Odotettu uusi SEAT Arona nyt myynnissä

Uusi SEAT Arona esiteltiin suurelle yleisölle alkuviikosta Frankfurtin autonäyttelyssä. Nyt SEAT Aronan myynti on alkanut Suomessa. SEAT Aronan hinnat alkavat 18 988,06 eurosta (1,0 EcoTSI Reference 70 kW (95 hv), manuaalivaihteisto).

SEAT Arona on kompaktin kokoluokan SUV, joka yhdistää urheilullisuuden, käytännöllisyyden, turvallisuuden ja uusimman sukupolven liitettävyyspalvelut. Arona on rohkeasti muotoiltu persoonallinen SUV, joka tarjoaa lähes lukemattomat yksilöintimahdollisuudet. Aronan kompakti koko, korkea ajoasento ja ajo-ominaisuudet tarjoavat ajonautintoa niin maatiellä kuin hiekkatielläkin.

Tarjolla on kuusi uutta taloudellista moottoria: kolme TSI-bensiinimoottoria teholuokissa 70 kW (95 hv), 85 kW (115 hv) ja 110 kW (150 hv). Myöhemmin mallisto täydentyy kahdella TDI-dieselmoottorilla teholuokissa 70 kW (95 hv) ja 85 kW (115 hv). Vuonna 2018 saataville tulee myös täysin uusi 1,0 TGI 66 kW (90 hv) maa-/biokaasumoottori.

Tarjolla on moottorista riippuen joko viisi- tai kuusivaihteinen manuaalivaihteisto tai seitsemänvaihteinen DSG-automaattivaihteisto. 1,5 EVO TSI -bensiinimoottori on tarjolla vain FR-varustelutasoon, ja se on aina varustettu kuusivaihteisella manuaalivaihteistolla.

Uusi SEAT Arona on 4 138 mm pitkä ja 1 780 leveä, akselivälin ollessa 2566 mm. SEAT Aronan tavaratila on 400 litraa. SEAT Arona on aina viisiovinen ja siihen on tarjolla neljä eri varustelutasoa: Reference, Style, FR ja Xcellence. FR-varustelutaso on vaihtoehto urheilullisuutta kaipaavalle kuljettajalle ja Xcellence-varustelutaso puolestaan tarjoaa mukavuutta ja älykästä teknologiaa. FR- ja Xcellence-varustelutasoissa on aina vakiona kaksivärisyys, jolloin katto on joko harmaa, musta tai oranssi. Lisävarusteena katto on saatavissa ilman lisähintaa myös samanvärisenä kuin auto.

Uusi SEAT Arona tarjoaa kattavan valikoiman kuljettajaa avustavia järjestelmiä. Reference-varustelutasosta lähtien vakiovarusteita ovat mm. Front Assist -ympäristönvalvontajärjestelmä, Media System Touch 5” kosketusnäytöllä, halogeeniajovalot ja monitoimiohjauspyörä sekä Hill hold -mäkilähtöavustin. Style-varustelutasossa on puolestaan lisäksi vakiona led-päiväajovalot ja -takavalot, vakionopeudensäädin, väsymyksen tunnistusjärjestelmä ja peruutustutka takana. Xcellence-varustelutasossa vakiona ovat mm. Media System Plus 8” kosketusvärinäytöllä, Kessy – avaimeton keskuslukitus ja käynnistys, automaatti-ilmastointi sekä Coming home ja leaving home -toiminto ajovaloissa. FR-varustelussa vakiona ovat myös SEAT Drive Profile -ajoprofiilin valinta, urheilulliset etuistuimet ja 17” kevytmetallivanteet.

Lisävarusteena saatavilla on mm. navigointipaketti, sisältäen SEAT Full Link -älypuhelimen peilaustoiminnon ja langattoman latauksen (Qi-standardi), mukautuva vakionopeudensäädin ACC, Beats Audio -äänentoistojärjestelmä ja pysäköintitutkat edessä ja takana, pysäköintiavustin Park Assist, Blind Spot Detection -katvealueen varoitusjärjestelmä ja takana risteävän liikenteen varoitus sekä irrotettava vetokoukku.

Ensimmäiset uudet SEAT Aronat saapuvat Suomen SEAT-jälleenmyyjille marraskuussa.

Uuden SEAT Aronan hinnasto ja lisävarusteet: http://bit.ly/SEATAronaHinnat

Suunnittele oma SEAT Aronasi: http://www.seat.fi/carworlds/arona/overview.html

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT myy autoja sekä SEAT- että CUPRA-brändillä, ja SEAT MO kattaa puolestaan kaupunkialueiden tuotteet ja ratkaisut. SEAT vie yli 80 % autoista ulkomaille, ja se on läsnä yli 75 maassa. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää ja sillä on kolme tuotantopaikkaa – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Aronaa ja Leonia sekä CUPRA Formentoria. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa Tsekeissä, Tarracoa Saksassa, Alhambraa Portugalissa ja Mii electric -täyssähköautoa Slovakiassa. Lisäksi Barcelonassa sijaitsee tehtaat yhdistävä yhteinen SEAT:CODE -teknologiakeskus. SEAT investoi 5 miljardia euroa tuotekehitysprojekteihin vuoteen 2025 mennessä. Investoinnit pitävät sisällään autojen kehitystä, malliston sähköistämistä, sekä laitteiden ja tuotantolaitosten uusimista. Vuoteen 2050 mennessä SEATin Martorellin tehtaasta on tarkoitus tehdä hiilineutraali. CUPRA eriytettiin SEATista omaksi merkikseen vuonna 2018. CUPRAn mallistoon kuuluvat Leon ja Leon Sportstourer sekä SUV-mallit Ateca ja Formentor. Vuonna 2020 Suomessa SEATeja rekisteröitiin 1 633 kappaletta markkinaosuuden ollessa 1,7 %. Vaihtoehtoisen käyttövoimien osuus rekisteröinneistä oli 42 %. SEAT oli vuonna 2020 toiseksi rekisteröidyin kaasuautomerkki ja 4. rekisteröidyin täyssähköautomerkki. Suosituin SEAT-malli vuonna 2020 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 4 76 kappaletta. SEAT Leonin uusista asiakastilauksista yli 40 % oli ladattavia hybridejä. SEATista eriytetyn itsenäisen merkin, CUPRAn rekisteröinnit vuonna 2020 olivat Suomessa puolestaan 19 kappaletta. Uusi SEAT Leon voitti AUTOBEST 2021 -kilpailun, ollen ”paras ostettava auto Euroopassa 2021”. Suomessa SEAT- ja CUPRA-asiakkaita palvelee 23 jälleenmyyjää ja 32 valtuutettua merkkihuoltoa. SEAT/CUPRA-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. SEAT Finland on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.