CUPRA katsoo tulevaisuuteen – uusi täyssähköinen konseptiauto

• CUPRAn uusi täyssähköinen konseptiauto antaa viitteitä automerkin urheilullisesta tulevaisuudesta
• Suorituskykyinen konseptiauto yhdistää virtaviivaisen ja urheilullisen coupén piirteet SUV:iin
• CUPRAn konseptiauto tekee ensiesiintymisensä Frankfurtin kansainvälisessä autonäyttelyssä syyskuussa

CUPRA vastaa tulevaisuuden vaatimuksiin yhdistämällä korkean suorituskyvyn edistykselliseen voimalinjaan ja hienostuneeseen, tunteisiin vetoavaan muotoiluun.

CUPRAn konseptiauton muotoilussa yhdistyvät neliovinen crossover, virtaviivainen coupé ja SUV. Frankfurtin autonäyttelyssä esiteltävä konseptiauto on CUPRA:n ensimmäinen tieliikenteeseen suunniteltu täyssähköinen malli.

Konseptiauton muotoilu ja mittasuhteet korostavat auton sähköistä voimalinjaa. Auton hienostunut muotoilu yhdistettynä urheilullisiin mittasuhteisiin tekevät sen ulkonäöstä ainutlaatuisen. Auton etuosan muotoilussa esteettisyys ja suorituskyky ovat täydellisessä balanssissa. Etuosan ilmanottoaukot lisäävät tehokkuutta ja toimintamatkaa, ja konseptiauton täyssähköistä luonnetta korostetaan alhaalle sijoitetulla valaistulla CUPRA-logolla.

Konseptiauton takaosassa ei tarvita pakoputkia, diffuusori tarjoaa käytännöllistä aerodynamiikkaa antaen samalla viitteitä auton suorituskyvystä, jota korostetaan elegantilla puolelta toiselle ylettyvällä takavalolla, johon on liitetty CUPRA-logo.

CUPRAn uusi konseptiauto tekee ensiesiintymisensä Frankfurtin kansainvälisessä autonäyttelyssä syyskuussa.

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 80 % autoista ulkomaille, se on läsnä 80 maassa kaikissa viidessä maaosassa. Vuonna 2018 SEAT saavutti 68-vuotisen historiansa parhaan tuloksen myymällä yli 517 600 autoa maailmalaajuisesti. SEATin tulos verojen jälkeen oli 294 miljoonaa euroa ja liikevaihto lähes 10 miljardia euroa. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää ja sillä on kolme tuotantopaikkaa – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Leonia ja Aronaa. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Tarracoa Saksassa, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. SEAT Finland on SEAT ja CUPRA -henkilöautojen maahantuoja Suomessa. Vuonna 2018 SEATin kasvu jatkui kolmatta vuotta peräkkäin ja SEATeja rekisteröitiin 2 630 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,2 %. Suosituin SEAT-malli vuonna 2018 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 847 kappaletta. SEAT tarjoaa monipuolisen SUV-malliston (Arona, Ateca ja Tarraco) lisäksi kattavan valikoiman ekologisia kaasuhybridejä. Maa-/biokaasuversio on saatavilla Miistä, Ibizasta, Leonista ja Leon ST:stä sekä Aronasta. Suomessa SEAT-asiakkaita palvelee 23 jälleenmyyjää ja 32 valtuutettua merkkihuoltoa 34 paikkakunnalla. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. SEAT Finland on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.