Scandic avaa uuden hotellin Vaasaan

Scandic jatkaa laajenemistaan Suomessa avaamalla uuden hotellin Vaasan ydinkeskustaan. Airaksinen Capital Oy ja Scandic Hotels Oy ovat solmineet pitkäaikaisen vuokrasopimuksen aiemmin Kantarellis nimellä tunnetun hotellin tiloista. Hotelli siirtyy Scandic-ketjuun kesäkuussa,mikä vahvistaa entisestään Scandicin asemaa sekä Suomessa että Pohjoismaiden suurimpana hotelliketjuna.

”Suomi on Scandicille tärkeä kasvumarkkina, ja olemme jo suurin hotellitoimija Helsingin alueella. Scandic Vaasa vahvistaa entisestään hotelliverkostoamme Suomessa”, sanoo Frank Fiskers, Scandicin konserni- ja toimitusjohtaja.

”Olemme tänään Pohjoismaiden suurin hotelliketju ja haluamme tarjota asiakkaillemme laajenevan valikoiman hotelleja ja paikkakuntia. Hotellien avaaminen kiinnostavimmissa kohteissa on osa kasvustrategiaamme ja Scandic Vaasa hyvä esimerkki siitä, miten vahvistamme hotelliportfoliotamme Pohjanmaalla ja Suomen markkinoilla” kertoo Scandic Suomen toimitusjohtaja Aki Käyhkö.

68-huoneisen Scandic Vaasa -hotellin laajennustyöt käynnistetään Airaksinen Capitalin toimesta heti avaamisen jälkeen. Hotellin edustalla sijaitsevalle tontille rakennetaan tornitalo, mikä kaksinkertaistaa huonemäärän ja lisää kokous- ja kongressikapasiteettia 400 neliöllä. Laajennustyöt saadaan valmiiksi vuoden 2017 loppuun mennessä. Uusi Scandic tukee hyvin nykyistä kävelykeskustaa ja tuo alueelle uutta sykettä.

”Olen erittäin tyytyväinen nyt sovitusta yhteistyöstä. Scandic on Pohjoismaiden johtavana hotelliketjuna juuri sitä, mitä haimme uudelta toimijalta. Saamme vahvan, pitkäjänteisen ja vastuullisen yhteistyökumppanin. Pääsemme yhdessä kehittämään menestyksekästä hotelli-, kongressi- ja ravintolatoimintaa. Scandicin seitsemän maan ja 230 hotellin tuoma kokemus tältä alalta on aivan omaa luokkaansa ja se tulee näkymään nyt myös Vaasassa”, Airaksinen Capital Oy:n toimitusjohtaja Tommi Heikkinen toteaa.

Hotellirakennus on alkuperältään 1930-luvulla valmistunut Pohjalaisen painotalo, joka on muutettu hotelliksi vuonna 2009. Kiinteistön omistaa yksi Vaasan suurimmista yksittäisistä kiinteistönomistajista Airaksinen Capital Oy.

Tervetuloa lehdistötilaisuuteen keskiviikkona 27.4.2016 klo 9.00 (Rosteninkatu 6, 65100 Vaasa). Tilaisuudessa ovat mukana Scandicin toimitusjohtaja Aki Käyhkö, Scandicin talousjohtaja Jouko Liimatainen, Airaksinen Capital Oy:n toimitusjohtaja Tommi Heikkinen ja VisitVaasan toimitusjohtaja Max Jansson.
Lisätietoja:

Kati Puukko, markkinointi- ja viestintäjohtaja, Scandic Hotels Oy, puh.+358 40 563 7049, kati.puukko@scandichotels.com

www.scandichotels.fi

Scandic on Pohjoismaiden johtava hotelliketju, jolla on 230 hotellia ja lähes 42 000 hotellihuonetta seitsemässä maassa. Tavoitteenamme on asiakkaidemme viihtyminen, tulivatpa he meille majoittumaan, tapaamaan ystäviä tai tekemään töitä. Pohjoismaiden vihreimpänä hotelliketjuna keskitymme aina myös ympäristöön ja sosiaaliseen vastuuseen.