CUPRA Leon -mallisto laajenee Suomessa

• CUPRA Leonin mallisto laajenee Suomessa kahdella uudella tehoversiolla
  • CUPRA Leon 2,0 TSI, joka tuottaa tehoa 221 kW (300 hv) ja vääntöä 400 Nm – hinta alkaen 43 496,00 euroa
  • CUPRA Leon Sportstourer 2,0 TSI, joka tuottaa puolestaan tehoa 228 kW (310 hv) ja vääntöä 400 Nm – hinta alkaen 47 896,41

Uudet tehoversiot 5-ovisesta CUPRA Leonista ja CUPRA Leon Sportstourerista kasvattavat brändin viehättävyyttä edelleen, sallien asiakkaan valita juuri sellainen auto kuin omaan elämäntyyliin sopii parhaiten – ilman kompromisseja suorituskyvyssä, ajomukavuudessa tai käytettävyydessä. Suomessa CUPRA Leonin mallisto laajenee nyt entisestään kun myyntiin saapuivat uudet etuvetoinen CUPRA Leon 221 kW:n TSI-bensiinimoottorilla ja CUPRA Leon Sportstourer 228 kW:n TSI-bensiinimoottorilla ja 4Drive-nelivedolla. Molemmat uudet tehoversiot on varustettu DSG-automaattivaihteistolla.

CUPRA Leon -mallien erittäin edistykselliset voimalinjat, dynaaminen alustateknologia ja sen elegantti yhdistelmä urheilullisuutta ja hienostuneisuutta sekä auton ulkopuolella että sisätiloissa tekevät mallista yhden vahvimmista pelureista segmentissään.

Suomen voimalinjavalikoimaan kuuluvat nyt malliston 221 kW:n (300 hv) CUPRA Leon ja 228 kW:n (310 hv) CUPRA Leon Sportstourer 4Drive -malliversiot. Molempien voimanlähteenä toimii 2,0-litrainen TSI-bensiinimoottori. Etuvetoinen CUPRA Leon on varustettu mekaanisella tasauspyörästön lukolla ja se kiihtyy 0–100 km/h 5,7 sekunnissa. 4Drive-nelivedolla varustettu CUPRA Leon Sportstourer kiihtyy 0–100 km/h 4,9 sekunnissa. Molempien mallien huippunopeus on elektronisesti rajattu 250 km/h.

CUPRA Leon tarjoaa erityisen dynaamista suorituskykyä, joka syntyy voimalinjan ja alustan yhteensopivuudesta. CUPRA Leonin perusta on progressiivinen ohjausjärjestelmä, joka tarjoaa autolle maksimaalisen ketteryyden jopa kaikkein haastavimmalla tienpinnalla ja antaa kuljettajalle optimaalisen vastineen ohjauspyörän välityksellä. CUPRA Leon pystyy reagoimaan eri ajotyylien muutoksiin ja tienpintoihin adaptiivisen alustansäädön ansiosta (DCC). Autoon integroitu elektronisesti ohjattu tasauspyörästön lukitus (VAQ) tarjoaa parempaa kontrollia ja tarkkuutta tehon tuottamisessa. Järjestelmä lukee tietoa useasta lähteestä – ohjauskulma, renkaan nopeus ja kallistukset – tuottaakseen vakautta dynaamisissa ajo-olosuhteissa.

Molemmat tehoversiot hyötyvät DSG-kaksoiskytkimellä varustetusta automaattivaihteistosta, joka tekee vaihteenvaihdon tarkemmaksi, selkeämmäksi ja pehmeämmäksi. Elektronisesti toimiva vaihteidenvaihto (shift-by-wire) on suunniteltu siten, että vaihteenvalitsin ei ole enää yhteydessä vaihdelaatikkoon mekaanisesti, sen sijaan vaihteen vaihtamiseen käytetään elektronista signaalia. Mikäli kuljettaja haluaa itse päättää vaihteen vaihtamisesta, voidaan käyttää ohjauspyörään integroituja vaihteenvalitsimia.

CUPRA Leon Sportstourerin 228 kW.n tehoversiossa on viimeisimmän sukupolven 4Drive-nelivetojärjestelmä. Sähköhydraulisella monilevykytkimellä varustettu nelivetojärjestelmä ohjaa voiman pyörille kontrolloidusti auttaen maksimoimaan vedon ja suorituskyvyn. Järjestelmä sijaitsee taka-akselilla ja sen sijainti auttaa parantamaan painojakaumaa ja vähentämään hitautta ja reaktioaikaa, jolloin uusi CUPRA Leon Sportstourer pystyy reagoimaan eri skenaarioihin entistä vakaammin.

Kattava vakiovarustelu pitää sisällään mm. neljä eri ajoprofiilia, jotka tarjoavat kuljettajalle mahdollisuuden säätää autoa kulloiseen ajotyyliin sopivaksi: Comfort, Sport, CUPRA ja Individual. Nämä ajoprofiilit vaikuttavat auton luonteeseen ja vaihto eri ajoprofiilien välillä onnistuu nyt myös entistä helpommin uudenlaisen liukujärjestelmän avulla. CUPRA Leon Sportstourerin 228 kW:n tehoversiossa vakiovarusteena on esimerkiksi turvallisuuspaketti XL, joka pitää sisällään Side Assist -kaistanvaihtoavustimen, Exit Assist -takana risteävän liikenteen varoituksen, Exit Warning -ovenavauksen varoittimen, Traffic Jam Assist -ruuhka-avustimen, Emergency Assist -hätätilanneavustimen, Lane Assist Plus -kaistanpitoavustimen sekä Travel Assist -matka-avustimen.

Ulkovärivaihtoehtoina on neljä metalliväriä, ja kaksi erikoisväriä sekä kaksi mattaväriä. CUPRA Leonin muotoiluelementtinä toimivat myös eksklusiiviset 19-tuuman CUPRA-vanteet – saatavilla kuparin ja timantin värisinä, jotka verhoavat 370 mm:n kuparinvärisiä Brembo-jarrusatuloita. Molempiin tehoversioihin on saatavilla myös CUPRA Brembo High Performance -jarrujärjestelmä.

Takaosan reunasta reunaan ulottuvat valot muodostavat visuaalisen elementin, kun taas pakoputket, diffuusori ja ilmanohjain lisäävät urheilullisia piirteitä auton estetiikkaan. Uusi, iso 10-tuumainen infotainment-järjestelmä värikosketusnäyttöineen antaa modernin ulkonäön. Uudenlainen, pienempi vaihteenvalitsin luo puolestaan enemmän tilaa keskikonsoliin. Sisätilojen kuparin ja tumman kromin yhdistelmä tuo ohjaamoon hiukan draaman tuntua, jota korostetaan lisää tummilla alumiinisilla yksityiskohdilla. Lisävarusteena saatavilla on myös kolme erilaista istuinvaihtoehtoa.

CUPRA Leonin ja CUPRA Leon Sportstourerin hinnastot ja lisävarustehinnastot:

Lisätietoja: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | SEAT Finland | CUPRA Official, riitta.karjalainen@seat.fi, puh. 040 578 3924