SEAT Auto 2016 -tapahtumassa Messukeskuksessa 18.–20.11.2016

Auto 2016 -tapahtuma järjestetään Helsingin Messukeskuksessa tuleva viikonloppuna 18.–20.11.2016. SEAT on mukana näytteilleasettajana ja SEAT-osaston päätähti on uusi SEAT Ateca.

SEATin osastonumero on 6c61 ja osastolla ovat nähtävissä seuraavat mallit:
SEAT Ateca 1,4 TSI ACT 150 hv 4Drive Xcellence
SEAT Ateca 1,6 TDI 115 hv Style SEAT
Ateca 2,0 TDI 190 hv 4Drive Xcellence, DSG-automaatti.

Auto 2016 -tapahtumassa on myös mahdollista koeajaa autoja. SEATin koeajettavat autot ovat:
SEAT Ateca 1.0 TSI 115 hv Style
SEAT Ateca 1.4 TSI ACT 150 hv Style (DSG-automaattivaihteisto)
SEAT Ateca 2.0 TDI 190 hv 4Drive Xcellence (DSG-automaattivaihteisto).

SEAT Ateca – on aika vaihtaa näkökulmaa

SEATin ensimmäisessä SUV-mallissa yhdistyvät turvallisuus, tilavuus, taloudellisuus, suorituskyky ja erinomaiset ajo-ominaisuudet. Atecassa on ensiluokkaiset liitettävyyspalvelut ja kuljettajaa avustavat järjestelmät. SEAT Atecan vetotavaksi on valittavissa etu- tai neliveto ja vaihteistoksi manuaalinen käsivaihteisto tai DSG-automaattivaihteisto. Tarjolla on kaksi TSI-bensiinimoottoria ja kolme TDI-dieselmoottoria.

SEAT Ateca on saavuttanut jo kaksi merkittävää testivoittoa Suomessa

Tekniikan Maailman katumaasturivertailussa SEAT Ateca oli vertailuryhmän paras vastassaan Honda CR-V, Toyota RAV4, Subaru Forrester ja Hyundai Tuscon. Atecasta todetaan vertailun yhteenvedossa seuraavaa: "Ateca on kompakti ja ketterä katumaasturi, eikä selviä heikkoja kohtia suorituksesta löydy. Näillä eväillä tuloksena oli selkeä voitto." Testi on luettavissa Tekniikan Maailman numerosta 20/2016.

Moottorin parivertailutestissä SEAT Ateca voitti selvästi Nissan Qasqhain. Testin mukaan Ateca ottaa yliotteen kilpakumppanistaan miltei kaikilla osa-alueilla. "SEAT on onnistunut luomaan auton, joka sopii maamme olosuhteisiin erinomaisesti, ja josta löytyy hyvin vähän moitittavaa" todetaan Moottorin tekemän vertailun yhteenvedossa. Testi on luettavissa Moottori-lehden numerosta 11/2016.

SEAT Ateca Vuoden Auto Suomessa 2017 -finaalissa

Uusi SEAT Ateca on yksi kuudesta finalistista Vuoden Auto Suomessa 2017 -kilpailussa. Arvonimestä kilpailevat edellisen vuoden marraskuun alun ja kuluvan vuoden lokakuun lopun välisenä aikana myyntiin tulleet uutuusmallit. Voittaja valitaan Auto- ja liikennetoimittajat ry:n tuomariston äänestyksellä. Tärkeimpänä kriteerinä äänestyksessä on, että autossa on vastinetta rahalle. Vuoden Auto Suomessa 2017 julkistetaan Autotuojat ry:n järjestämän Auto 2016 -tapahtuman yhteydessä perjantaina 18.11. kello 19.30 alkaen. Tilaisuutta voi seurata suorana lähetyksenä MTV Katsomossa.

