Ole yksi kymmenestä: CUPRA Formentor VZ5 -mallin osto-oikeudet arvotaan Suomessa

• Ainutlaatuisen CUPRA Formentor VZ5 -mallin voi ostaa Suomessa vain erillisen osto-oikeuden saamalla
  • Erittäin rajallisen kymmenen kappaleen erän osto-oikeudet arvotaan
  • CUPRA Formentor VZ5 on erittäin kattavasti varusteltu ainutlaatuinen malliversio
  • CUPRA Formentor VZ5 2,5 TSI 287 kW (390 hv) 4Drive DSG hinta alkaen 64 988,03 euroa

Ainutlaatuinen malli, ainutlaatuinen osto-oikeus. Suuren maailmanlaajuisen kysynnän ja erittäin rajatun valmistusmäärän vuoksi CUPRA Formentor VZ5 -mallin omistajaksi voi Suomessa päästä vain arvotun osto-oikeuden kautta. Suomeen CUPRA Formentor VZ5 -mallia saapuu vain kymmenen auton erä. Arvontaan osallistumalla voi päätyä yhdeksi, onnelliseksi omistajaksi. Autoissa on erittäin kattava vakiovarustelu mutta asiakkaalla on vielä mahdollisuus vaikuttaa auton varusteluun. Kaikki kymmenen autoa saapuvat Suomeen vuoden 2022 aikana.

CUPRA Formentor VZ5 -mallin osto-oikeuden arvontaan osallistuminen on asiakkaalle täysin veloituksetonta, eikä se sido asiakasta. Mikäli onni kuitenkin suosii, asiakkaan valitsema CUPRA-jälleenmyyjä on osto-oikeuden saaneeseen yhteydessä heti arvonnan päätyttyä. Tämän jälkeen asiakas voi tehdä lopullisen päätöksen tilaus- ja ostovaiheeseen etenemisestä. Arvontaan voi osallistua aikavälillä 9.-20.11.2021 täyttämällä arvontalomakkeen https://www.cupraofficial.fi/-sivustolla.

”Rajatun valmistusmäärän ja suuren kysynnän vuoksi saamme Suomeen vain kymmenen kappaleen erän ainutlaatuista CUPRA Formentor VZ5 -mallia ja siksi halusimme tehdä myös sen ostamisesta ainutlaatuista. CUPRA-brändi lanseerattiin kolme vuotta sitten. Suomessa myynti on lähtenyt käyntiin erittäin hyvin seuraten brändin maailmanlaajuista menestystä. Menestyksen kärjessä on ollut nimenomaan CUPRA Formentor -malli”, kertoo K-Auton CUPRA-brändistä vastaava vt. johtaja Juha Patama.

Kaikkien aikojen tehokkain CUPRA

CUPRA Formentor VZ5 on alkuperäistä mallia vieläkin ainutlaatuisempi. CUPRA Formentor VZ5 vahvistaa entisestään Formentorin perusominaisuuksia ja sen ainutlaatuisuus varmistetaan rajaamalla valmistusmäärä 7 000 autoon.

CUPRA Formentor VZ5:n viisisylinterinen 2,5 litran TSI-moottori takaa uudenlaisen innostuksen myös ohjauspyörän takana 390 hv teholla (287 kW) ja 480 Nm väännöllä. Formentor VZ5 osoittaa selvästi, mitä CUPRA pystyy tekemään: suorituskykyinen auto, joka tuo markkinoille jotain uutta, dynaamista ja kiinnostavaa.

Huippuluokan 390 hv:n viisisylinterinen bensiinimoottori tarjoaa polttomoottoreiden parasta suorituskykyä ja uudistaa käsitystä brändistä ja sen ominaisuuksista. Edistyksellinen, säädettävä alusta yhdistyy ajoprofiileihin, progressiiviseen ohjaukseen ja nopeasti vaihtavaan vaihteistoon sekä nelivetojärjestelmän tuomaan varmuuteen.

