Hiustenhoidon tulevaisuus - Schwarzkopf Gliss esittelee tulevaisuuden kauneustrendit

Schwarzkopf tunnetaan hiustenhoidon alalla innovaattorina, joka kehittää vallankumouksellisia tuotteita. Lähitulevaisuudessa kauneusalalla kohistaan sellaisista raaka-aineista kuin käärmeen myrkystä ja etanan limasta. Schwarzkopf kertoo hiustenhoidon ja -muotoilun tulevista trendeistä.

Schwarzkopf on yksi maailman suurimmista kauneustuotemerkeistä, joten sen on tärkeää pysytellä trendien ja innovaatioiden etulinjassa. Yritys analysoi lakkaamatta ajan hermolla olevia ilmiöitä ja käyttää niitä inspiraation lähteenä. Jatkuvan kehitystyön tuloksena esiteltiin esimerkiksi hiusöljyt, joita ennen Schwarzkopfin lanseerausta sai vain kampaamoista. Nykyään öljyt ovat tärkeä osatekijä monissa tuotteissa, kuten hiusväreissä ja muotoilutuotteissa. Öljyt kuuluvat edelleen tuleviin lanseerauksiin, mutta niitä on kehitetty eteenpäin ja hoitavia ominaisuuksia on lisätty.

-       Tulevat kauneudenhoitotrendit saavat usein inspiraationsa Aasian markkinoilta. Idässä käytetään yleisesti raaka-aineita, jotka Euroopassa saattavat tuntua oudoilta, kuten silkkitoukkia, etanoita ja käärmeitä. Ei ole itsestään selvää, että niitä kaikkia voidaan hyödyntää Euroopassa. Aasiassa ovat myös pinnalla tietynlaiset tehohoidot, puuterit ja levitysmenetelmät, kertoo Alice Badaru Kisiel, Schwarzkopf Gliss -tuotepäällikkö.

Tulevia kauneustrendejä

• BB-tuotteet – tärkein trendi tällä hetkellä ovat niin kutsutut BB-hybridituotteet (”beauty balm”). Yhdellä ja samalla tuotteella on useita tehtäviä ja monenlaisia ominaisuuksia. Se voi esimerkiksi hoitaa vaurioituneita hiuksia, kiillottaa ja pehmentää niitä sekä suojata UV-säteilyltä.
  • Primerit – erityiset pohjustustuotteet suojaavat hiuksia ulkoisilta rasituksilta, kuten hiusväreiltä ja auringolta. Tuotteet perustuvat edistykselliseen kemiaan, ja niiden kehityksessä seurataan meikkimaailman viitoittamaa suuntaa.
  • Yksilölliset tuotteet – nykypäivän kuluttajat asettavat suuria vaatimuksia hiustenhoitotuotteilleen, joiden halutaan olevan hiusten yksilöllisiin tarpeisiin räätälöityjä. Päivittäistavarakaupoista tulee löytymään erilaisille etnisille tyypeille sopivia hoitotuotteita.
  • Tuoksut – tuotteiden tuoksu koetaan yhä tärkeämpänä tekijänä. Erityisesti hiusvärien ammoniakinhajua halutaan poistaa.
  • Huipputehokkuus – huipputehokkaiden tuotteiden kysyntä yltää täysin uudelle tasolle. Tuotteilta odotetaan entistä kestävämpiä tuloksia. Esimerkiksi hiusvärin halutaan pysyvän hehkuvana ja kauniina pidempään kuin aiemmin. Schwarzkopfin esittelemä laminointitekniikka tulee edelleen tarjoamaan erinomaisia tuloksia sekä hiusten hoidon että muotoilun saralla.
  • Innovatiiviset koostumukset ja käyttötavat – tulevaisuudessa käyttötavat ja koostumukset viedään uudelle tasolle. Puuterimaiset ja kuivat koostumukset yleistyvät hiustenhoitotuotteissa.

Minna Ekoluoma, Tuotepäällikkö, Henkel Beauty Care