SEAT Ateca Euroopan AUTOBEST 2017 -finaalissa

Uusi SEAT Ateca on viiden finalistin joukossa ja ehdolla Euroopan AUTOBEST 2017 -palkinnon saajaksi. Sarjassa kilpaillaan Euroopan markkinoilla myynnissä olevan parhaan ostettavan auton tittelistä. Auton täytyy edustaa parasta valintaa, ostokriteereillä mitattuna, suurimmalle osalle Euroopassa olevista asiakkaista. Valinnan tärkeimpinä perusteina pidetään hintaa, monikäyttöisyyttä sekä huoltoverkostoa ja varaosajakelua. Euroopan AUTOBEST 2017 -palkinnon valitsee 31 auto- ja liikennetoimittajan raati, jossa on edustajia 31 eri maasta. AUTOBEST-tuomaristo on suurin itsenäinen autoalan tuomaristo maailmassa eri maiden edustajien lukumäärällä mitattuna. Euroopan AUTOBEST 2017 -palkinnon voittaja paljastetaan joulukuun 15. päivä.

Auto 2016 -tapahtuman koeajot

Koeajot kestävät 20 minuuttia ja ne ajetaan aina sovittua reittiä pitkin. Koeajon voi varata etukäteen varausjärjestelmästä. Etukäteisvarauksen voi tehdä klo 10.20–11.45 välisenä aikana tarjolla olevista koeajoajoista. Koeajon voi varata myös SEATin osastolta. Koeajon voi varata paikanpäällä klo 10.00–19.00 välisenä aikana tarjolla olevista koeajoajoista.

Koeajot vaativat aina rekisteröitymisen, ja sen voi tehdä joko etukäteen tai paikanpäällä SEAT-osastolla. Ohessa rekisteröitymislinkki: https://koeajot.slsystems.fi/. Jokainen saa koeajajanumeron, ota se ja ajokortti mukaan tapahtumaan. Mikäli teet varauksen etukäteen, valitse varausjärjestelmästä sinulle sopiva koeajoaika ja SEAT-malli. Saat vahvistuksen koeajovarauksesta. Ota vahvistus ja ajokortti mukaan tapahtumaan. Varauksen voi tehdä etukäteen perjantaille 18.11. Lauantaille ja sunnuntaille voit tehdä varauksen vasta edellisenä päivänä.

Koeajoaikoja voi varata viisi per päivä. Koeajopisteellä, halli 7, tulee olla viimeistään 10 minuuttia ennen koeajon alkua. Varauksen aika on se, jolloin koeajo alkaa ja startataan. Mukaan koeajolle tulee aina SEATin edustaja, jolta saat tietoa auton ominaisuuksista.

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 80 % autoista ulkomaille, se on läsnä 80 maassa kaikissa viidessä maaosassa. Vuonna 2018 SEAT saavutti 68-vuotisen historiansa parhaan tuloksen myymällä yli 517 600 autoa maailmalaajuisesti. SEATin tulos verojen jälkeen oli 294 miljoonaa euroa ja liikevaihto lähes 10 miljardia euroa. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää ja sillä on kolme tuotantopaikkaa – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Leonia ja Aronaa. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa ja Toledoa Tsekeissä, Tarracoa Saksassa, Alhambraa Portugalissa ja Miitä Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. SEAT Finland on SEAT ja CUPRA -henkilöautojen maahantuoja Suomessa. Vuonna 2018 SEATin kasvu jatkui kolmatta vuotta peräkkäin ja SEATeja rekisteröitiin 2 630 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,2 %. Suosituin SEAT-malli vuonna 2018 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 847 kappaletta. SEAT tarjoaa monipuolisen SUV-malliston (Arona, Ateca ja Tarraco) lisäksi kattavan valikoiman ekologisia kaasuhybridejä. Maa-/biokaasuversio on saatavilla Miistä, Ibizasta, Leonista ja Leon ST:stä sekä Aronasta. Suomessa SEAT-asiakkaita palvelee 23 jälleenmyyjää ja 32 valtuutettua merkkihuoltoa 34 paikkakunnalla. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. SEAT Finland on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.