Uusi YouGov-kysely: Stressaantuneet pienten lasten vanhemmat haluavat enemmän kaikkea – paitsi työtä

Lisää aikaa perheelle, elämänkumppanille, ystäville, harrastuksiin ja kuntoiluun - mieluiten yhdistettynä kevyempään työtaakkaan. Perheet myös matkustavat mielellään rentoutumaan. Sen lisäksi, että työelämä on niin kunnianhimoista, myös vapaa-aikaan kohdistuu yhä enemmän tavoitteita. Scandic vastaa haasteeseen kohdistamalla hyviä tarjouksia erityisesti pareille, perheille ja kaveriporukoille. Tavoitteena on viikkorutiinin rikkominen stressittömällä viikonlopulla, jolloin pidetään hauskaa oman kumppanin, perheen, parhaan ystävän tai kaveriporukan kanssa.

Scandic tuo ratkaisuja stressaantuneille pareille ja perheille, joille arjen ja vapaa-ajan toimivuus on haaste. Keskiössä ovat pariskunnat ja perheet, joiden on vaikea löytää yhteistä aikaa ja jotka kaipaavat taukoa kiireisestä elämänrytmistä sekä työn ja vapaa-ajan asettamista suurista vaatimuksista. Tutkimusyritys YouGov toteutti Scandicin toimeksiannosta omnibus-kyselyn syyskuussa 2012.

”Kysyimme 1006:lta 18-74-vuotiaalta suomalaiselta heidän elämäntavoistaan sekä siitä, mihin he haluaisivat käyttää enemmän aikaa, jos tilaisuus tarjoutuisi. Lisäaika ystävien kanssa nousi ykköseksi, ja seuraaviksi tärkeintä oli lisäaika kumppanin ja perheen kanssa. Vain 16 prosenttia halusi käyttää enemmän aikaa työhön”, kertoo Scandicin myynti- ja markkinointijohtaja Jarkko Härmälä.

”Lisäksi kysely osoitti, että 61 prosenttia vastaajista haluaisi viettää lisää aikaa kumppaninsa kanssa nimenomaan lähtemällä matkalle. Perheen kanssa matkustettaisiin toiseksi mieluiten, ja 42 prosenttia vastasi haluavansa matkustaa ystävien kanssa. Matka yhdistetään selvästi rentoutumiseen.”

Mahtava tapa viettää aikaa yhdessä

Aikamme asettamat kovat vaatimukset vaikuttavat myös sosiaaliseen elämään. Jos ystäviä kutsuu syömään, tilaisuuden on oltava luova ja erikoinen, kodin on oltava tiptop ja menun täytyy herättää ihastuneita huudahduksia.

”Meidän mielestämme tauko on paikallaan ihan kaikille, joten haluamme, että hotelleissamme asuminen on vieraillemme rentouttava kokemus. Voit olla rauhassa oma itsesi ja unohtaa huolet”, sanoo Härmälä.

”Se että ei tarvitse siivota, pedata sänkyjä, tehdä ruokaa ja pitää paikkoja siistinä, on hyvin ansaittua luksusta.”

Lisätietoja:

Jarkko Härmälä, myynti- ja markkinointijohtaja, Scandic Suomi, puh. 0400 882 441
Kati Puukko, markkinointipäällikkö, Scandic Suomi, puh. 040 563 70 49

Scandicin 6 600 työntekijää pyrkivät joka päivä yhteen ainoaan tavoitteeseen – asiakkaiden viihtymiseen. Pohjoismaiden vihreimpänä hotelliketjuna keskitymme aina ympäristöön, sosiaaliseen vastuuseen ja esteettömyyteen. Scandic on Pohjoismaiden suurin hotelliketju, jolla on 160 hotellia yhdeksässä maassa ja yhteensä 29 910 hotellihuonetta. Yrityksen liikevaihto on 842 miljoonaa euroa. Haluamme olla muutakin kuin hotelli – paikka, jossa ihmiset tapaavat, työskentelevät ja inspiroituvat.

Avainsanat: