SEAT esittelee täyssähköisen Mii Electricin ”SEAT on Tour”-kiertueella

• SEAT ensiesittelee ensimmäisen täyssähköautonsa Mii Electricin Oslossa
  • Uusimmat SEAT ja CUPRA -mallit – sisältäen CUPRA Formentorin ja täyssähköisen konseptiauto SEAT el-Bornin – vierailevat Oslossa, Liverpoolissa, Pariisissa ja Milanossa

SEAT starttaa ensimmäiselle ”SEAT on Tour” kiertueelle kesäkuun ensimmäisellä viikolla ja ensiesittelee samalla SEATin ensimmäisen täyssähköauton – Mii Electricin. ”SEAT on Tour” -kiertueella viimeisimmät malliuutuudet kiertävät Euroopan kaupunkeja ”Created in Barcelona” -hengessä.

SEAT on yksi Euroopan nopeimmin kasvavista automerkeistä ja sen asiakaskunta on keskimäärin 10 vuotta nuorempaa kuin muiden automerkkien asiakkaat. Vuoden ensimmäisen neljän kuukauden aikana SEATeja myytiin 202 600 kappaletta, joka on uusi myyntiennätys. SEATin mallistosta 80 % viedään ulkomaille, 80 maahan ympäri maailman.

Kiertueen ensimmäistä pysäkkiä, Osloa, pidetään Euroopan sähköautojen pääkaupunkina, joten se on oivallinen kaupunki ensiesitellä uusi Mii Electric. Uusi täyssähköinen malli saapuu markkinoille loppuvuodesta 2019 ja tulee olemaan yksi markkinoiden edullisimmista täyssähköautoista. SEAT Mii Electricin ennakkomyynti alkaa syyskuussa.

SEAT tuo Osloon Mii Electricin lisäksi SEAT Minimó -konseptiauton, jossa yhdistyvät auton mukavuus ja turvallisuus sekä moottoripyörän ketteryys. SEAT on sitoutunut kaupunkiliikenteen kehittämiseen sekä helpon liikkuvuuden edistämiseen, ja SEAT Minimó -konseptiauto tukee tätä strategiaa.

SEAT toimii Volkswagen-konsernin kaupunkiliikkumisstrategian edelläkävijänä, josta esimerkkeinä toimivat jo esitelty SEGWAY:n kanssa yhteistyössä tehty SEAT eXS KickScooter -sähköpotkulauta sekä SEAT Minimó -konseptiauto.

Uutuuksien rivistön täydentää SEAT el-Born, SEATin ensimmäinen täyssähköauto, joka tulee käyttämään Volkswagen-konsernin MEB-alustarakennetta, ja on toinen kyseiselle alustalle rakennettava konsernimalli.

Lavalla nähdään myös CUPRA Formentor, ladattava hybridi, joka lanseerataan vuonna 2020. CUPRAn myynti tämän vuoden neljän ensimmäisen kuukauden aikana oli 82,3 % enemmän edellisen vuoden samaan ajanjaksoon verrattuna, saavuttaen 7 900 toimitetun auton rajan.

”SEAT on Tour” jatkaa Oslon jälkeen Liverpooliin, jossa nähtävillä on myös klassikkoautoja. Frankfurtin autonäyttelyn jälkeen suunnataan Pariisiin ja Milanoon.

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 80 % autoista ulkomaille, se on läsnä 80 maassa kaikissa viidessä maaosassa. Vuonna 2019 SEAT saavutti historiansa parhaan tuloksen myymällä 574 100 autoa maailmalaajuisesti. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää ja sillä on kolme tuotantopaikkaa – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Aronaa ja Leonia. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa Tsekeissä, Tarracoa Saksassa, Alhambraa Portugalissa ja Mii electric -täyssähköautoa Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. SEAT Finland on SEAT ja CUPRA -henkilöautojen maahantuoja Suomessa. Vuonna 2018 SEATin kasvu jatkui kolmatta vuotta peräkkäin ja SEATeja rekisteröitiin 2 630 kappaletta markkinaosuuden ollessa 2,2 %. Suosituin SEAT-malli vuonna 2018 oli SEAT Leon, jota rekisteröintiin 847 kappaletta. SEAT tarjoaa monipuolisen SUV-malliston (Arona, Ateca ja Tarraco) lisäksi kattavan valikoiman ekologisia kaasuhybridejä. Maa-/biokaasuversio on saatavilla Miistä, Ibizasta, Leonista ja Leon ST:stä sekä Aronasta. Suomessa SEAT-asiakkaita palvelee 23 jälleenmyyjää ja 32 valtuutettua merkkihuoltoa 34 paikkakunnalla. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. SEAT Finland on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.