Scandic-hotellit Euroopan parhaimmat

Asiakkaat ovat arvioineet Scandicin hotelliketjun EMEA-alueen parhaaksi kansainvälisessä Market Metrix Hospitality Index -tutkimuksessa. Ketju on saanut huippuarviot muun muassa henkilökohtaisesta palvelusta, tapahtumista sekä ravintola- ja kuntoilupalveluista.

-    Ensimmäinen sija tuntuu erityisen hyvältä, sillä hotelliketjujen arvioijina ovat toimineet asiakkaat itse. Mukana tutkimuksessa oli eri hotellisegmenttejä ja nimekkäitä hotelliketjuja, joten on hienoa olla suunnannäyttäjänä näin laadukkaassa seurassa, sanoo Scandic Suomen toimitusjohtaja Aki Käyhkö.

Scandicin vahvuudet asiakasnäkökulmasta löytyvät kehityksen kärjessä olevista asiakaspalvelukonsepteista. Ketju on vienyt systemaattisesti eteenpäin asiakaslähtöistä strategiaansa pysyä asiakkaan lähellä ja luoda pitkäkestoisia asiakassuhteita. Scandicissa on myös pitkään ymmärretty lisäarvon tarjoamisen merkitys asiakaskohtaamisissa.

Asiakasuskollisuus on korkealla tasolla

Tutkimuksen tiedot kerättiin eri hotellisegmenttien yli 160 000 matkustajalta ympäri maailman. Tulokset perustuvat pitkälti 14 tuote- ja palveluarvioon, jotka korreloivat vahvasti asiakasuskollisuuteen ja suosituksiin.

-    Hotellimme Suomessa sijoittuvat kirkkaimpaan parhaimmistoon myös konsernimme sisäisissä asiakastyytyväisyysmittauksissa. Olen iloinen ja ylpeä näistä tuloksista koko henkilöstön puolesta, sillä hehän tämän saavat aikaan antamalla asiakkaillemme erinomaista palvelua päivittäin, kertoo Käyhkö.

Scandic on Pohjoismaiden suurin hotelliketju, johon kuuluu noin 160 hotellia yhdeksässä maassa. Suomessa Scandic Hotels Oy operoi 24 Scandicia ja kolmea Hilton-hotellia.

Lisätietoja:
Aki Käyhkö, toimitusjohtaja, Scandic Suomi, puh. 040 509 9800

Tutkimuksesta: http://corp.marketmetrix.com/news-and-press/drury-hotels-tops-2012-global-hotel-satisfaction-ranking-from-market-metrix-hospitality-index/

Scandicilla on 6 600 työtekijää, joilla kaikilla on yksi yhteinen tavoite: sinun viihtyvyytesi. Pohjoismaiden vihreimpänä hotelliketjuna ympäristö, yhteiskuntavastuu ja tavoitettavuus ovat meille ensiarvoisen tärkeitä. Scandicilla on 160 hotellia – yhteensä 29 910 hotellihuonetta – yhdeksässä eri maassa, ja liikevaihtomme on 842 miljoonaa euroa. Scandic onkin Pohjoismaiden suurin hotelliketju. Tavoitteenamme on olla enemmän kuin pelkkä hotelli. Haluamme olla paikka, jossa ihmiset kohtaavat, työskentelevät ja inspiroituvat. scandichotels.fi