimivat Veronica, Net5 ja SBS 6 - kanavat. Suomessa SBS:llä on nyt julkistettavan TV-kanavan lisäksi kolme puolivaltakunnallista radiokanavaa Kiss FM, Iskelmä ja Radio City, sekä neljä kaupunkiradiota; Radio 957, Radio Sata, Radio Jyväskylä ja Radio Mega. SBS Broadcasting SA:n liikevaihto oli 581,7 miljoonaa euroa vuonna 2003. Suomessa liikevaihtoa kertyi 14,3 miljoonaa euroa. SBS Finlandissa työskentelee 120 radio- ja tv-alan ammattilaista. ------------------------------------------------------------ Tämän tiedon Teille välitti Observer Tiedotepalvelu, http://www.waymaker.fi Seuraavat tiedostot ovat ladattavissa: http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/11/20041111BIT21740/wkr0007.fh8 http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/11/20041111BIT21740/wkr0017.pdf http://www.waymaker.net/bitonline/2004/11/11/20041111BIT21740/bild.html Kuvia