SEAT Ateca – AUTOBEST 2017 -palkinnon voittaja

Report this content

• Auto- ja liikennetoimittajat 31 Euroopan maasta arvioivat SEAT Atecan "Parhaaksi ostettavaksi autoksi Euroopassa 2017"
• Palkinto osoittaa, että SEATin ensimmäinen SUV on kokonaisuudeltaan paras ja innovatiivisin vaihtoehto, joka nyt saatavilla ympäri Eurooppaa
• Atecan erinomainen menestys tukee yrityksen tavoitetta tulla vertailukohteeksi yhdellä markkinoiden vaativimmista segmentistä

Martorell, 15.12.2016. SEAT Ateca on arvioitu "Parhaaksi ostettavaksi autoksi Euroopassa 2017". Yksi autoalan arvovaltaisimmista palkinnoista tuo SEATille kansainvälistä tunnettavuutta. Tunnustus vahvistaa myös SEATin tavoitteita tärkeimmillä markkina-alueilla. SEAT on historiansa suurimman mallistouudistuksen edessä, sillä se tuo markkinoille neljä uutta mallia vain 18 kuukauden aikana: jo aikaisemmin esitellyt Ateca ja Leon sekä vuonna 2017 tulevat Ibiza ja täysin uusi crossover-malli SEAT Arona.

"Atecan tarkoituksena on olla SEATin käännekohta. Tulemme markkinoille uuteen segmenttiin tuotteella, joka tarjoaa asiakkaillemme erinomaisen ajokokemuksen ja edustaa merkkimme DNA:ta esimerkillisesti. Ateca auttaa meitä koko brändin nostamisessa seuraavalle tasolle. Tämä palkinto vahvistaa, että olemme oikealla tiellä", kertoo SEATin toimitusjohtaja Luca de Meo.

AUTOBEST tuomaristo toi esiin useita tekijöitä, jotka siivittivät SEAT Atecan voittoon ja Euroopan parhaaksi ostettavaksi autoksi: muotoilu, mukavuus, ajo-ominaisuudet, vastinetta rahoille sekä myynti- ja huoltoverkosto.

SEATin tuote- ja kehitysjohtaja Matthias Rabe sanoi: "Ateca yhdistää täydellisesti muotoilun, mukavuuden ja teknologian. Se soveltuu niin maantielle kuin hiekkatiellekin, ja sen on- ja off-road -ominaisuudet takaavat ajomukavuuden kaikenlaisilla ajomatkoilla. Tämän vuoksi uskomme vakaasti, että Atecasta tulee segmenttinsä vertailukohde."

SEAT Ateca on ylittänyt odotukset ja on erityisen tärkeä tuote brändille. Ei pelkästään sen vuoksi, että se on avannut oven yhdelle dynaamisimmista markkinasegmenteistä vaan koska Ateca tulee olemaan malli, jota SEAT aikoo käyttää tulevaisuuden liikkumisen esimerkkinä ja tuoda Atecan kautta markkinoille uusia ratkaisuja ja teknologioita.

SEAT Ateca – laaja mallisto jokaiseen tarpeeseen

SEAT Atecan laaja mallisto oli yksi tekijä, jota AUTOBEST-tuomaristo arvosti korkealle valintakriteereissään. Valikoimassa ovat bensiini- ja dieselmoottorit teholuokissa 115–190 hv, etu- ja neliveto sekä manuaali- ja automaattivaihteisto. Malliston laaja lisävarustevalikoima led-ajovaloista aina kuljettajaa avustaviin järjestelmiin, kuten Traffic Jam Assist -ruuhka-avustin, hätätilanneavustin, jalankulkijoiden tunnistus sekä viimeisimmän sukupolven infotainment-järjestelmät mukaan lukien 8-tuumaisen kosketusnäytön ja Full Link -liitettävyyspalvelut, olivat myös tärkeitä arviointikriteereitä. Unohtamatta uutta Xcellence-varustelutasoa, joka tarjoaa lisää mukavuutta, tyylikkyyttä ja turvallisuutta.

AUTOBEST 2017 -kilpailu

AUTOBEST 2017 -kilpailussa auton täytyy edustaa parasta valintaa, ostokriteereillä mitattuna, suurimmalle osalle Euroopassa olevista asiakkaista. Valinnan tärkeimpinä perusteina pidetään hintaa, monikäyttöisyyttä sekä huoltoverkostoa ja varaosajakelua. Suunnittelu ja uudet teknologiat, kuten kuljettajaa avustavat järjestelmät, ovat myös tärkeitä arviointikriteereitä.

Euroopan AUTOBEST 2017 -palkinnon valitsivat 31 auto- ja liikennetoimittajan raati, jossa on edustajia 31 eri maasta. AUTOBEST-tuomaristo on suurin itsenäinen autoalan tuomaristo maailmassa eri maiden edustajien lukumäärällä mitattuna. Suomea tuomaristossa edustaa IS Auton tuottaja Tommi Lempinen. AUTOBEST-palkintoja jaetaan tänä vuonna kahdeksassa eri kategoriassa.