Petteri Ketomäki Seinäjoelta voitti ammattikuljettajien kilpailun Tampereella

Report this content

Petteri Ketomäki Seinäjoelta, Esa Seppi Kuhmalahdelta ja Marko Kohvakka Haukivuorelta olivat kolme parasta nuorten kuljettajien kilpailussa Tampereella 14.5.05. Kolmikko jatkaa Young European Truck Drivers-kilpailun Suomen finaaliin.

Young European Truck Driver-kilpailu on suurin koskaan nuorille ammattikuljettajille järjestetty kilpailu. Siihen odotetaan noin 20 000 kuljettajaa koko Euroopasta. Kilpailun pääpalkintona on uusi Scania R-sarjan kuorma-auto. Suomessa kilpailu käynnistyi maaliskuussa. Siihen ilmoittautui ennätysmäärä eli 405 kuljettajaa, joista 235 suoritti kilpailuun kuuluvan teoriakokeen. Sen perusteella 35 parasta pääsi jatkamaan eli aluekilpailuihin. Niistä toinen järjestettiin lauantaina 14.5.05 Tampereella. Kilpailussa oli teoriakoe, taitoajokoe sekä taloudellisen ajamisen koe. Teoriakoe Teoriakokeen kolme parasta oli Marko Kohvakka Haukivuorelta, Sami Hämäläinen Rautalammilta ja Esa Seppi Kuhmalahdelta. Taitoajokoe Taitoajokokeen kolme parasta oli Tero Prusti Seinäjoelta, Marko Kohvakka Haukivuorelta sekä Petteri Ketomäki Seinäjoelta. Taloudellisen ajamisen koe Taloudellisen ajamisen kokeen kolme parasta oli Petteri Ketomäki Haukivuorelta, Jari Toppinen Vimpelistä ja Esa Seppi Kuhmalahdelta. Young European Truck Drivers - Tampereen aluekilpailun tulokset 14.5.05 Pisteet lasketaan eri osakokeiden sijoitusten perusteella, jolloin vähiten pisteitä saanut voittaa. Tasapisteissä taloudellisen ajamisen koe ratkaisee. 1. Petteri Ketomäki, Seinäjoki: 10 2. Esa Seppi, Kuhmalahti: 10 3. Marko Kohvakka, Haukivuori: 10 4. Tero Prusti, Seinäjoki: 13 5. Tero Halmela, Karvia: 16 6. Jari Toppinen, Vimpeli: 17 7. Erno Sirviö, Mikkeli: 17 8. Mikko Rautalin, Nokia: 19 9. Petteri Pirinen, Hollola: 22 10. Sami Hämäläinen, Rautalampi: 23 11. Vesa Ruotsalainen, Iisalmi: 26 12. Timo Mäntynen, Seinäjoki: 27 Aluekilpailun palkinnot Kolme parasta jatkaa YETD-kilpailun Suomen finaaliin 11.6. Helsingissä. Lisäksi voittajille jaettiin Shellin, Dimexin ja Silja Linen palkinnot. Lisäksi kaikki osallistujat saivat Shellin lahjakortin ja tuotepalkinnon, Dimexin turvaliivin sekä Liikenneturvan ja Scan-Auton yhteisesti tuottaman Turvallisen ja Taloudellisen ajamisen CD:n. Seuraavat aluekilpailut ovat 14.5. Tampereella ja 28.5. Turussa. Kunkin kilpailun kolme parasta jatkaa Suomen finaaliin. Lisätietoja ja kuvia: Oy Scan-Auto Ab, Rita Neittamo, p. 050-64253 tai http://www.scania.fi/About_us/Events/yetd_2005/press/press_yetd_tampere.asp