Schwarzkopf antaa vinkkejä upean kiiltävän juhlakampauksen luomiseen

– näin loihdit trendikkäitä kampauksia helposti pikkujouluihin ja uudenvuodenjuhliin

Mitä kylmempi vuodenaika on, sitä kuumemmaksi juhlat käyvät. Joulukuun juhlasesongin kynnyksellä Schwarzkopf antaa juhlakampausten luomiseen vinkkejä, jotka saavat sinut säkenöimään kilpaa lumikiteiden kanssa. Avainsanoja ovat yksinkertaisuus ja hoito, olipa kyse kireästä nutturasta tai löyhästi roikkuvasta luomuksesta.

Joulukuussa juhlia riittää joka sormelle. Kuiva talvi-ilma ja alituinen stailaaminen voivat kuitenkin kuluttaa hiuksia. Alla olevassa ohjeessa kerrotaan vaihe vaiheelta, miten luodaan elegantti nuttura tai löysä ja huolimaton sykerö, joiden loihtiminen onnistuu helposti kotona. Muutaman yksinkertaisen keinon ja innovatiivisten tuotteiden, kuten Glissin nestemäistä keratiinia sisältävän uuden Million Gloss -hiustenhoitosarjan, avulla saat hyvin hoidetut ja kiiltävät hiukset, jotka sekä näyttävät että tuntuvat hyviltä. Yhdessä Schwarzkopf got2b Rise’n Shine -muotoilutuotesarjan tuotteiden avulla saat lisäksi kampauksen, joka kestää latistumatta pikkutunneille asti.

Elegantti catwalk-nuttura

1. Pese hiukset ja kuivaa pyyhkeellä.
  2. Levitä hiuksiin lämpösuojaa hoitamaan ja suojaamaan hiuksia.
  3. Föönaa hiukset kuiviksi. Aloita aina tyvestä ja etene latvoja kohti. Suoristusraudan avulla saat hiuksiin kiiltoa ja sileyttä. Anna hiuksille kevyttä pitoa hiusöljyllä ja kiiltosuihkeella.
  4. Erottele hiuksista otsatukkaosio. Otsatukkaosion pitää olla niin pitkä, että se ulottuu olkapäille asti. Sido nuttura alhaalle niskaan.
  5. Vie sitten otsatukkaosio taakse ja kiedo se nutturan ympärille. Kiinnitä hiuspinnillä/-soljella. Piilota solki nutturaan.
  6. Jos nutturasta sojottaa hiuksia, käytä vahaa. Ota herneen kokoinen määrä vahaa kämmenelle ja sivele kampauksen päälle.
  7. Viimeistele suihkuttamalla got2b Rise’n Shine -hiuskiinnettä koko kampauksen päälle.

Huolimaton nuttura, jossa väännettä

1. Pese hiukset ja kuivaa pyyhkeellä. Levitä got2b Rise’n Shine -muotovaahtoa tasaisesti kosteisiin hiuksiin ja föönaa hiukset kuiviksi lapioharjalla takkujen ehkäisemiseksi. Jos haluat luonnollista tuuheutta, föönaa hiukset pää ylösalaisin tai sivuttain.
  2. Ota hiuksista kolmion muotoinen osio päälaelta niin, että kärki osoittaa taaksepäin. Kiinnitä osio kieputtamalla se nutturalle. Kieputa sen jälkeen loppuja vapaana roikkuvia hiuksia taaksepäin pää molemmilla puolilla. Kiinnitä molemmat kieputetut osiot pinnillä korvan takaa. Kokoa sitten osioiden roikkuvat päät yhteen ja kieputa ne nutturalle. Kiinnitä nuttura kunnolla pinneillä ja soljilla.
  3. Vapauta sitten päälaelle kiinnitetty osio ja jaa se vinottain kahteen osaan (yritä välttää keskijakausta). Vie osiot ristiin toistensa yli. Kietaiset suortuvat löyhästi nutturan ympärille ja kiinnitä.
  4. Vinkki: Jos volyymiä on liikaa tai jos sivuja halutaan silottaa ilman, että hiuksia tarvitsee vetää taaksepäin, kannattaa suihkuttaa hiuskiinnettä ja kiinnittää sivut pinnillä.
  5. Ole luova ja koristele kampaus kaulakorulla. Näin kampauksesta tulee vieläkin omaperäisempi ja ainutlaatuisempi.
  6. Viimeistele kampaus got2b Rise’n Shine -hiuskiinteellä sekä kiiltosuihkeella. Muista suihkuttaa noin 30 cm:n etäisyydeltä hiuksista, jotta tulos on tasainen.

Tuotteita juhlakampauksen luomiseen

Hoitava shampoo, hoitoaine ja naamio kiiltoa antamaan:
Gliss Million Gloss -shampoo ja hoitoaine: hinta noin 3 euroa.
Gliss Million Gloss 10 days hiusnaamio: hinta noin 6,50 euroa

Muotoilutuotteita pitoa antamaan: got2b Rise’n Shine hiuskiinne ja muotovaahto noin 5,90 euroa.

Hiusöljy:  Gliss Million Gloss Crystal Oil: hinta noin 7,90 euroa.

Lämpösuoja: got2b Guardian Angel: hinta noin 7,60 euroa.

Vaha: Taft Ultra Fixing -vaha: hinta noin 3,99 euroa.

Minna Ekoluoma

Brand Manager

Henkel toimii ympäri maailman johtavien tavaramerkkien ja teknologioiden parissa kolmella toimialalla:  Beauty Care, pyykinpesu ja kodinsiivous sekä liima, tiiviste ja pintakäsittely. Yritys perustettiin vuonna 1876, ja sillä on nykyisin markkinajohtajan asema kuluttaja-asioissa sekä teollisuudessa tunnettujen tavaramerkkien, kuten Schwarzkopf, Barnängen Loctite ja Pattex, parissa.  Henkelillä on noin 47 000 työntekijää, ja se raportoi vuonna 2013 16 400 miljoonan euron liikevaihdosta ja 2 500 miljoonan euron voitosta. Henkel on listattu Saksan pörssiin DAX:iin.  Henkel Nordenilla on noin 430 työntekijää liikevaihdon oltua 213 miljoonaa euroa vuonna 2013.