SEAT esittelee yllättävän ja innovatiivisen näyttelykonseptin Pariisin autonäyttelyssä

• SEATilla on näyttelyssä kaksi erillistä tilaa, jotka on suunniteltu 4D-kokemuksen ympärille ja tehty "Luotu Barcelonassa -konseptilla". Vierailijoilla on näin mahdollisuus elää ja kokea brändi virtuaalisesti.
• SEAT esittelee Pariisissa Ateca X-Periencen

SEAT on aloittanut lähtölaskennan kohti Pariisin autonäyttelyä, joka on avoinna yleisölle 1.–16.10.2016. Ennen tätä, näyttelyn lehdistöpäivien aikana 29.–30.9.2016, SEAT paljastaa ainutlaatuisen näyttelykonseptin, jonka avulla brändin pääsee kokemaan täysin erilaisella tavalla kuin koskaan aikaisemmin.

Tämä espanjalainen brändi esittelee uuden ja yllättävän näyttelykonseptin, joka on tehty kahdesta eri tilasta. SEAT on luonut interaktiivisen 4D-amfiteatterin, jossa pidetään lehdistötilaisuus aina 30 minuutin välein. SEATin osastolla on myös konfiguraattori, joka käyttää BitBrain-teknologiaa, ja jolla on mahdollisuus konfiguroida uusi SEAT Ateca. SEATilla on käytössään myös ulkoalue, joka tarjoaa vierailijoille mm. lehdistökeskuksen ja levähdyspaikan sekä paikan sosiaaliselle kanssakäymiselle.

"Luotu Barcelonassa -konsepti" esittelee Pariisissa myös SEATin muita ominaispiirteitä kuten innovaatioita, teknologiaa ja urbaania designia, ja jotka kaikki edustavat SEATin ja Barcelonan kaupungin yhteisiä arvoja.

SEAT on parhaillaan muutoksen tiellä. Tavoitteena on luoda brändi, joka tarjoaa yksinkertaisempia, helpommin saatavilla olevia liikkuvuuspalveluja. Tämä muutos muokkaa yrityksen tulevaisuuden visiota, sen liikkuvuuskäsitettä, tuotteita ja palveluita sekä sen rakenteita, toimintatapoja ja sisäisiä tiimejä.

Uusi SEAT Ateca, brändin kolmas pilari, näyttelee Pariisin autonäyttelyssä tärkeää roolia. SEATin ensimmäinen menestyksellinen SUV ottaa jälleen uuden askeleen Ateca X-Perience -mallilla, joka tekee ensiesiintymisensä Pariisissa. Ateca X-Perience, joka on saanut innoituksensa välimerellisestä kulttuurista, on innovatiivinen, off-road-ominaisuuksilla varustettu auto, joka esittelee Ateca-mallistoperheen mahdollisuudet ja tulevaisuuden potentiaalin.

SEAT lanseeraa uuden Atecan jälkeen kolme kokonaan uutta mallia vuonna 2017, mukaan lukien uuden SUV Crossover -mallin, joka kehitetään ja valmistetaan Martorellin tehtaalla.

SEAT on ainoa yritys, joka suunnittelee, kehittää, valmistaa ja markkinoi autoja Espanjassa. SEAT kuuluu Volkswagen-konserniin ja sen pääkonttori sijaitsee Martorellissa, Barcelonassa. SEAT vie 81 % autoista ulkomaille, se on läsnä yli 75 maassa. Vuonna 2019 SEAT saavutti historiansa parhaan tuloksen myymällä 574 100 autoa maailmalaajuisesti. SEAT työllistää yli 15 000 työntekijää ja sillä on kolme tuotantopaikkaa – Barcelonassa ja El Prat De Llobregatissa sekä Martorellissa, jossa valmistetaan erittäin menestyksellisiä Ibizaa, Aronaa ja Leonia. Tämän lisäksi SEAT valmistaa Atecaa Tsekeissä, Tarracoa Saksassa, Alhambraa Portugalissa ja Mii electric -täyssähköautoa Slovakiassa. SEATilla on myös teknologiakeskus, joka toimii tietotaidon keskuksena ja tuo yhteen 1 000 insinööriä, jotka kehittävät innovaatioita Espanjan suurimmalle teolliselle tuotekehitysinvestoijalle. SEAT tarjoaa uusimman sukupolven liitettävyyspalveluita ja globaaleita tulevaisuuden digitalisaatio- ja liikkumisratkaisuja. Suomessa suosituin malli vuonna 2019 oli SEAT Leon, jota rekisteröitiin 843 kappaletta. Viime vuosien SUV-malliston (Arona, Ateca ja Tarraco) lanseerausten jälkeen SEATin ja CUPRAn mallistot sähköistyvät voimakkaasti. Täyssähköautojen mallistoon kuuluu loppuvuodesta 2019 ilmiöksi noussut täyssähköauto Mii electric. Ladattavien hybridimallien mallistoon kuuluu puolestaan SEAT Leon eHybrid. SEAT on panostanut myös voimakkaasti maa-/biokaasulla kulkeviin kaasuhybrideihin ja SEAT olikin vuonna 2019 toiseksi suosituin kaasuhybridimerkki Suomessa. CUPRA eriytettiin SEATista omaksi merkikseen vuonna 2018. CUPRAn mallistoon kuuluvat Leon ja Leon Sportstourer sekä SUV-mallit Ateca ja Formentor. Suomessa SEAT- ja CUPRA-asiakkaita palvelee 23 jälleenmyyjää ja 32 valtuutettua merkkihuoltoa. SEAT-uutishuoneen aineisto on tarkoitettu ainoastaan median käyttöön ja se on tekijänoikeussuojattua. Materiaalin tekijänoikeudet kuuluvat K Auto Oy:lle tai sen päämiehille. Materiaalin käyttö kaupalliseen tarkoitukseen ja muuhun levitykseen ei ole sallittua. SEAT Finland on osa K Auto Oy:tä ja K-ryhmää.