Uusi SEAT Leon tuo lisää edustavuutta kompaktiin kokoluokkaan

• Selväpiirteinen, elegantti ja urheilullinen – SEATin myyntimenestys uusiutuu täydellisesti
  • Täysin uuden SEAT Leonin takaosan muotoilu luo vaikutelman nopeudesta ja korostaa auton dynaamista persoonallisuutta

Täysin uusi SEAT Leon on kohta täällä. SEATin viimeisin uutuus saapuu markkinoille uuden muotoilun saaneena mutta Leonin edellisten sukupolvien henki säilytettynä. Sen muotoilufilosofia yhdistyy täydellisesti SEATin arvoihin. Uuden sukupolven SEAT Leon erottuu edukseen uusien mittasuhteiden, rohkean etuosan, hienostuneiden linjojen ja veistoksellisen takaosan ansiosta.

SEAT Leonin voimakkaan muotoilukielen takana on sen edistynyt MQB Evo -alustarakenne, joka tarjoaa suunnittelutiimin tarvitsemaa joustavuutta ja mukautuvuutta. Täysin uuden SEAT Leonin kasvaneet mitat sekä viisiovisessa mallissa että Sportstourerissa parantavat uuden sukupolven Leonin mittasuhteita.

”Täysin uusi SEAT Leon on suunniteltu rohkeudella ja selkeydellä, ja toteutettu vahvuudella ja päättäväisyydellä. Selkeydellä, koska me SEATilla uskomme, että suurin osa asioista voidaan ilmaista vain muutamalla viivalla. Päättäväisyys ja vahvuus siksi, että ne ovat ominaisuuksia, jotka tekevät autoistamme tunnistettavia heti ensimmäisellä silmäyksellä”, sanoi SEATin suunnittelujohtaja Alejandro Mesonero-Romanos. ’

Täysin uuden SEAT Leonin ulkopuolen pinnat on suunniteltu uudelleen. Voimakkaammat linjat muodostavat elegantin muotoiluelementin luoden auton väriin enemmän mukautuvuutta ja sävyeroja, jotka erottuvat selkeämmin valon osuessa auton pintaan. Autosta tulee näin myös kolmiulotteisempi ja esteettisempi.

Uuden SEAT Leonin takaosan luonnetta korostetaan takavalojen välissä kulkevalla led-valojuovalla. Molemmat sekä valojärjestelmä että ilmanohjain muodostavat linjan, jotka luovat tunteen nopeudesta, vaikka auto olisi täysin pysähtyneenä.

Täysin uuden SEAT Leonin muotoilu on evoluution ja revoluution yhdistelmä. Autosta huokuu uudenlaista rohkeutta ja vahvempaa luonnetta, katsottiin autoa sitten liikenteessä, lähempää tai kauempaa.

Uusi SEAT Leon on suunniteltu ja kehitetty, ja myös valmistetaan SEATin tehtaalla Martorellissa.

Odotetun uuden SEAT Leonin ympärillä on jo kuhinaa: se tulee olemaan SEATin turvallisin, eniten liitettävyyspalveluita sisältävä ja myös sähköistä voimalinjaa hyödyntävä, muotoilukieleltään houkutteleva malli. Vielä on kuitenkin odotettava hetki, sillä neljännen sukupolven SEAT Leon esitellään kansainväliselle lehdistölle 28. tammikuuta, 2020 Martorellissa.