Scandic avaa hotellin Kööpenhaminan lentoasemalle

Pohjoismaiden suurin hotelliketju Scandic jatkaa kasvuaan Kööpenhaminassa avaamalla hotellin kehittyvälle Scanportin alueelle vuonna 2020. Uusi Scandic Copenhagen Airport sijaitsee Öresundin rannikolla, kävelymatkan päässä Kastrupin lentoasemalta.

Scandic ja Skanska ovat sopineet pitkäaikaisen yhteistyösopimuksen 375-huonetta sisältävän hotellin rakentamisesta. Hotelli aukeaa uudelle Scanportin alueelle Kastrupin lentoaseman pohjoispuolelle, jonne monet yritykset kaavailevat muuttoa tulevien vuosien aikana. Monet yritykset ovat siirtämässä pääkonttorinsa alueelle, jonne moottoritie ja viereinen juna-asema takaavat hyvät kulkuyhteydet.

”Uusi Scandic Copenhagen Airport vahvistaa tarjontaamme Kööpenhaminassa. Meren äärellä sijaitseva hotelli on täydellisellä paikalla ja houkuttelee vieraita tutustumaan uuteen ja mielenkiintoiseen alueeseen. Hotellin sijainnissa ja designissa on ajateltu erityisesti lentomatkustajia, työmatkalaisia ja turisteja”, kertoo Scandic Tanskan toimitusjohtaja Jens Mathiesen

Hotellissa on baari ja kattoterassi, josta voi ihailla näkymää Öresundin salmen yli. Hotelliin rakennetaan myös kuntosali, uima-allas ja kylpylä.

Scandic on Tanskan suurin hotelliketju, ja tällä hetkellä sillä on yhdeksän hotellia Kööpenhaminan alueella. Elokuun lopulla Scandic kertoi rakentavansa uuden Scandic Spectrum -hotellin lähelle Kööpenhaminan satamaa ja Tivolia. Scandic Spectrum avataan 2021. Ketju avaa lisäksi Scandic Kødbyen -hotellin trendikkäälle Meatpacking Districtille, ja Scandic Falconer -hotellin Frederiksbergiin. Nämä hotellit avaavat ovensa kesällä 2019.

Tanskan ja erityisesti Kööpenhaminan markkinoiden kysyntä on kasvanut tasaisesti viime vuosien aikana. Kysyntää kasvattavat kansainväliset liiketapahtumat ja lisääntynyt turismi. Kööpenhaminan lentoasema laajentuu tulevien vuosien aikana, minkä myötä myös lentoliikenteen odotetaan tuplaantuvan.