SEAT Ibiza AUTOBEST 2018 -kilpailun finalisti ja SMARTBEST 2017 -palkinnon voittaja

/ Uusi SEAT Ibiza on yksi kuudesta finalistista AUTOBESTin järjestämässä "Paras ostettava auto Euroopassa 2018” -kilpailussa.
/ SEAT voitti SMARTBEST 2017 -palkinnon SEATeihin integroitavalla ääniohjattavalla Amazon Alexa -avustajalla
/ Kansainvälisen lehdistön antama tunnustus osoittaa jälleen kerran sen, että SEAT on innovatiivinen edelläkävijä teknologian, liitettävyyspalveluiden, muotoilun ja turvallisuuden saralla

SEAT Atecan saavutettua AUTOBEST ”Paras ostettava auto Euroopassa 2017” -tunnustuksen, espanjalainen automerkki saa jälleen tunnustusta tältä eurooppalaiselta organisaatiolta, sillä uusi SEAT Ibiza on nyt yksi kuudesta finalistista AUTOBEST 2018 -kilpailussa.

Arvotetussa AUTOBEST-kilpailussa auton täytyy edustaa parasta valintaa, ostokriteereillä mitattuna, suurimmalle osalle Euroopassa olevista asiakkaista. Valinnan tärkeimpinä perusteina pidetään hintaa, monikäyttöisyyttä sekä huoltoverkostoa ja varaosajakelua. Suunnittelu ja uudet teknologiat, kuten kuljettajaa avustavat järjestelmät, ovat myös tärkeitä arviointikriteereitä.

Euroopan AUTOBEST 2018 -palkinnon valitsevat 31 auto- ja liikennetoimittajan tuomaristo, jossa on edustajia 31 eri maasta. AUTOBEST-tuomaristo on suurin itsenäinen autoalan tuomaristo maailmassa eri maiden edustajien lukumäärällä mitattuna. Suomea tuomaristossa edustaa IS Auton tuottaja Tommi Lempinen. AUTOBEST-palkintoja jaetaan tänä vuonna kahdeksassa eri kategoriassa.

AUTOBEST 2018 -voittaja julkistetaan joulukuun 15. päivä.

Uusi SEAT Ibiza erottuu edukseen edistyksellisellä teknologialla, kuljettajaa avustavilla järjestelmillä ja liitettävyyspalveluilla. Tämän lisäksi uuden MQB A0 -alustarakenteen ansiosta uusi Ibiza on kompaktimpi ulkoa mutta tilavampi sisältä. Uusi SEAT Ibiza saavutti myös korkeimman mahdollisen arvosanan, viisi tähteä EuroNCAP-kolaritörmäystesteissä. SEAT Ibiza suoriutui erityisen hyvin sekä matkustajaturvallisuudessa että kuljettajaa avustavien järjestelmien toiminnassa, ja erityisesti Front Assist -järjestelmän hätäjarrutus sai kiitosta. SEAT Ibiza on saatavilla viisiovisena mallina ja neljällä eri varusteluversiolla: Reference, Style, FR ja Excellence. Uuden SEAT Ibizan moottorivalikoimassa on neljä bensiinimoottoria, kaksi dieselmoottoria ja yksi bio-/maakaasumoottori, jotka kaikki tarjoavat erinomaista suorituskykyä ja alhaiset päästö- ja kulutusarvot.

SMARTBEST 2017 -tunnustus

SEAT sai AUTOBESTin SMARTBEST 2017 -tunnustuksen Amazon Alexan integroinnista mallistoonsa. SMARTBEST on maailman ensimmäinen tunnustus, joka on omistettu autoalan liitettävyyspalveluille.

SEATin yhteistyö Amazonin kanssa ja ääniohjattavan Alexa-avustajan integrointi SEATtin-malleihin on todellinen merkkipaalu yritykselle ja samalla suuri harppaus eteenpäin digitaalisen ekosysteemin ja liitettävyyspalveluiden saralla. Yhteistyö nostaa SEATin liitettävyyspalveluita tarjoavien merkkien edelläkävijöihin Euroopassa.

Ääniohjattujen avustajien kysyntä kuljettajien joukossa kasvaa jatkuvasti, Amazon Alexa tarjoaa SEATille mahdollisuuden kehittää ja lisätä eri toimintoja omiin malleihinsa. Amazon Alexa tulee saataville SEAT Atecaan ja Leoniin vuoden 2017 lopulla ja Aronaan sekä Ibizaan vuoden 2018 aikana.