Ensimmäinen aamiainen tarjoiltiin ravintolatrendien kera Scandic Meilahdessa

Aamiainen vaihtui uuden omistajan myötä. Scandicissa nautitaan esteettömästä aamiaisesta, joka huomioi erilaiset elämäntavat ja ruokarajoitteet.

"Meillä aamiaiseen satsataan oikein toden teolla. Tuomme Scandic-aamiaisen kaikkiin uusiin hotelleihimme ensimmäisestä aamusta lähtien. Meilahteen toimme lisäksi Scandicin Breakfast for all -aamiaisen, joka ottaa huomioon erilaiset elämäntapoihin ja ruoka-ainerajoitteisiin littyvät seikat. Se sopii erilaisia ruokavalioita noudattaville, allergikoille, keliaakikoille ja vegaaneille. Aamiaisvalikoiman lisäksi tarjolla yli 30 erilaista laktoositonta, maidotonta, gluteenitonta tai vegaanista tuotetta", kertoo Scandicin ravintolatoimenjohtaja Ville Ikonen

Breakfast for all -aamiaiskonsepti tuodaan syksyn 2018 aikana kaikkiin uusiin Scandic-hotelleihin. Nykyisissä Scandic-hotelleissa se on jo tarjolla.

"Tahdomme tarjota vieraillemme mahdollisimman esteettömän hotellielämyksen. Aamiaisten raaka-aineet ovat meillä suurennuslasin alla, Ikonen jatkaa.

Meilahden aamiaisessa on nyt 30 prosenttia aiempaa enemmän erilaisia tuotteita, esimerkiksi lämpimien aamiaistuotteiden osuus on lisääntynyt. Aamupalapöytään on katettu laaja valikoima gluteenittomia myslejä, puuroja, leipiä ja karjalanpiirakoita. Maidotonta ruokavaliota noudattava voi nauttia kaura- ja soijajuomia sekä kaura- ja soijajogurttia. Lisäksi aamiaiselta löytyy vegaanisia seitanleikkeitä, levitteitä, hummusta ja vegaanijuustoa.

Ravintolaruokailu on menestystarina

Meilahden ensimmäisestä Scandic-aamiaisesta nauttinut Matkailu- ja Ravintolapalvelut MaRan toimitusjohtaja Timo Lappi pitää ravintolaruokailua 2000-luvun menestystarinana.

Lounasruokailu on kannatellut ravintoloita pitkään. Nyt kasvussa on illalla ravintoloissa tapahtuva ruokailu. Ravintolaruoka alkaa korvata myös Suomessa iltaisin kotona itse laitettua ruokaa. Ravintolasta kotiin haetun ruoan määrä kasvaa.

"Nuorten muutto kasvukeskuksiin ja kasvava ulkomailta Suomeen suuntautuva matkailu lisäävät ravintolaruokailun kysyntää. Sitä tukee myös suomalaisten ennätyskorkea luottamus talouteen. Uusia ravintoloita avataan ennätystahtia. Tämä tarkoittaa asiakkaille yhä parempia ravintolapalveluja. Aamiaisten merkitys kasvaa, mikä näkyy muun muassa viikonlopun brunssien suosion nopeana kasvuna, Timo Lappi summaa.

Mitä hotellissa tapahtuu, kun se brändätään?

Cumulus-hotellit muutetaan Scandic-hotelleiksi yhden viikon aikana kussakin hotellissa helmi-kesäkuussa 2018. Koulutetut 12 hotellikonseptiasiantuntijaa tukevat ja valmentavat uusia hotelleja viikon ajan muun muassa erilaisen hotellijärjestelmän käyttöönotossa.

"Mikään ei muutu ja silti kaikki muuttuu. Koko tiimi on odottanut jo pitkään sitä, että pääsemme näyttämään osaamistamme ja toteuttamaan itseämme Scandicin tärkeiksi ja läheisiksi koettujen arvojen mukaisesti. Uskon, että tämä fiilis tulee näkymään vieraillemme entistä parempana palveluna ja aitona välittämisenä", kommentoi tunnelmia Scandic Meilahden hotellinjohtaja Petteri Vitikainen

Kaikki hotellien ulkoiset ja sisäiset brändielementit, kuten kyltit, mainokset, huonemateriaalit ja -tuotteet sekä hotellikansiot vaihdetaan Scandic-brändin mukaisiksi. Myös brändätyt työvaatteet vaihdetaan.

Valitut Scandic-konseptit ja -tuotteet otetaan käyttöön. Scandicin aamiaisen lisäksi näitä ovat hiljattain uudistettu Scandic Friends -kanta-asiakasohjelma, FACE-kylpyhuonetuotteet, Wi-Fi, kokoushuonetuotteet, tervetulokokemus sekä valituin osin kokoustarjoilut. Lisäksi otetaan käyttöön lapsikonseptin tervetulolahja ja ruokalista sekä hintaetu - 50 prosenttia normaaliannoksista.

Scandicin esteettömyysstandardi sisältää 135 kohdan muistilistan, joka on käytössä kaikissa Scandicin hotelleissa läpi ketjun. Scandic palkittiin hiljattain kansainvälisellä esteettömyyspalkinnolla luovista käytännöistään. Esteettömyyden osalta laitetaan asiakkaiden hyödynnettäviksi vastaanottoon kuulosilmukka, kävelykepin pidike, värinähälytyksellä varustettu herätyskello ja pyörätuoli.

Niissä seitsemässä hotellissa, jotka toimivat Holiday Inn, Crowne Plaza ja Indigo-brändien alla, hallinnolliset muutokset toteutetaan soveltuvin osin vuoden 2018 aikana.

Julkaisuvapaita kuvia: https://kaikuhelsinki.kuvat.fi/kuvat/Scandic/Scandic+ja+Restel/BeOne/Scandic+Breakfast+&+Scandic+Meilahti+&+Scandic-kyltit/

Timo Lappi, toimitusjohtaja, Matkailu- ja Ravintolapalvelut MaRa
timo.lappi@mara.fi