Scandicin kaikkien aikojen suurin aamiaistapahtuma – yli 30 000 vieraalle

270 hotellia. Kuusi maata. Tavoitteena yli 30 000 vierasta.
Scandicin täyttäessä 60 vuotta tavoitteena on tehdä historiaa, kun yritys juhlistaa merkkipäiväänsä marraskuun 8. päivänä.

Scandicin 60-vuotista taivalta juhlitaan hotelliaamiaisen merkeissä ketjun 270 hotellissa Suomessa, Ruotsissa, Norjassa, Tanskassa, Saksassa ja Puolassa. Scandicin tavoitteena on toivottaa samanaikaisesti tervetulleeksi yli 30 000 vierasta 8. marraskuuta. Suomessa yli 50 Scandic-hotellia aina Helsingistä Rovaniemelle saakka ovat mukana juhlinnassa.

"Me haluamme luoda vieraillemme ja kumppaneillemme mieleenpainuvan aamiaistapahtuman, joka jää yrityksemme historian kirjoihin", kertoo Scandic Suomen ravintolatoiminnasta vastaava johtaja Ville Ikonen.

Scandicin kaikkien aikojen suurin aamiaistapahtuma kokoaa hotelli- ja kutsuvieraat yhteen nauttimaan Scandicin herkullisesta ja runsaasta hotelliaamiaisesta mukavassa seurassa. Keittiöpäälliköt ovat paikalla jakamassa omia vinkkejään ja kertovat myös tärkeästä työstämme vastuullisuuden eteen.

"Scandicissa koemme suurta ylpeyttä aamiaisestamme ja haluamme kertoa miten vastuullisuus on huomioitu hotelliaamiaisellamme. Suurena toimijana meillä on vastuu huomioida ympäristövaikutukset kaikessa toiminnassamme", jatkaa Ikonen.

Scandic tukee YK:n kestävän kehityksen tavoitteita ja on sitoutunut vähentämään ruokahävikkiä 25% per yöpyjä vuoteen 2025 mennessä. Työskentelemme määrätietoisesti ruokahävikin ehkäisemiseksi ja olemme siirtyneet reaaliaikaiseen mittaamiseen uusien digitaalisten ruokahävikkivaakojen myötä.

Scandicilla ylijääneistä raaka-aineista valmistetaan uusia maukkaita herkkuja. Edellispäivän hedelmistä ja vihanneksista voidaan esimerkiksi tehdä herkullista smoothieta ja mehuja.

Scandic viettää tänä vuonna 60-vuotisjuhliaan. Ensimmäinen hotelli avattiin vuonna 1963 Ruotsin Laxåssa Esso Motorhotellina.
Scandic on nykyään suurin hotelliyritys Pohjoismaissa 270 hotellillaan kuudessa maassa, jossa työskentelee 19 000 sitoutunutta tiimiläistä. Scandic on ylpeä edelläkävijä vastuullisessa hotellitoiminnasssa ja suurin osa yrityksen hotelleista on Joutsenmerkittyjä.