Eri ruokavaliot huomioiva aamiainen on nyt tarjolla kaikissa Scandic-hotelleissa

Parempi aamu kaikille -aamiaiskonsepti on tarjolla Scandicin hotelleissa 31 toimintapaikkakunnalla Suomessa. Yli 100 aamiaistuotteen kattaus huomioi allergikot, keliaakikot, vegaanit ja kasvissyöjät.

Aamiainen on tärkeä osa hotellikokemusta niin työmatkalla kuin vapaa-ajan vietossakin. Scandic-hotellit tarjoavat nyt hotelleissaan ympäri Suomen aamiaisen, joka huomioi erilaiset ruokatottumukset. Aamiaisvalikoimissa on yli sata tuotetta ja erityisruokiakin jopa 30.

”Haluamme, että kaikki hotellivieraamme voivat nauttia herkullisen ja kattavan aamiaisen ruokailutottumuksistaan tinkimättä. Parempi aamu kaikille -aamiainen on saanut paljon kiitosta vierailtamme niissä hotelleissa, joissa se on ollut tarjolla jo kahden vuoden ajan, kertoo Scandicin Area Chef Jari Ervasti.

Allergikoille, keliaakikoille ja vegaaneille on hotelleissa oma aamiaispiste, joka on sijoitettu erilleen muusta aamiaisvalikoimasta. Näin allergikoille tarkoitetut ruoat eivät sekoitu muiden
tarjolla olevien tuotteiden kanssa. Pisteeseen on varattu myös omat ottimet, voiveitset ja oma leivänpaahdin.

Aamiaispöytään on katettu gluteenitonta mysliä ja puuroa, leipiä ja riisipiirakoita, kaura- ja soijajuomia sekä kaura- ja soijajogurttia. Lisäksi aamiaiselta löytyy vegaanista seitanleikkelettä, levitteitä, hummusta ja vegaanijuustoa. Aamiaispisteen valikoima on tarjolla kaikille vieraillemme.

Suosituimmat aamiaisherkut

Hotelliaamiainen koetaan elämyksenä. Viikonloppuisin aamiaisella nautitaan pidempään. Hotellivieraiden ruokailutottumukset ovat jatkuvasti muuttuneet kevyempään suuntaan. Tarjolla on nykyisin runsas vihannesvalikoima ja juureslastuja sekähotelleittain vaihtuvia lämpimiä kasvisannoksia, kuten falafelpyöryköitä.

Aamiaispöydästä löytää muun muassa Löfbergin reilun kaupan luomukahvia, luomukaurapuuroa ja vapaan kanan munia. Vuoksen riisipiirakat munavoilla ovat kestosuosikkeja. Lasten lomasuosikkia, Nutellaa, saa myös nyt aamiaispöydästä.

”Toivotamme myös paikalliset asukkaat tervetulleiksi oman kaupunkinsa Scandic-hotellin valmiiseen aamiaispöytään yhdessä perheen ja ystävien kanssa”, Jari Ervasti sanoo.

Vastuullisuus Scandicin lautasella

Pohjoismaiden suurin hotelliyritysScandic on ollut vastuullisuuden edelläkävijä hotellialalla vuodesta 1993 lähtien. Vuosien saatossa Scandicissa on tehty lukuisia sekä ympäristöä että ympäröivää yhteisöä huomioivia valintoja. Vastuullinen toimintatapa on myös asiakkaille tärkeää.

Suomen suurimpana hotellioperaattorina Scandic on suunnannäyttäjä kestävässä kehityksessä. Ollaksemme parhaita jatkossakin haastamme sekä tiimiläisiämme että yhteistyökumppanimme miettimään kestäviä toimintatapoja.

Lisätietoa:

Jari Ervasti