Pormestari Jan Vapaavuori leikkasi avajaisnauhan - Marskin pyöröovet käynnistyivät ja ensimmäiset vieraat kirjautuivat sisään

Suomen ensimmäinen Signature-hotelli Marski by Scandic avattiin tänään 3.6. juhlallisin menoin. Marskin pyöröovet käynnistyivät torvisoiton säestämänä ja hotelli on valmiina ottamaan vieraansa vastaan.

Marskin avajaisnauhan leikkasivat yhdessä Helsingin pormestari Jan Vapaavuori, Scandic Hotelsin toimitusjohtaja Aki Käyhkö ja Marskin hotellinjohtaja Jouko Puranen.

”Haluamme olla tyylikkäästi ja rennosti suomalaisia, katsoen samalla uteliaina ulkomaailmaan. Lifestyle-hotellin ytimessä on Finnfulness, joka korostaa joillekin ehkä outoakin suomalaisuutta, ja juuri moderniin suomalaisuuteen ja helsinkiläisyyteen Marski tarjoaakin monta kontaktipintaa. Hotellissa on useita omaleimaisia ja yllätyksellisiä sisustusyksityiskohtia, jotka viittaavat suomalaisuuteen ja Helsinkiin”, sanoi Käyhkö.

”Olen erittäin ylpeä siitä, mitä olemme saaneet aikaiseksi. Matka on ollut pitkä siitä, kun allekirjoitimme hankesuunnitelman vuonna 2013 ja käynnistimme remontin puolitoista vuotta sitten”, iloitsi Käyhkö.

Marski on nyt sosiaalinen ja vilkas paikka kohdata ja viihtyä pienen hetken tai pidempään. Ensimmäinen asia, jonka sisään astuva kohtaa on Marskin baari. Kaikki yleiset tilat: baari, kahvila, ravintola ja kokoustilat ovat vuorovaikutuksessa keskenään. Uusia huoneita avautui remontin yhteydessä 70 ja kiinteistö uusittiin lattiasta kattoon.

Marski helsinkiläisen kaupunkielämän keskiössä

Avajaispuheen pitänyt pormestari Vapaavuori kiitti Scandicia Marskin palauttamisesta Helsingin keskeiseksi kohtaamispaikaksi, jollainen se aikaisemminkin oli.

”Nämä seinät ovat nähneet elämää, sillä Marski on tunnetusti ollut Suomen poliittisen eliitin ja Suomen kansainvälisen lehdistön kohtaamispaikka” sanoi Vapaavuori.

”Vaikka vanhan maailman glamour on saanut väistyä, ovat monet hotellit edelleen oman kaupunkinsa maamerkkejä ja kohtaamispaikkoja. Siksi on erityisen hienoa, että Marski palaa loistoonsa ja nimenomaan osana nykyaikaista Helsinkiä, jota vastuullisuus, paikallisuus ja yhteisöllisyys leimaavat”.

Vastuullisuus on Marskilla dna:ssa. Avajaispäivän kruunasi Marskille myönnetty virallinen ympäristömerkki, Joutsenmerkki. Joutsenmerkitty Marski noudattaakin tiukkoja vaatimuksia energia- ja vedenkulutuksessa, kemikaalien käytössä ja jätteiden lajittelussa. Luomuruokaa ja- juomaa sekä kasvisruokaa on tarjolla joka päivä.

Hotellin monipuoliset palvelut ja tapahtumat palvelevat matkailijoita ja kaupunkilaisia aamusta iltaan. Marskissa on 363 huonetta, kokouksiinkin sopivat tapahtumatilat, ravintola Kuusi Palaa, Marskin baari, kahvila 7:01, sauna wellness-osastoineen sekä yksityinen pysäköintihalli.

Mikä on Signature-hotelli?

Jokainen hotelli on uniikki elämys, jota täydentää uniikki muotoilu, upeat ravintolat ja monipuoliset tapahtumat. Tällä hetkellä Signature-hotelleja on viisi: Marski by Scandic, Tukholmassa Downtown Camper by Scandic ja Haymarket by Scandic, Oslossa Grand Hotel Oslo by Scandic ja Bergenissä Hotel Norge by Scandic.

Lisätietoja:

Jouko Puranen