Uudella audiovisuaalisuudella lisää vaikuttavuutta tapahtumiin

Scandic Marina Congress Centerin järjestämässä vuotuisessa House of Events -asiakastilaisuudessa esiteltiin vaikuttava visuaalinen uudistus. Europaea-salin uusi tekniikka tarjoaa ainutlaatuisen mahdollisuuden yhdistää kuvaa, esitysmateriaaleja ja interaktiivisia elementtejä laadukkaaseen äänentoistoon. Scandic Marina Congress Center on ensimmäinen kongressikeskus Helsingissä, jolla on käytössään tällä tekniikalla varustettu kiinteä laajakangas.

Scandic Marina Congress Centerissä esiteltiin syyskuun lopulla uudenlainen näyttävä tapa visualisoida tapahtumia ja tilaisuuksia. Jättikokoisella valkokankaalla pystytään nyt esittämään materiaalia yli 30 eri kuvalähteeltä samanaikaisesti. 15-metrin levyiselle ja 3,5 metriä korkealle valkokankaalle voidaan heijastaa suuri panoraamakuva tai vaihtoehtoisesti jakaa kuvapinta omiin itsenäisiin kuvaosioihin. Kuvamateriaalin projisointi toteutetaan kolmella projektorilla. Tekniikasta ja tilaisuuden tuotannosta vastasi Scandicin kumppani Electrowaves – GoodMood group.

”Palvelu tarjoaa kokoustiloissa ennennäkemättömiä visuaalisia elämyksiä. Kun esitykseen lisätään visuaalisuuden tueksi elokuvateatteritason äänentoisto ja oikea valaistus, saadaan vaikuttavuutta kokousten lisäksi myös juhliin, lanseerauksiin sekä muihin merkittäviin tapahtumiiin”, kuvaa Marina Congress Centerin Congress Manager Nina Knoops. ”Kansainvälisille, isoille yrityksille palvelu tarjoaa luontevan mahdollisuuden käyttää vaikkapa webcastingia tilaisuuksissaan. Näin kollegat ulkomailta voi osallistua kuvakankaan kautta tapahtumaan.”

Presentaatiot nousevat uudelle tasolle

House of Events -tapahtumassa teknologian mahdollistamat audiovisuaaliset uudistukset eivät jääneet huomaamatta, kun Global Conference Organisers-yrityksen kaupallinen ja operatiivinen johtaja Simon Dufaur hyödynsi tehokkaasti uutta tekniikkaa sosiaalista mediaa käsittelevässä esityksessään.

Jättikankaalle projisoitiin samanaikaisesti livekuva puhujasta, hänen Prezi-esityksensä sekä interaktiivinen viestiseinä. Viestiseinälle paikalla ollut yleisö pystyi jättämään kännyköidensä avulla kysymyksiä ja kommentteja puhujalle reaaliajassa. Lisäväriä esitykseen toi valkokankaalle heijastettuna Dufaurin kollega, belgialainen Maarten Vanneste, joka osallistui tilaisuuteen web-kameran kautta.

Lisätietoja:

Nina Knoops, Congress Manager, Scandic Marina Congress Center,