CUPRA Formentor VZ5:n voimanjakotekniikka jakaa viisisylinterisen 2,5 litran TSI-moottorin tehon etu- ja takapyörille pidon maksimoimiseksi, mutta valjastaa käyttöön myös uudenlaiset kyvyt: voimaa voidaan jakaa myös auton oikean ja vasemman puolen välillä, joka tekee ajamisesta entistä vakaampaa. CUPRA Formentor VZ5:n erikoisuus on suljetuille rata-alueille tarkoitettu Drift-ajotila.

Edistyksellisen tekniikan lisäksi myös voimakaspiirteinen ulkoasu hiilikuituisine yksityiskohtineen ylittää vanhat raja-aidat. Ohjaamon sisällä CUPRAn tyyliä varioidaan moderniin ja urheilulliseen suuntaan. Erottuvia kohokohtia ovat CUPRA-ohjauspyörä sekä 12” infotainment-järjestelmä ja liitäntäratkaisut. Viimeisen silaukset luovat upouudet nahkaiset CUPBucket-istuimet, jotka nähdään ensimmäistä kertaa VZ5:ssa. Ergonomia-asiantuntijoiden ja kilpa-ajajien kanssa muotoillut kuppi-istuimet tarjoavat entistä urheilullisemman istuma-asennon. Myös turvallisuudella ja mukavuudella on tärkeä rooli. Kuljettajaa avustavien järjestelmien ja eri turvajärjestelmien valikoima tekee crossover-SUV:sta yhden turvallisimmista segmentissään.

CUPRA Formentor VZ5:n konepellin alla on maineikas turboahdettu viisisylinterinen TSI-moottori. Ikoninen kone yhdistää suoraruiskutuksen ja turboahtimen, joiden avulla 390 hv (287 kW) huipputeho saavutetaan kierroslukualueella 5 700–7 000. Maksimivääntö 480 Nm on käytettävissä 2 250 kierroksesta alkaen.

Viisisylinterisen moottorin hämmästyttävän suorituskyvyn osatekijöitä ovat alumiininen moottorilohko, integroitu pakoventtiilien säätöjärjestelmä ja ilma-polttoaineseoksen maksimoiva 250 baarin ruiskutuspaine. Formentorin tunnusomaisen äänimaailman luo moottorin epätavallinen sylinterimäärä ja omintakeinen sytytysjärjestys 1-2-4-5-3 sekä äänen ominaisluonnetta korostava kaksiosainen pakojärjestelmä.

Hämmästyttävä 2,5-litrainen moottori on kytketty nopeasti vaihtavaan seitsenvaihteiseen DSG-kaksoiskytkinvaihteistoon. Yhdistelmän ansiosta CUPRA Formentor VZ5 voi saavuttaa 100 km tuntinopeuden vain 4,2 sekunnissa ja auto yltää elektronisesti rajoitettuun 250 km/h huippunopeuteen. Manuaalitilassa näkyvillä on vaihtamisopastin, jonka vihreät led-valot aktivoituvat kierrosnopeuden kasvaessa. Ledit vilkkuvat punaisina moottorin lähestyessä huippukierroksia.

CUPRA Formentor VZ5:n erilaiset ajotilat ovat helposti valittavissa CUPRA-ohjauspyörän valintapainikkeella. Eri ajotiloissa (Comfort, Sport, CUPRA, Drift, Individual, Offroad) mukautetaan sekä kaasun vastetta, vaihteiston toimintaa, ohjausta, iskunvaimennusta, voimanjakoa ja ajovakauden hallintajärjestelmää että auton sisävalaistusta. Lisäksi myös alustan ohjausjärjestelmä on optimoitu vastaamaan sekä viisisylinterisen moottorin tehoon että dynamiikan parantamiseen kaikissa ajotilanteissa. CUPRA Formentor VZ5 on ennen kaikkea kuljettajan auto.

CUPRA Formentor VZ5 hinnasto ja lisävarustehinnasto:

CUPRA Formentor VZ5 arvontalomake: https://www.cupraofficial.fi/vz5.html

Lisätietoja: Riitta Karjalainen, viestintäpäällikkö, K Auto Oy | SEAT Finland, riitta.karjalainen@seat.fi, puh. 040 578 3924.