CUPRA Formentorin ladattavat hybridit nyt myynnissä

• CUPRA Formentor e-HYBRID ladattava hybridi yhdistää suorituskykyisen voimalinjan, taloudellisen ja paikallisesti päästöttömän arkiajon sekä kiehtovan muotoilun
  • CUPRA Formentorin ladattavasta hybridistä saatavilla kaksi eri tehoversiota: 150 kW (204 hv) ja 180 kW (245 hv)
  • Suomessa CUPRA Formentor e-HYBRID ladattavan hybridin hinta alkaen 38 395,07 euroa

CUPRA Formentor e-HYBRID ladattava hybridi on seuraava askel CUPRAn sähköistymisessä. Se yhdistää perinteisen bensiinimoottorin ja sähkömoottorin. Suomessa CUPRA Formentor -mallisto täydentyy nyt kahdella ladattavalla hybridiversiolla. CUPRA Formentor e-HYBRID ladattavan hybridin hinta alkaen 38 395,07 euroa.

Molemmat tehoversiot on varustettu 1,4 TSI -bensiinimoottorilla ja kuusivaihteisella DSG-automaattivaihteistolla. Formentorin 1,4-litrainen 110 kW:n (150 hv) TSI-bensiinimoottori on yhdistetty 85 kW:n (116 hv) sähkömoottoriin, jossa on 13 kWh:n litiumakku. Se tarjoaa vääntöä 350 Nm. CUPRA Formentor VZ e-HYBRID puolestaan tarjoaa tehoa 180 kW (245 hv) ja vääntöä 400 Nm. Toimintamatka pelkällä sähköllä ajettaessa ja tehoversiosta riippuen on noin 54-59 kilometriä (WLTP). Taloudellisten mutta suorituskykyisten ladattavien hybridien CO2-päästöt ovat 27-33 g/100km. CUPRAn takuu on 5 vuotta / 100 000 km (riippuen siitä, kumpi täyttyy ensin).

CUPRA Formentor e-HYBRID ladattava hybridi – varustelu

Uusien CUPRA Formentor e-HYBRID ladattavien hybridien vakiovarustelu jatkaa malliston tutulla ja kattavalla linjalla. Se pitää sisällään mm. led-ajo- ja -takavalot, Kessy – avaimeton keskuslukituksen ja käynnistyksen, Climatronic kolmialueisen automaattisen ilmastoinnin, pysäköintitutkat edessä ja takana, Park Assist -pysäköintiavustimen, 10,2” Digital Cockpit -digitaalisen mittariston, 10” audio- ja infotainmentjärjestelmän värinäytöllä (VZ-tehoversiossa 12”-infotainment navigoinnilla) ja mukautuvan vakionopeudensäätimen ACC:n sekä kaukovaloavustimen.

Kuljettajaa avustavista järjestelmistä vakiovarusteina on Front Assist -ympäristönvalvontajärjestelmä hätäjarrutustoiminnolla. Lisäksi vakiovarusteena on sähkökäyttöinen seisontalämmitys ja -jäähdytys sekä Mode 3 latauskaapeli sekä Type 2 –Suko-tilapäislatauslaite (1,8 kW).

Lisävarusteena saatavilla on mm. kaksi turvallisuuspakettia: L-paketti sisältää Side Assist -kaistanvaihtoavustimen, Exit Assist -takana risteävän liikenteen varoituksen ja Exit Warning -ovenavauksen varoittimen, liikennemerkkien tunnistuksen sekä mukautuvan vakionopeudensäätimen ennakointitoiminnon. XL-paketissa on edellä mainittujen lisäksi myös Traffic Jam Assist -ruuhka-avustin, Emergency Assist -hätätilanneavustin, Lane Assist Plus -kaistanpitoavustin ja Travel Assist -matka-avustin (VZ-tehoversiossa XL-paketti on vakiovarsute). Lisävarusteena on saatavilla myös esimerkiksi sähköisesti esiin vapautettava vetokoukku, ja sähköinen, lasinen panoraamakattoluukku sekä nahkaverhoillut istuimet.

CUPRA Formentor e-HYBRID ladattavien hybridiversioiden vakiovarusteinen Full Link -järjestelmä on yhteensopiva sekä Apple CarPlayn että Android Auton kanssa. Matkustajat voivat myös liittää älypuhelimen autoon USB-liittimen tai Bluetooth-yhteyden avulla. Auton kiinteän SIM-kortin avulla auton voi yhdistää Connect-sovellukseen, jolloin saataville tulevat puolestaan online-palvelut, kuten auton etähallintapalvelut tai omien ladattavien sovellusten käyttö. Sovelluksen käyttäjät pääsevät myös näkemään auton tietoja: esimerkiksi tiedot ajosuoritteesta, pysäköintipaikasta ja auton tilasta. Sovelluksen avulla voi lisäksi hallinnoida latausta ja ilmastointia.

CUPRA Formentor

CUPRA Formentor on nimetty Mallorcan saarella sijaitsevan kauniin ja luonnonvaraisen niemekkeen, Baleaarien yhden kauneimman ja kesyttämättömimmän alueen mukaan. Karun alueen piirteet ovat olleet inspiraationa auton luonteelle ja persoonallisille muodoille mutta samalla Formentorin muotoilun erityispiirteet pehmentävät auton siluettia. CUPRA Formentor yhdistää perinteisen SUV:n ja kompaktin koon. CUPRA Formentor on 4 450 mm pitkä, 1 839 mm leveä ja 1 511 mm korkea. Auton akseliväli on 2 680 mm ja ladattavien hybridiversioiden tavaratila on 345 litraa.

CUPRA Formentorin dynaamisuus ja vahva muotokieli on nähtävissä takaosan muotoilusta ja konepellin pituuden korostuksista, jotka alleviivaavat auton mittasuhteita. Muotoilua on korostettu entisestään mm. takaosan reunasta reunaan ulottuvilla takavaloilla. Lisävarusteena CUPRA Formentorin ladattaviin hybridiversioihin on saatavilla kolme auton muotoja korostavaa metalliväriä, kolme erikoisväriä sekä kaksi mattavärivaihtoehtoa.

CUPRA Formentorissa sisusta on yhdistelmä moderniutta, urheilullisuutta ja korkealaatuisia materiaaleja. Formentor tervehtii ensimmäisenä kuljettajaa maahan heijastettavalla tervetulokuviolla, auton sisällä kuparinväriset yksityiskohdat yhdistettynä tummaan alumiiniin luovat ainutlaatuisen tunnelman.

Uudet CUPRA Formentor e-HYBRID ladattavat hybridit saapuvat Suomeen huhtikuussa 2021.

CUPRA Formentor e-HYBRID ladattavien hybridien hinnasto ja lisävarustehinnasto: