SEAT Auto 2018 -tapahtumassa Messukeskuksessa 9.–11.11.2018

Report this content

Auto 2018 -tapahtuma järjestetään Helsingin Messukeskuksessa marraskuun toisena viikonloppuna 9.–11.11.2018. SEAT on mukana näytteilleasettajana ja SEAT-osaston päätähtenä loistaa SEAT Tarraco ja CUPRA-osaston päätähtenä uusi CUPRA Ateca.

SEATin ja CUPRAn osastonumero on 6a50 ja osastolla ovat nähtävissä seuraavat mallit:
SEAT Tarraco
2,0 TDI (190 hv) 4Drive DSG-automaatti (5-paikkainen)
SEAT Tarraco 2,0 TDI (190 hv) 4Drive DSG-automaatti (7-paikkainen)
SEAT Arona 1,0 EcoTSI (115 hv) Xcellence DSG-automaatti
SEAT Ibiza 1,0 TGI Xcellence manuaalivaihteisto
SEAT Leon ST 1,4 TGI (110 hv) Style Business DSG-automaatti

CUPRA Ateca 2,0 TSI (300 hv) 4Drive DSG-automaatti

Auto 2018 -tapahtumassa on myös mahdollista koeajaa autoja. SEATin koeajettavat autot ovat:

SEAT Ibiza 1,0 EcoTSI (115 hv) FR DSG-automaatti
SEAT Leon 1,4 TGI (110 hv) Style Business DSG-automaatti
SEAT Leon ST CUPRA 2,0 TSI (300 hv) 4Drive DSG-automaatti (Carbon Edition)
SEAT Arona 1,5 TSI EVO FR manuaalivaihteisto
SEAT Ateca 2,0 TDI (190 hv) FR Business 4Drive DSG-automaatti
SEAT Ateca 1,6 TDI (115 hv) Style Business DSG-automaatti

SEAT Tarraco – suuri on kaunista

Uusi SEAT Tarraco saapuu Suomeen. Espanjan Martorellissa suunniteltu ja kehitetty, Saksan Wolfsburgissa valmistettu SEAT Tarraco on SEATin kolmas SUV-malli ja sen design antaa viitteitä SEATin tulevasta muotokielestä. Uusi SEAT Tarraco on suunniteltu asiakkaille, jotka tarvitsevat viisi- tai seitsenpaikkaisen auton hyödyt ja käytännöllisen korkeamman ajoasennon, mutta ovat tietoisia estetiikasta ja arvostavat Tarracon itseluottamuksen ja eleganssin tasapainoa. Tarracon käytännöllisyys ja hyvä ajettavuus perustuvat Volkswagen Groupin uusimpaan teknologiaan ja MQB-A -alustan pitkän akselivälin rakenne sopii hyvin suuren kokoluokan SUV:iin. Ulkomitoiltaan 4 735 mm pitkä ja 1 658 mm korkea Tarraco on vaikuttavan kokoinen sekä sisältä että ulkoa, mutta sen design viestii silti kepeydestä ja ketteryydestä sekä varmuudesta ja tilan tunnusta. Tavaratilaa uudessa Tarracossa on jopa 700–1775 litraa (7-paikkainen versio) ja 760–1920 litraa (5-paikkainen versio).

SEAT Tarracon mukautuva DCC-alustansäätö tarjoaa täydellisen tasapainon urheilullisen ajamisen ja mukavamman pitkän matka-ajon välillä. Kuljettaja voi valita haluamansa asetuksen, mutta järjestelmä mukautuu myös automaattisesti tienpinnan ja ajotavan vaihteluihin. Ajomukavuutta täydentävät suorituskyky, taloudellisuus ja luotettavat voimansiirtovaihtoehdot. Kaikissa moottoreissa on suoraruiskutus, turboahdin ja Start&Stop-järjestelmä.

