SEAT Ateca Euroopan AUTOBEST 2017 -finaaliin

Uusi SEAT Ateca on viiden finalistin joukossa ja ehdolla Euroopan AUTOBEST 2017 -palkinnon saajaksi.

Sarjassa kilpaillaan Euroopan markkinoilla myynnissä olevan parhaan ostettavan auton tittelistä. Auton täytyy edustaa parasta valintaa, ostokriteereillä mitattuna, suurimmalle osalle Euroopassa olevista asiakkaista. Valinnan tärkeimpinä perusteina pidetään hintaa, monikäyttöisyyttä sekä huoltoverkostoa ja varaosajakelua. Suunnittelu ja uudet teknologiat, kuten kuljettajaa avustavat järjestelmät, ovat myös tärkeitä arviointikriteereitä.

Euroopan AUTOBEST 2017 -palkinnon valitsee 31 auto- ja liikennetoimittajan raati, jossa on edustajia 31 eri maasta. AUTOBEST-tuomaristo on suurin itsenäinen autoalan tuomaristo maailmassa eri maiden edustajien lukumäärällä mitattuna. Suomea tuomaristossa edustaa IS Auton tuottaja Tommi Lempinen. AUTOBEST-palkintoja jaetaan tänä vuonna kahdeksassa eri kategoriassa.

Euroopan AUTOBEST 2017 -palkinnon voittaja paljastetaan joulukuun 15. päivä.

Ensimmäiset uudet SEAT Atecat ovat saapuneet myös Suomeen. Ateca on otettu vastaan äärimmäisen suurella mielenkiinnolla. SEAT Ateca -malliston hinnat alkavat 23 288,87 eurosta (Ateca 1,0 TSI 115 hv Reference).

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 80 % autoista ulkomaille, se on läsnä 80 maassa kaikissa viidessä maaosassa. Vuonna 2018 SEAT saavutti 68-vuotisen historiansa parhaan tuloksen myymällä yli 517 600 autoa maailmalaajuisesti. SEATin tulos verojen jälkeen oli 294 miljoonaa euroa ja liikevaihto lähes 10 miljardia euroa. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää ja sillä on kolme tuotantopaikkaa – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Leonia ja Aronaa. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Tarracoa Saksassa, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. SEAT Finland on SEAT ja CUPRA -henkilöautojen maahantuoja Suomessa. Vuonna 2018 SEATin kasvu jatkui kolmatta vuotta peräkkäin ja SEATeja rekisteröitiin 2 630 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,2 %. Suosituin SEAT-malli vuonna 2018 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 847 kappaletta. SEAT tarjoaa monipuolisen SUV-malliston (Arona, Ateca ja Tarraco) lisäksi kattavan valikoiman ekologisia kaasuhybridejä. Maa-/biokaasuversio on saatavilla Miistä, Ibizasta, Leonista ja Leon ST:stä sekä Aronasta. Suomessa SEAT-asiakkaita palvelee 23 jälleenmyyjää ja 32 valtuutettua merkkihuoltoa 34 paikkakunnalla. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. SEAT Finland on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.