CUPRA Ateca nyt myynnissä

Ainutlaatuinen CUPRA Ateca on hienostunut ja uhkuu suorituskykyä – se on täysin uniikki omassa segmentissään. CUPRA Atecaa liikuttaa turbolla ja suoraruiskutuksella varustettu nelisylinterinen 2,0 TSI -bensiinimoottori. Moottori tuottaa tehoa 300 hevosvoimaa ja vääntöä 400 Nm. Vakiovarusteena on aina seitsenvaihteinen DSG-automaattivaihteisto ja 4Drive-nelivetojärjestelmä. CUPRAn keveyden (vain 1 540 kiloa ilman kuljettajaa) ja tehokkaan moottorin ansiosta se kiihtyy nollasta sataan vain 5,2 sekunnissa.

Uuden CUPRA Atecan hinnat alkavat 61 498,51 eurosta (CUPRA Ateca 2,0 TSI 221 kW (300 hv) 4Drive DSG-automaattivaihteisto).

CUPRA Atecan erittäin kattava vakiovarustelu sisältää Front Assist ympäristönvalvontajärjestelmän hätäjarrutustoiminnolla, mukautuvan alustansäädön DCC:n, urheilulliset CUPRA-etuistuimet Alcantara-verhoilulla, led-ajovalot ja led-sisävalopaketin, Kessy avaimeton keskuslukitus ja käynnistys -toiminnon ja Climatronic automaattisen ilmastoinnin. Tämän lisäksi vakiovarusteluun kuuluvat Navi System Plus audio- ja navigointijärjestelmä 8” kosketusnäytöllä, peruutuskamera, Top View Camera ympäristön tarkkailujärjestelmä, Digital Cockpit digitaalinen mittaristo, Connectivity box matkapuhelimen langaton lataus, Drive Profile ajoprofiilin valinta (6 ajotilaa), sähkökäyttöinen takaluukku handsfree-toiminnolla ja pysäköintitutkat edessä ja takana sekä Park Assist pysäköintiavustin. Näyttäviä ulko- ja sisätiloihin vaikuttavia vakiovarusteita ovat 19” kevytmetallivanteet Exclusive III, tummennetut takasivulasit ja takalasi, kiiltävän mustat ikkunalistat, mustat kattokaiteet, alumiiniset valaistut kynnyslistat etuovissa, musta sisäkaton verhoilu ja kaksoispakoputket vasemmalla ja oikealla – unohtamatta CUPRA-logoja.

Lisävarusteena on tilattavissa esimerkiksi Advanced Driving Assistance Pack ja Avanced Comfort & Driving Pack sekä Advanced Comfort & Driving Pack Plus. Riippuen lisävarustepaketista saatavilla on useita kuljettajaa avustavia järjestelmiä kuten kaukovaloavustin, kaistanpitoavustin, katvealueen varoitin ja takaa risteävästä liikenteestä varoittavan järjestelmä, mukautuva vakionopeudensäädin ja Traffic Jam Assist ruuhka-avustin. Myös ulkonäköön ja sisätiloihin vaikuttavia lisävarusteita on saatavilla, kuten sähköinen, lasinen panoraamakattoluukku tai CUPRA-erikoisurheiluistuimet Alcantara-verhoilulla.

CUPRA Ateca on nähtävissä Suomessa Auto 2018 -tapahtumassa Helsingin Messukeskuksessa 9.–11.11.2018. Tapahtuman jälkeen uusi CUPRA Ateca on nähtävillä SEAT Center Vantaalla.

Uuden CUPRA Atecan hinnasto ja lisävarustehinnasto:

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 80 % autoista ulkomaille, se on läsnä 80 maassa kaikissa viidessä maaosassa. Vuonna 2018 SEAT saavutti 68-vuotisen historiansa parhaan tuloksen myymällä yli 517 600 autoa maailmalaajuisesti. SEATin tulos verojen jälkeen oli 294 miljoonaa euroa ja liikevaihto lähes 10 miljardia euroa. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää ja sillä on kolme tuotantopaikkaa – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Leonia ja Aronaa. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Tarracoa Saksassa, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. SEAT Finland on SEAT ja CUPRA -henkilöautojen maahantuoja Suomessa. Vuonna 2018 SEATin kasvu jatkui kolmatta vuotta peräkkäin ja SEATeja rekisteröitiin 2 630 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,2 %. Suosituin SEAT-malli vuonna 2018 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 847 kappaletta. SEAT tarjoaa monipuolisen SUV-malliston (Arona, Ateca ja Tarraco) lisäksi kattavan valikoiman ekologisia kaasuhybridejä. Maa-/biokaasuversio on saatavilla Miistä, Ibizasta, Leonista ja Leon ST:stä sekä Aronasta. Suomessa SEAT-asiakkaita palvelee 23 jälleenmyyjää ja 32 valtuutettua merkkihuoltoa 34 paikkakunnalla. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. SEAT Finland on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.