Scandic Hotels ja LähiTapiola allekirjoittivat sopimuksen Turun Hamburger Börs -hotellin toiminnoista

Pohjoismaiden johtava hotelliketju Scandic Hotels on allekirjoittanut sopimuksen kiinteistönomistaja LähiTapiola Henkiyhtiön kanssa Turun keskustassa sijaitsevan ikonisen Hamburger Börsin hotellitoiminnoista.

Vuonna 1895 rakennettu Hamburger Börs on toiminut hotellina ja ravintolana Turussa jo 113 vuotta. Wallina Valtinin aikoinaan ostama historiallinen rakennus sijaitsee Turun parhaimmalla paikalla kauppatoria vastapäätä. Tämänhetkinen vuokrasopimus hotellista loppuu kesäkuussa 2019, minkä jälkeen rakennus remontoidaan ja uudistetaan täysin. Scandicin tavoite on käynnistää hotellitoiminta vuoden 2021 alussa.

"Odotamme innolla, että pääsemme jatkamaan ja kehittämään Hamburger Börsin perinteitä. Tämä on ainutlaatuinen mahdollisuus meille, ja tulemme investoimaan paljon aikaa sekä rahaa, jotta historiallinen rakennus säilyttää arvokkuutensa. Suunnittelua tehdään yhdessä kiinteistönomistajan ja kaupungin kanssa", kertoo Scandic Hotels Oy:n toimitusjohtaja Aki Käyhkö.

"On hienoa säilyttää maamerkkirakennus sekä kehittää sen hotellitoiminta uudelle tasolle. Scandic on menestynyt hotellioperaattori, jolla on laaja kokemus isojen keskustahotellien operoinnista. Olemme tyytyväisiä, että teimme sopimuksen, joka vie meidät uuteen aikakauteen rakennuksen historiassa", sanoo Vesa Eskoli, kiinteistösijoitusjohtaja LähiTapiolan Kiinteistövarainhoidosta.

Hotellissa on 300 huonetta, kokoustiloja sekä 400 hengen juhlasali, ravintola ja baari. Lisäksi hotellissa on 150 asiakaspaikkainen kattoterassi baareineen.

Scandicilla on tällä hetkellä 27 hotellia Suomessa, joista kolme on Hilton-brändin alla. Suomen hotellimarkkinat kehittyvät positiivisesti, ja myös Suomen kolmanneksi suurimman kaupungin Turun hotellibisneksessä on odotettavissa vahvaa kasvua.

Lisätietoja:
Aki Käyhkö, Toimitusjohtaja, Scandic Hotels Oy