Pohjoismaiden matkailualan kiinnostavin työnantaja on valittu

Pohjoismaiden matkailualan kiinnostavimmaksi työnantajaksi on valittu hotelliketju Scandic. Valinta perustuu työnantajatutkimuksiin erikoistuneen Universumin selvitykseen, johon haastateltiin 36 000 nuorta Suomesta, Ruotsista, Norjasta ja Tanskasta. Scandic valittiin helmikuussa myös Suomen parhaaksi työpaikaksi* ja toukokuussa Ruotsin suosituimmaksi** matkailualan työnantajaksi.

Scandic on arvostettu ja haluttu työpaikka sekä yrityksen omien työntekijöiden että uraansa suunnittelevien nuorten keskuudessa. Yritys valittiin helmikuussa Suomen parhaimmaksi työpaikaksi Great Place to Work 2017 -tutkimuksen suurten yritysten sarjassa ja Ruotsin matkailualan suosituimmaksi työnantajaksi Visitan tuoreessa tutkimuksessa. Yritys menestyi viime vuonna myös Tanskan Great Place to Work -tutkimuksessa tulemalla toiseksi. Nyt hotelliketju on valittu koko Pohjoismaiden kiinnostavimmaksi työpaikaksi.

Tulokset perustuvat tänään julkaistuun Universumin tutkimukseen, jossa pyydettiin yli 36 000 opiskelijaa listaamaan ihannetyönantajia. Opiskelijat valitsivat Scandicin matkailualan kiinnostavimpana työpaikkana.

“Hienoa, että erinomainen yrityskulttuurimme välittyy myös ulospäin. Universumin tutkimus osoittaa, että olemme kiinnostava työpaikka myös Pohjoismaisella tasolla”, iloitsee Scandic Suomen henkilöstöjohtaja Riikka Mattila.

Scandicissa on tehty viime vuosina paljon töitä hyvän johtamisen, yrityskulttuurin ja työntekijäkokemuksen eteen.

“Haluamme olla maailmanluokan hotelliyritys ja alan edelläkävijä. Luomme ylivertaisia asiakaskokemuksia, joita syntyy vain, jos henkilöstö voi hyvin ja viihtyy töissä. Scandicissa on vaihtelevia ja monipuolisia tehtäviä, mahdollisuus vaikuttaa omaan työhön, työyhteisöön ja ympäröivään yhteiskuntaan sekä mahdollisuus kehittyä ja edetä urallaan Suomessa ja kansainvälisesti. Ihanat asiakkaat tuovat työpäivään paljon iloa”, lisää Mattila.

Scandicin henkilöstön innostusta on kasvatettu mm. osallistamisen ja arvostuksen kautta. Työntekijät ovat itse rakentamassa ja kehittämässä omaa työtään, asiakaspalveluaan sekä työyhteisöään ja pystyvät vaikuttamaan ympäristöön ja yhteiskuntaan.

Lue lisää Universumin tutkimuksesta: http://universumglobal.com/rankings/nordic/student/2017/business-commerce/

Lisätietoja:

Riikka Mattila, Scandic Hotels, riikka.mattila@scandichotels.com, 040 522 6660

Sanna Puutonen, Kaiku Helsinki, sanna.puutonen@kaikuhelsinki.fi, 0400 489224

*Scandic valittiin Suomen parhaaksi työpaikaksi Great Place to Work 2017 -tutkimuksen suurten yritysten sarjassa helmikuussa.