CUPRA Formentor – lähtölaskenta on alkanut

• Suomessa ennakkomyynti käynnistyy elo-syyskuussa
  • CUPRA Formentor valmistetaan Martorellissa
  • Ensimmäinen vain CUPRA-brändille suunniteltu malli saapuu markkinoille syksyllä

Viimeinen suora ennen uuden CUPRA Formentorin lanseerausta. CUPRAn toimitusjohtaja Wayne Griffiths testasi Formentoria tällä viikolla brändin kotipaikassa Martorellissa. Apukuljettajan paikalla istui CUPRA-lähettiläs ja World Touring Car -sarjan voittaja Jordi Gené. Testi, jonka aikana noudatettiin kaikkia tarvittavia terveysohjeita, käynnisti lähtölaskennan tämän uuden mallin tuotannon alkamiselle. CUPRA Formentor saapuu myös Suomen teille syksyn aikana.

CUPRA Formentorin maaliskuisen ensiesittelyn ja helmikuussa uudessa CUPRA Garagessa tapahtuneen CUPRA Leon -perheen esittelyn jälkeen brändin suunnitelmat ovat edenneet. Ensimmäinen malli, joka on kehitetty yksinomaan CUPRA-brändille valmistetaan Martorellin tuotantolinjalla 2. Suomessa ensimmäisiä asiakastilauksia CUPRAn lippulaivamallille aletaan ottamaan vastaan elo-syyskuussa.

“Formentor on ensimmäinen malli, joka on suunniteltu yksinomaan CUPRA-brändille ja se edustaa käännekohtaa tavoitteessamme saavuttaa autofaneja ympäri maailmaa. Seuraten CUPRA Garagen vihkiäisiä ja CUPRA Leonin esittelyä, Formentor on merkki uuden, jännittävän vaiheen alkamisesta ja Formentorin asemasta brändin merkkipaaluna”, korostaa Wayne Griffiths

Innovatiivinen ja hienostunut

CUPRA Formentor, ensimmäinen 100 % CUPRA-malli, lanseerataan syksyllä ja tulee saataville laajalla moottorivalikoimalla, sisältäen 310 hv:n bensiinimoottorin, ja vuonna 2021 markkinoille tulevan ladattavan hybridin, jonka yhdistetty teho on 245 hv ja toimintamatka pelkällä sähköllä noin 50 kilometriä.

Tämä erittäin taloudellinen crossover-malli yhdistää brändin oma DNA:n huipputeknologiaan, häikäisevään ja kiehtovaan ulkonäköön, yksityiskohtaisen tarkkaan sisätilamuotoiluun ja huippusuorituskykyisiin moottorivaihtoehtoihin. Formentor, joka on nimetty Mallorcalla sijaitsevan niemekkeen ja maamerkin mukaan, yhdistää viimeisimmän sukupolven liitettävyyspalvelut ja turvallisuusteknologian, kuten uuden 12” infotainment-järjestelmän ja innovatiiviset kuljettajaa avustavat järjestelmät.

CUPRA Formentor liittää yhteen hienostuneisuuden, innovaatiot ja dynaamisen ja intuitiivisen ajomukavuuden. Uuden CUPRA Formentorin tähtäimessä on CUV-segmentti, jonka odotetaan kasvavan edelleen lähivuosina.

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 81 % autoista ulkomaille, se on läsnä yli 75 maassa. Vuonna 2019 SEAT saavutti historiansa parhaan tuloksen myymällä 574 100 autoa maailmalaajuisesti. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää ja sillä on kolme tuotantopaikkaa – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Aronaa ja Leonia. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa Tsekeissä, Tarracoa Saksassa, Alhambraa Portugalissa ja Mii electric -täyssähköautoa Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. SEAT Finland on SEAT ja CUPRA -henkilöautojen maahantuoja Suomessa. Vuonna 2018 SEATin kasvu jatkui kolmatta vuotta peräkkäin ja SEATeja rekisteröitiin 2 630 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,2 %. Suosituin SEAT-malli vuonna 2018 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 847 kappaletta. SEAT tarjoaa monipuolisen SUV-malliston (Arona, Ateca ja Tarraco) lisäksi kattavan valikoiman ekologisia kaasuhybridejä. Maa-/biokaasuversio on saatavilla Miistä, Ibizasta, Leonista ja Leon ST:stä sekä Aronasta. Suomessa SEAT-asiakkaita palvelee 23 jälleenmyyjää ja 32 valtuutettua merkkihuoltoa 34 paikkakunnalla. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. SEAT Finland on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.