Cécilia Taieb on uusi SEAT S.A.:n viestintäjohtaja

• Taiebilla on yli 20 vuoden kokemus strategisesta viestinnästä
  • Hän aloittaa tehtävässään huhtikuussa ja raportoi SEATin ja CUPRAn toimitusjohtajalle Wayne Griffithsille

Cécilia Taieb on nimitetty SEAT S.A.:n uudeksi viestintäjohtajaksi. Hän aloittaa tehtävässään 15. päivä huhtikuuta. Taiebilla on yli 20 vuoden kokemus strategisesta viestinnästä, sosiaalisesta mediasta sekä johtamisesta ja muutosjohtamisesta. Cécilia Taieb aloittaa tehtävässään haasteellisena aikana, jolloin sekä SEAT- että CUPRA-brändi ovat menossa kohti sähköistymistä ja kestävämpää liikkumista.

Taieb on vastuussa yritysviestinnästä, ympäristö-, yhteiskuntavastuu- ja maineviestinnästä, tuoteviestinnästä ja tapahtumista sekä sisällöntuotannosta ja sisäisestä viestinnästä. Tehtävässään Taieb on SEAT S.A.:n johtoryhmän jäsen ja hän raportoi suoraan SEATin ja CUPRAn toimitusjohtajalle Wayne Griffithsille.

Cécilia Taieb vastaa myös SEAT S.A.:n digitaalisen viestintästrategian johtamisesta. Digitaalisen viestintästrategian avulla haetaan uutta näkökulmaa yrityksen viestintään, uusiin tapoihin viestiä ja uusiin viestintäkanaviin ja -alustoihin, joilla yrityksen viestejä saadaan vahvistettua ja sekä SEAT- että CUPRA-brändiä saadaan tunnetuksi yhä erilaisille ja kansainvälisemmille asiakkaille.

Taiebilla on pitkä ja merkittävä kansainvälinen kokemus eri sektoreilta. Viimeisimmäksi hän on työskennellyt terveydenhoitoalalla, jossa hän on johti AstraZeneca Oncologyn maailmanlaajuista yhteisöviestintää, Cambridgessä sijaitsevasta pääkonttorista käsin.

Aikaisemmin hän on työskennellyt johtotehtävissä mm. Espanjan AstraZenecalla ja sen hyväntekeväisyysorganisaatiossa. Hän on työskennellyt myös henkilöstöjohtamiseen erikoistuneessa konsulttitoimistossa Page Groupilla. Hänellä on tutkinnot ISIT:stä (Institut Supérieur d’Interprétation et de Traduction) Pariisista ja Sorbonnen Nouvellen yliopistosta (International Business Negotiation). Hän on suorittanut myös liikkeenjohdon koulutusohjelman MIT:ssä (Massachusetts Institute of Technology). Hän puhuu sujuvasti Espanjaa, Englantia ja Ranskaa.