Hoida hiuksiasi oikein rantalomalla

Kesä on tulossa, ja silloin monet suomalaiset matkustavat etelän aurinkoon ja lämpöön. On tärkeää huomioida, että UV-säteet sekä uiminen suolavedessä ja kloorialtaissa voivat vaurioittaa hiuksiasi ja tehdä niistä kuivat ja elottomat. Siksi Gliss on koonnut vinkkejä ja niksejä avuksi hiusongelmiin, jotka aiheutuvat auringosta ja uimisesta. Hiusten säilyttäminen kauniina ja terveinä lomalla vaatii oikeanlaista hoitoa ja oikeita hoitotottumuksia.

Viikon rentouttava rantaloma voi tehdä ihmeitä keholle ja mielelle. Monet kuitenkin unohtavat, että siitä on usein seurauksena myös vaurioituneet hiukset. Ulkoiset tekijät, kuten aurinko, tuuli, suolavesi ja kloorattu vesi kuluttavat hiuksia ja tekevät niistä kuivat, hauraat, kiillottomat ja elottomat. Hiuksen suojakerroksena toimiva uloin kerros hajoaa. Jos hiuksesi ovat kuivat jo ennestään, suomukerros on hauras ja hapsullinen, joten hiuksista tulee entistä hauraammat. Voit kuitenkin suojata hiuksiasi lomailuun liittyvältä rasitukselta oikeilla hoitorutiineilla ja hoitavilla tuotteilla.

Näin hoidat hiuksia lomalla

• Leikkaa hiusten latvat ennen matkaa. Terveet latvat kestävät paremmin ulkoisia rasituksia.
  • Huuhtele hiukset makealla vedellä, jos ne ovat olleet kosketuksissa kloori- tai suolaveden kanssa. Kloori tai suola yhdessä auringon kanssa voi vaurioittaa hiuksia ja tehdä niistä kuivat ja hauraat.
  • Kun hiukset altistuvat päivittäiselle UV-säteilylle, ne ovat vaarassa vaurioitua. Tehohoito vähintään kerran viikossa kosteuttaa hiukset ja muodostaa jokaiseen hiukseen suojaavan kalvon.
  • Paras tapa välttää vaaralliset UV-säteet on olla alistamatta hiuksia suoralle auringonvalolle. Voit suojata hiukset ja jopa kasvojen herkän ihon aurinkohatulla tai huivilla.

Toalettilaukkuun matkalle

Auta vahvistamaan hiuksia sekä ennen rantalomaa että sen jälkeen hoitavalla Gliss Ultimate Color -tuotesarjalla, joka puhdistaa hiukset hellävaraisesti ja muodostaa samalla jokaiseen hiukseen suojaavan kalvon. Koostumuksessa on väriä säilyttäviä ominaisuuksia ja nestemäisiä kristalleja sekä UV-suodatin, jotka yhdessä suojaavat hiuksia ja luovat hohtavia heijastuksia ja intensiivistä kiiltoa. Vinkki: Käytä Gliss Ultimate Color 1 minuutin -tehohoitoa ennen lomamatkaa ja sen jälkeen. Tehohoito korjaa vaurioituneet hiukset ja vahvistaa niitä juuresta latvaan.

Gliss Ultimate Color Oil Elixir on hoitava hiusöljy pienessä ja kätevässä pullossa, joka sopii täydellisesti toalettilaukkuun matkalle. Innovatiivinen UV-suojan sisältämä koostumus vahvistaa hiuksia ja auttaa ehkäisemään kuivia ja auringon vaurioittamia hiukset. Vinkki: Kun olet ollut koko päivän rannalla, laita Gliss Ultimate Color Oil Elixir -hiusöljyä hiuksiisi yön yli tehostaaksesi hoitoa ja lisätäksesi hiusten kiiltoa.

Gliss Ultimate Oil Elixir -seerumi  on hoitava öljysuihke, joka korjaa hiuksen vaurioituneen rakenteen ja tasoittaa pintakerrosta. Vinkki: Suihkuta hiusten latvoihin heti suolavedessä tai uima-altaassa uimisen jälkeen, niin saat helposti kammattavat hiukset ja suojan kulumista, haaroittumista ja kuivuutta vastaan.

Minna Ekoluoma, Brand Manager, Henkel Beauty Care

Henkel toimii ympäri maailman johtavien tavaramerkkien ja teknologioiden parissa kolmella toimialalla: Beauty Care, pyykinpesu ja kodinsiivous sekä liima, tiiviste ja pintakäsittely. Yritys perustettiin vuonna 1876, ja sillä on nykyisin markkinajohtajan asema kuluttajien parissa sekä teollisuudessa. Yrityksen tunnettuja tavaramerkkejä ovat Schwarzkopf, Barnängen Loctite ja Pattex. Henkelillä on noin 47 000 työntekijää, ja se raportoi vuonna 2012 16 510 miljoonan euron liikevaihdosta ja 2 335 miljoonan euron voitosta. Henkel on noteerattu DAX-pörssissä Saksassa. Henkel Nordenilla on noin 430 työntekijää liikevaihdon oltua 207,6 miljoonaa euroa vuonna 2012.