CUPRA Ateca nyt myynnissä

Ainutlaatuinen CUPRA Ateca on hienostunut ja uhkuu suorituskykyä – se on täysin uniikki omassa segmentissään. CUPRA Atecaa liikuttaa turbolla ja suoraruiskutuksella varustettu nelisylinterinen 2,0 TSI -bensiinimoottori. Moottori tuottaa tehoa 300 hevosvoimaa ja vääntöä 400 Nm. Vakiovarusteena on aina seitsenvaihteinen DSG-automaattivaihteisto ja 4Drive-nelivetojärjestelmä. CUPRAn keveyden (vain 1 540 kiloa ilman kuljettajaa) ja tehokkaan moottorin ansiosta se kiihtyy nollasta sataan vain 5,2 sekunnissa.

Uuden CUPRA Atecan hinnat alkavat 61 498,51 eurosta (CUPRA Ateca 2,0 TSI 221 kW (300 hv) 4Drive DSG-automaattivaihteisto).

CUPRA Atecan erittäin kattava vakiovarustelu sisältää Front Assist ympäristönvalvontajärjestelmän hätäjarrutustoiminnolla, mukautuvan alustansäädön DCC:n, urheilulliset CUPRA-etuistuimet Alcantara-verhoilulla, led-ajovalot ja led-sisävalopaketin, Kessy avaimeton keskuslukitus ja käynnistys -toiminnon ja Climatronic automaattisen ilmastoinnin. Tämän lisäksi vakiovarusteluun kuuluvat Navi System Plus audio- ja navigointijärjestelmä 8” kosketusnäytöllä, peruutuskamera, Top View Camera ympäristön tarkkailujärjestelmä, Digital Cockpit digitaalinen mittaristo, Connectivity box matkapuhelimen langaton lataus, Drive Profile ajoprofiilin valinta (6 ajotilaa), sähkökäyttöinen takaluukku handsfree-toiminnolla ja pysäköintitutkat edessä ja takana sekä Park Assist pysäköintiavustin. Näyttäviä ulko- ja sisätiloihin vaikuttavia vakiovarusteita ovat 19” kevytmetallivanteet Exclusive III, tummennetut takasivulasit ja takalasi, kiiltävän mustat ikkunalistat, mustat kattokaiteet, alumiiniset valaistut kynnyslistat etuovissa, musta sisäkaton verhoilu ja kaksoispakoputket vasemmalla ja oikealla – unohtamatta CUPRA-logoja.

Lisävarusteena on tilattavissa esimerkiksi Advanced Driving Assistance Pack ja Avanced Comfort & Driving Pack sekä Advanced Comfort & Driving Pack Plus. Riippuen lisävarustepaketista saatavilla on useita kuljettajaa avustavia järjestelmiä kuten kaukovaloavustin, kaistanpitoavustin, katvealueen varoitin ja takaa risteävästä liikenteestä varoittavan järjestelmä, mukautuva vakionopeudensäädin ja Traffic Jam Assist ruuhka-avustin. Myös ulkonäköön ja sisätiloihin vaikuttavia lisävarusteita on saatavilla, kuten sähköinen, lasinen panoraamakattoluukku tai CUPRA-erikoisurheiluistuimet Alcantara-verhoilulla.

CUPRA Ateca on nähtävissä Suomessa Auto 2018 -tapahtumassa Helsingin Messukeskuksessa 9.–11.11.2018. Tapahtuman jälkeen uusi CUPRA Ateca on nähtävillä SEAT Center Vantaalla.

Uuden CUPRA Atecan hinnasto ja lisävarustehinnasto:

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 81 % autoista ulkomaille, se on läsnä yli 75 maassa. Vuonna 2019 SEAT saavutti historiansa parhaan tuloksen myymällä 574 100 autoa maailmalaajuisesti. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää ja sillä on kolme tuotantopaikkaa – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Aronaa ja Leonia. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa Tsekeissä, Tarracoa Saksassa, Alhambraa Portugalissa ja Mii electric -täyssähköautoa Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. Suomessa suosituin malli vuonna 2019 oli SEAT Leon, jota rekisteröitiin 843 kappaletta. Viime vuosien SUV-malliston (Arona, Ateca ja Tarraco) lanseerausten jälkeen SEATin ja CUPRAn mallistot sähköistyvät voimakkaasti. Täyssähköautojen mallistoon kuuluu loppuvuodesta 2019 ilmiöksi noussut täyssähköauto Mii electric. Ladattavien hybridimallien mallistoon kuuluu puolestaan SEAT Leon eHybrid. SEAT on panostanut myös voimakkaasti maa-/biokaasulla kulkeviin kaasuhybrideihin ja SEAT olikin vuonna 2019 toiseksi suosituin kaasuhybridimerkki Suomessa. CUPRA eriytettiin SEATista omaksi merkikseen vuonna 2018. CUPRAn mallistoon kuuluvat Leon ja Leon Sportstourer sekä SUV-mallit Ateca ja Formentor. Suomessa SEAT- ja CUPRA-asiakkaita palvelee 23 jälleenmyyjää ja 32 valtuutettua merkkihuoltoa. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. SEAT Finland on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.