SCANDIC FINALISTINA PROGAALASSA – ENERGIATIIMIT EHDOKKAANA INNOVAATI

Arvostetulla PRO-palkinnolla palkitaan vuosittain Suomen ravintoloiden ja ammattikeittiöiden parhaat osaajat. Tämän vuoden finalistiksi nousi Innovaatiot-sarjassa Scandicin energiatiimit.

Syksyllä 2022 Scandic perusti jokaisessa hotellissaan energiatiimit. Energiatiimit koostuvat vapaaehtoisista tiimiläisitä, jotka haluavat oman työnsä ohella myös suunnitella ja miettiä ns. "energiatekoja". Energiatiimiin voi osallistua kuka tahansa, miltä tahansa hotellin osastolta. Energiatiimi koostuu aina ensisijaisesti tiimiläisitä eikä esihenkilöistä.

”Scandicin lanseeraamat Energiatiimit tukevat paitsi yrityksemme strategiaa vastuullisesta liiketoiminnasta niin myös kulttuurimme ja tiimimme hyvinvoinnin, yhteishengen ja merkityksellisyyden rakentamista”, kertoo HR-johtaja Pia Tuomi. ”Energiatiimit tuovat tiimiläisille vaikuttamisen mahdollisuuksia, omaehtoisuutta, kivaa yhteistä tekemistä sekä rakentaa yhteisöllisyyttä kokonaisuutena.”

Yleisö voi kannustaa suosikkejaan kohti voittoa. Tuomaristo saa kaikki kannatuslauseet ja -äänet tiedoksi ja ne vaikuttavat voittajan valintaan. Kannustaa voi 13.12. saakka PRO-palkintojen sivuilla.

PRO-palkintoja on jaettu vuodesta 2003. PRO-palkinnoilla nostetaan esiin suomalaisten keittiö- ja ravintola-ammattilaisten osaamista. Alusta saakka on palkittu ravintolan asiakaspalvelija, ravintolan keittiöpäällikkö tai -mestari, ravintolan kokki, baarimestari ja yrittäjä. Uudempia sarjoja ovat Vastuullisuus, Innovaatio ja Tulokas.