Saataville tulee kaksi bensiinimoottoria. Ensimmäinen on nelisylinterinen 1,5 litran ja 150 hevosvoiman TSI, jonka teho välitetään etupyöriin kuusivaihteisella manuaalivaihteistolla. Toinen on 2,0 litran 190 hevosvoimainen moottori seitsenvaihteisella DSG-automaattivaihteistolla ja 4Drive-nelivetojärjestelmällä. Myös dieselmoottoreissa on kaksi vaihtoehtoa: molemmat ovat 2,0 litran TDI-moottoreita, joiden tehot ovat 150 ja 190 hevosvoimaa. 150 hevosvoiman moottori on varustettu joko kuusivaihteisella manuaalivaihteistolla ja etuvedolla tai seitsenvaihteisella DSG-automaattivaihteistolla ja 4Drive-nelivetojärjestelmällä. Tehokkaampi moottori on saatavana ainoastaan seitsenvaihteisella DSG-vaihteistolla ja 4Drive-nelivetojärjestelmällä. Tulevaisuudessa SEAT Tarracoon on saatavilla myös vaihtoehtoisia voimalinjoja.

CUPRA Ateca – uusi aikakausi

CUPRA Ateca on segmentissään ainutlaatuinen malli: 300 hevosvoimaa, 4Drive-nelivetojärjestelmä ja uusi seitsemänvaihteinen DSG-automaattivaihteisto. Se on paras esimerkki urheilullisuuden, ajomukavuuden ja helppokäyttöisyyden yhdistelmästä jokapäiväisessä käytössä.

Uuden CUPRA Atecan 2,0 TSI -moottori tuottaa 300 hevosvoimaa (221 kW). Se on yksi markkinoiden teknologisesti edistyksellisemmistä, viimeisimmät päästömääräykset täyttävällä, hiukkassuodattimella varustetuista moottoreista. Moottori on varustettu uudella seitsenvaihteisella DSG-automaattivaihteistolla, joka tarjoaa urheilullisemman ajotuntuman vaihtamalla vaihteita nopeammin, pehmeämmin ja tarkemmin. Vaihteisto on kehitetty yhdistämään erinomainen suorituskyky alhaiseen kulutukseen ja päästöihin.

CUPRA Atecan 4Drive-nelivetojärjestelmä on yksi maailman turvallisimmista ja kehittyneimmistä integroiduista nelivetojärjestelmistä. 4Drive-nelivetojärjestelmä analysoi olosuhteita reaaliajassa huomioiden auton nopeuden, jokaisen pyörän pyörimisnopeuden, ohjauspyörän asennon sekä ajotyylin ja -tilan, tuottaen joka hetkellä juuri tarvittavan voiman kullekin pyörälle. 4Drive-nelivetojärjestelmä on optimoitu toimimaan kaikissa ajotiloissa: Normal, Sport, Individual, Snow, Off-Road ja tietysti CUPRA. Kun CUPRA-ajotila on valittuna, moottori reagoi välittömästi hienostuneella äänellä ja mukautuva DCC-alustansäätö tarjoaa urheilullisemman ajokokemuksen.

SUV-mallit ovat tällä hetkellä muodissa ja niiden suosio kasvaa, mutta CUPRA Atecan veroisia malleja ei markkinoilla juuri ole.

Auto 2018 -tapahtuman koeajot

Koeajot kestävät 20 minuuttia ja ne ajetaan aina sovittua reittiä pitkin. Koeajon voi varata etukäteen verkossa tai tapahtuman sisäänkäynneillä. SEATilla etukäteisvarauksen voi tehdä klo 10.25–11.45 välisenä aikana tarjolla olevista koeajoajoista. Koeajon voi varata myös paikanpäällä SEATin osastolta. Autoja voi koeajaa perjantaina klo 10:25–19:20 sekä lauantaina ja sunnuntaina klo 10:25–17:20 välisenä aikana.

Koeajot vaativat aina rekisteröitymisen, ja sen voi tehdä joko etukäteen tai paikanpäällä SEAT-osastolla. Ohessa rekisteröitymislinkki: https://koeajot.slsystems.fi/. Jokainen rekisteröitynyt saa oman koeajajanumeron. Mikäli varaus tehdään etukäteen, valitaan varausjärjestelmästä sopiva koeajoaika ja SEAT-malli. Tapahtumaan tulee ottaa mukaan koeajajanumero, ajokortti ja vahvistus ennakkovarauksesta. Koeajoaikoja voi varata viisi per päivä. Onnettomuuden sattuessa koeajajan omavastuu on 500 euroa.

Koeajopisteellä, halli 7, tulee olla viimeistään 10 minuuttia ennen koeajon alkua. Varauksen aika on se, jolloin koeajo alkaa ja startataan. Mukaan koeajolle tulee aina SEATin edustaja, jolta saa tietoa auton ominaisuuksista.